کد خبر: ۷۹۸۲

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی سمنان و خراسان جنوبی

 

جلسه مدیر کل دامپزشکی سمنان با شرکتهای پخش دارو و داروخانه‌دارهای استان

 
 مدیرکل دامپزشکی سمنان با مسئولین داروخانه های دامپزشکی و شرکت های پخش داروی این استان دیدار کرد.

در این دیدار پس از طرح نکاتی درباره توزیع مناسب دارو و مواد بیولوژیک از سوی دکتر عامری، حاضرین به بیان مشکلات پیش روی خود پرداختند.

در این جلسه مقرر شد شرکت های پخش کلیه اقلام دارویی را در اختیار داروخانه های دامپزشکی قرار دهند تا کلیه داروها به راحتی در دسترس مرغداران و دامداران قرار گیرد.

همچنین قرار شد در صورتی که این موضوع محقق نشد با توجه به ظرفیت صنعت طیور استان سمنان مجوز برای شرکت های پخش جدید صادر گردد.

 

--------------------------------

 

2000 مورد آزمایش شیر تولیدی در خراسان جنوبی


به منظور کنترل کیفیت شیرهای تولیدی در خراسان جنوبی و جلوگیری از تقلبات شیر بیش از2000 مورد تست و آزمایش طی سالجاری انجام شد.
رئیس اداره دارو و درمان دامپزشکی این استان با اعلام این خبر افزود : طی سالجاری 900 نمونه شیر در مراکز توزیع،‌ جمع‌آوری و فرآوری اخذ و از لحاظ آب ،آنالیز شیرو کشت میکروبی آزمایش شده است.

دکتر مریم ملکی با بیان اهمیت لزوم بهره‌مندی از آخرین و به‌روزترین روش‌های تشخیص در آزمایشگاه‌ها اظهار داشت: زمینه بررسی تقلبات شیر از مزرعه تا عرضه در بازار فراهم شده است.

وی  شیر را یک غذای کامل عنوان کرد که نقش مهمی در سلامتی انسان و به خصوص کودکان دارد.

ملکی افزود: با توجه به اینکه شیرحاوی پروتئین زیادی است، لذا سرعت فساد پذیری آن هم بالا است که در صورت عدم رعایت شرایط بهداشتی سبب مسمومیت های شدیدی در انسان می شود.

دکتر ملکی با بیان اینکه برخی بیماری های مشترک بین انسان و دام نظیر سل و تب مالت از طریق مصرف شیر دام آلوده به انسان منتقل می شود گفت: اقدامات بهداشتی دامپزشکی در مراکز پرورش و همچنین اعمال کنترل های بهداشتی بر روند استحصال شیر به خصوص در مراکز جمع آوری شیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

 

نظر شما
ادامه