کد خبر: ۷۸۹۲

حکیم مهر - دفتر قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در خبری از آغاز صادرات تخم مرغ در سال جاری از این استان به سایر کشورها خبر داد.


دکتر جواد اعلمی، معاون فنی اداره کل دامپزشکی این استان اظهار داشت: در پی توقف چندماهه صادرات تخم مرغ به کشورهای آسیای میانه به علت افزایش نیاز داخلی و نیز با توجه به عاری بودن استان از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، روز گذشته و پس از ارائه گواهی های بهداشتی لازم، مجوز صادرات اولین محموله تخم مرغ استان به وزن 18 هزار و 650 کیلوگرم به مقصد کشور تاجیکستان صادر شد.
وی در ادامه از صادرات انواع دام زنده و فرآورده های خام دامی به وزن 5179 تن از استان به 35 کشور جهان طی 9 ماهه گذشته خبر داد و افزود: مقصد عمده آنها کشورهای عضو اتحادیه اروپا،  آسیای میانه و خلیج فارس بوده است.

دکتر اعلمی با اشاره به نقش مهم قرنطینه های دامپزشکی در کنترل عوامل بیماری زا، از قرنطینه های دامی به عنوان اولین سد و مانع ورود عوامل بیماری به کشور خبر داد و با ارائه آماری درباره واردات دامی در مدت  یادشده نیز تصریح کرد: نزدیک به 175 هزار تن کالای مرتبط با دام و طیور شامل انواع مواد اولیه خوراک دام و طیور، ابریشم و کرک بزی از طریق مرزهای استان وارد کشور شد که نسبت به سال گذشته از نظر وزنی 119 هزارتن کاهش داشته است.
وی، همچنین به مقایسه ترانزیت کالای دامپزشکی در مدت یادشده نیز  پرداخت و افزود: در 9 ماهه اول امسال 20 هزار تن انواع کالاهای مرتبط با دام و طیور و فرآورده‌های مربوطه از طریق مرزهای استان به منظور ترانزیت وارد کشور شد که نسبت به سال گذشته از نظر وزنی 604 تن افزایش داشته است.  

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه