کد خبر: ۷۸۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خواستار ارائه طرح احداث کلینیک اختصاصی طیور در سمنان شد.
دکتر رضا عامری امروز اظهار کرد: در سمنان، بحث نگهداری حیوانات خانگی محدود است و همچون شهرهای بزرگی مثل تهران مسائل جانبی آن مطرح نیست.
وی تصریح کرد: در استان سمنان بافت زندگی به گونه‏ای نیست که خانواده‏ها، سگ یا گربه نگهداری کنند و عمده موارد نگهداری حیوانات خانگی در این استان، به صورت پرنده است.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: در زمینه طیور در شهرستان سمنان، تاکنون سه درمانگاه ایجاد شده است که دامپزشکان کارهای مربوط به آنها را انجام می‏دهند.
عامری بیان کرد: دامپزشکان شاغل در این واحدها، حیوانات خانگی را هم ویزیت می‏کنند و درمانگاه اختصاصی مربوط به حیوانات خانگی در استان سمنان وجود ندارد.
* ایجاد درمانگاه اختصاصی طیور در شهر سرخه
وی گفت: در حال برنامه‏ریزی هستیم تا با توجه به اینکه سرخه قطب تولید طیور در استان سمنان است و از نظر تولید طیور رتبه خوبی را در کشور دارد، یک درمانگاه اختصاصی طیور در شهر سرخه فعال شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان عنوان کرد: این واحد در واقع شامل درمانگاه، داروخانه و آزمایشگاه است که طرحش داده شده و امیدواریم که سرمایه‏گذاری انجام شود اما به هر حال، طرح احداث کلینیک اختصاصی طیور را در دستور کار داریم.
* توزیع سم و داروی رایگان بین دامداران و زنبورداران سمنانی

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان همچنین از توزیع سم و داروی رایگان بین دامداران و زنبورداران سمنانی خبر داد.
عامری افزود: با پیگیری‏های مستمر در خصوص جذب اعتبار خشکسالی، به زودی 15 هزار لیتر سم و 5 هزار لیتر داروی ضد انگل و داروی آپیستان به صورت رایگان در میان دامداران و زنبورداران استان سمنان توزیع خواهد شد.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
soor
|
-
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
0
0
با سلام
امیدواریم هر چه سریعتر ایجاد درمانگاه اختصاصی طیور در شهرستان سرخه پیگیری و نهایی شود.در واقع حق مسلم مردم فهیم وزحمتکش شهرستان سرخه است که از چنین امکاناتی بهره مند باشند،چرا که همانگونه که اشاره شد شهرستان سرخه قطب تولید طیور بخصوص مرغ در سمنان و حتی در ایران است.با تشکر
عمادلو
|
-
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
0
0
سلام
ان شالله زودتر این درمانگاه احداث شود در شهرستان سرخه
همشهری
|
-
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
0
0
با سلام خدمت شما مسولین محترم
من نیز امیدوارم این درمانگاه تخصصی با همت شما بزرگواران به صورت مجهز در شهرستان سرخه راه اندازی گردد .
نظر شما
ادامه