کد خبر: ۷۹۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: در راستای امنیت و سلامت غذایی جامعه، بازرسان سازمان دامپزشکی کشور بر واحدها و فرآورده های دامی و پروتئینی نظارت و کنترل مستمر دارند. 
دکتر محسن مشکوة افزود: طی سال های اخیر سازمان دامپزشکی کشور با ایجاد آزمایشگاه های تخصصی به نمونه برداری و اندازه گیری باقیمانده سموم و دارو فرآورده های دامی پرداخته است.

وی اظهار داشت: هم اکنون طرح پایش باقیمانده دارو، سموم، مایوتوکسین ها و فلزات سنگین بر فرآورده های دامی همچون گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ، شیر، ماهی و عسل در اولویت برنامه های سازمان دامپزشکی کشور قرار دارد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی تصریح کرد: بر اساس آمار موجود سازمان دامپزشکی کشور، سال 88 سرانه مصرف گوشت قرمز 13 کیلوگرم، گوشت سفید 22 کیلوگرم، شیر 130 کیلوگرم، تخم مرغ 10 کیلوگرم برای هر نفر بوده است.

وی افزود: هم اکنون بیش از 800 هزار تن گوشت قرمز و یک میلیون و 600 هزار تن انواع گوشت سفید تحت نظارت سازمان دامپزشکی در کشور تولید می شود.

وی با اشاره به این که در تلاش هستیم تا فرآورده های دامی و محصولات غذایی استاندارد و با کیفیت وارد بازار مصرف شود، از مردم خواست از گوشت و فرآوردهای دامی دارای بسته بندی، مهر و برچسب سازمان دامپزشکی و استاندارد استفاده کنند. 
دکتر مشکوة در حالی سرانه مصرف انواع مواد غذایی با منشاء دامی در سال 88 را اعلام کرده که سال 90 فصل پایانی خود را می گذراند!

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
د.
|
-
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
0
0
بر اساس مصرف سرانه 13 کیلو گوشت قرمز و جمعیت 72 میلیونی و رقم اعلامی دکتر مشکوه تمام گوشت مصرفی مردم زیر نظر دامپزشکی است در حالی که همه می دانیم اولا در شهرها ما به تعداد شهرستان ها کشتارگاه صنعتی و بهداشتی نداریم دوما در نیمی از جمعیت کشور یعنی روستا ها ( نه دور افتاده ها بلکه حتی روستاهای کنار جاده ها ) مردم در قصابی های روستایی یا در منزل خود گوسفند را کشتار می کنند و هیچ نظارتی هم نیست و سری به بیمارستان ها زدند در بخش های عفونی و آمار آزمایشگاه های خصوصی تهران و شهرستان ها ( ونه آمار وزارت بهداشت ) نشان دهنده ادعا بودن و روی کاغذ بودن این آمار نظارت است
نظر شما
ادامه