کد خبر: ۷۹۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - گردهمایی مسئولین دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی برگزار شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت تامین غذای حلال برای جامعه اسلامی بر توجه و دقت مضاعف ناظرین ذبح شرعی در  کشتارگاه ها تاکید کرد.

حجت الاسلام سجادی با اشاره به وظایف و اهداف فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه از برگزاری برنامه های آموزشی و فرهنگی خبرداد.

وی همچنین برگزاری باشکوه برنامه های دهه فجر و مسابقات قرآن عشایر و روستائیان استان  را خواستار شد. 

در ادامه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی نیز به تبیین بحث نظارت  ذبح شرعی در کشتارگاه های دام و طیور استان پرداخت و به اظهار نظر های غیر مسئولانه برخی افراد در خصوص غیر شرعی بودن طیور ذبح شده  در بازار واکنش نشان داد.

حجت الاسلام حیدری گفت : دام و طیور ذبح شده در کشتارگاه های استان و کشور و حتی گوشت های وارد شده از خارج کشور زیر نظر ناظرین (روحانی) ذبح شرعی انجام می شود و صد در صد از نظر حلیت مورد تایید می باشد و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

وی افزود: بر خلاف تصور عموم مبنی بر ذبح طیور با دستگاه ، در تمام کشتارگاه های صنعتی کشور نیز ذبح طیور با دست و بصورت شرعی طبق فتاوای کلیه مراجع محترم عظام انجام می شود.

در ادامه جلسه دکتر محمد علی رضائی مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به استقبال بی نظیرمردم از ذبح دام در کشتارگاه در عید سعید قربان سالجاری، موفقیت های حاصله در زمینه نظارت های شرعی را حائز اهمیت دانست و بر همکاری بیش از پیش حوزه  نمایندگی ولی فقیه و دامپزشکی برای تامین امنیت غذایی جامعه تاکید کرد.

گفتنی است اخیراً یک متخصص تغذیه از مرگ 20 درصد مرغ ها قبل از ذبح خبر داده بود!

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Az
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
0
0
نظر شما
ادامه