کد خبر: ۸۰۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار از رشد 66.4 درصدی تولیدات علمی دانشگاه نسبت به سال گذشته خبر داد.

دکتر شاهرخ رنجبر بهادری با بیان این که این میزان رشد حکایت از هدفمندی در برنامه‌های تدوین شده دانشگاه دارد، اظهار کرد: یکی از رویکردهای حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد، یافتن و پرورش استعدادهای درخشان و نخبگان است که در این راستا دفتر باشگاه پژوهشگران جوان مشغول به کار بوده و هم اکنون نیز با نزدیک به 200 عضو دانشجو و فارغ التحصیل فعالیت می‌کند.

وی با بیان این‌که بودجه مالی دفتر باشگاه پژوهشگران جوان، 2.5 درصد بودجه پژوهشی دانشگاه است، خاطرنشان کرد: این دفتر تمام فعالیتهای پژوهشی دانشجویان از جمله ارائه طرح‌های تحقیقاتی، شرکت در همایش‌های داخلی و خارجی، نشر کتاب و بازدید از مراکز علمی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این دامپزشک متخصص با بیان این‌که تمام دانشجویان علاقه‌مند به فعالیتهای تحقیقاتی می‌توانند در صورت نیاز از تمام آزمایشگاه‌ها، سایتها و مراکز تحقیقاتی موجود در دانشگاه استفاده کنند، افزود: در این راستا دانشگاه می‌تواند تا 3.5 درصد از بودجه پژوهشی خود را پس از اخذ مجوز در اختیار انجمن‌های علمی قرار دهد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار یادآور شد: هم‌اکنون 12 انجمن علمی دانشجویی مصوب در دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

رنجبر بهادری در ادامه با اشاره به مهمترین اولویتهای پژوهشی در استان سمنان اظهار کرد: سمنان از جمله استان‌های تولیدکننده و صنعتی کشور محسوب می‌شود و عمدتاً اولویتهای پژوهشی در آن نیز وابسته و متناسب با نیازهای بخش صنعت است.

وی تصریح کرد: در راستای تدوین سند چشم‌انداز پژوهشی دانشگاه سعی شده است تا این دانشگاه بتواند با تکیه بر تحقیقات فناورانه، نه تنها گام مؤثری در تولید مبتنی بر فناوری بر دارد، بلکه با ایجاد ثروت مبتنی بر تحقیقات، منابع مالی نوینی را نیز ایجاد کند.

وی تصریح کرد: اعزام استاد به همایش‌های بین‌المللی، چاپ و انتشار کتب علمی - تخصصی، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی ارائه شده، انتشار هشت عنوان مجله تخصصی با رتبه علمی - پژوهشی، راه‌اندازی کرسی‌های نقد مناظره و نظریه‌پردازی از اقدامات انجام شده جهت تشویق استادان به تولید علم در دانشگاه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد گرمسار افزود: راه‌اندازی اولین مرکز تحقیقات نمک کشور، تأسیس کارخانه تصفیه نمک، احداث مزارع پرورش شترمرغ و مرغ تخم‌گذار و تلاش در جهت تاسیس مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی از گام‌های مؤثر دانشگاه گرمسار در راستای تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر پیام محبی
|
-
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
0
0
جناب آقای دکتر بهادری
با تشکر فراوان از زحمات شما در راه پیشبرد علمی دانشگاه گرمسار
از دانشجویان دانشگاه گرمسار
|
-
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
0
0
آقای دکتر بهادری
من در سال 4 مقاله در همایش های بین المللی می دهم .
اما وقتی به باشگاه پژوهشگران واحد گرمسار مراجعه نمودم ، گفتند طبق بخشنامه دیگر به ارایه مقالات در همایش های ملی و حتی بین المللی تشویقی تعلق نمی گیرد
با این حال انتظار دارید در دانشگاه تولید علم صورت بگیرد
نظر شما
ادامه