کد خبر: ۸۰۴۸

حکیم مهر - مقامات محلی یونان از مرگ یک نوزاد هفت ماهه لیبیایی بر اثر ابتلا به ویروس آنفلوآنزای H1N1 در یک بیمارستان اطفال در شهر آتن خبر دادند.

رسانه‌های محلی آتن به نقل از پزشکان یونانی که این نوزاد پسر را تحت درمان داشتند، اعلام کردند: این بیمار کوچک در لیبی به این ویروس آلوده شده بود و قبل از اینکه به یونان آورده شود، درمان کافی را دریافت نکرده بود.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، یک زن اوکراینی نیز که در یکی دیگر از بیمارستان‌های یونان به دلیل ابتلا به ذات الریه تحت درمان قرار دارد، دومین مورد شدید ابتلا به آنفلوآنزای نوع آ در فصل جاری در این کشور است.

 بنابراین گزارش، سال گذشته تعداد قربانیان این ویروس در یونان به بیش از 100 مورد رسید. ویروس H1N1 برای نخستین بار در سال 2009 از آسیا ظهور پیدا کرد و به تدریج در سراسر جهان همه‌گیر شد.

مرکز کنترل و پیشگیری امراض یونان در بیانیه‌ای تاکید کرد: تاکنون در سال جاری میلادی (2012) تهدید جدی از سوی ویروس آنفلوآنزای آ یا همان آنفلوآنزای خوکی مردم این کشور را تهدید نمی‌کند اما افرادی که جزو گروه‌های آسیب پذیر محسوب می‌شوند و تعداد آنها در یونان به 5/1 میلیون نفر می‌رسد، باید واکسینه شوند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه