کد خبر: ۷۸۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: وزیر سابق آموزش و پرورش با انتقاد از سیستم گزینش ماجرای دانشجویی را تعریف می‌کند که غیرمنصفانه از گزینش رد شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرآنلاین، سال‌هاست که سیستم گزینش برای استخدام در وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های مختلف مورد انتقاد است، خصوصا سیستم گزینش معلمان در آموزش و پرورش. ساز و کار و سیستم گزینش حتی در سال‌های اخیر و با همه تغییراتی که در فضای اجتماعی کشور رخ داده،‌ به وجه علمی کم‌تر و به وجه اعتقادی بیشتر بها می‌دهد.

«سیدمحمد بطحایی»، وزیر سابق آموزش و پرورش همین موضوع را عنوان می‌کند. او می‌گوید: «در حوزه مدیریت منابع انسانی مراحل مختلفی داریم یکی همین مساله گزینش است. چون استانداردهای قابل قبولی نداریم به تناوب دولت‌هایی که سرکار می‌آیند نگاهمان به گزینش فرق می‌کند، به‌عنوان مثال دو هفته پیش یکی از دانشجویانم که تعهد دبیری دارد و قرار است در آینده معلم شود به من مراجعه کرد و گفت که مشکل گزینشی پیدا کرده‌ است و توضیحاتی داد.»

بطحایی با بیان اینکه اتفاقا خانواده این دخترخانمِ دانشجو، خیلی مذهبی و مقید هستند، ادامه می‌دهد: «پرسیدم که چه مشکلی برایش پیش آمده و او گفت در گزینش از من سوالات متعددی پرسیدند یک سوالش این بود که من در خانه حیوان خانگی دارم یا نه؟ و این دانشجوی صادق گفته است بله دارم، مسئول گزینش هم گفته که چه حیوانی داری و او گفته گربه و توضیح داده که در جعبه‌ای در حیاط نگه‌داری می‌کنیم.»

وزیر سابق آموزش و پرورش با بیان اینکه این دانشجو گفته که در پرونده‌اش اشاره شده چون حیوان خانگی دارد، حقوق‌اش را قطع کرده‌اند و مشکلات زیادی را برایش به وجود آورده‌اند، می‌گوید: «کسی‌که چنین سوالی برایش معیار قضاوت قرار می‌گیرد دیگر به تخصص، علاقه، مهارت‌های آن فرد و شایستگی‌هایش نگاه نمی‌کند. چه بسا او از حیث صلاحیت‌ها، مهارت‌ها، توانایی‌ها و حتی اصول اعتقادی که باید یک معلم داشته باشد در بالاترین سطح باشد، اما چون گفته من در حیاط خانه یک حیوان خانگی دارم، او را پس می‌زنند و رد می‌کنند.»

بطحایی می‌گوید: «حتما گزینش می‌تواند در داشتن یک معلم موفق تاثیرگذار باشد، اما ما متاسفانه با روش‌های غلطی که دائما در حال اشاعه دادنش هستیم باعث می‌شویم آن جامعه معلمی که می‌تواند خروجی‌های قابل قبولی برای کشور داشته باشد، به‌وجود نیاید. به‌هرحال دانش‌آموزی می‌خواهد از زیر دست این معلم بیرون بیاید و معلم راهبر تربیتی اوست، وقتی معلم فرد ضعیفی باشد و سواد و مهارت ضعیفی داشته باشد ولی روی کلید واژه‌ها و مفاهیمی که نمی‌خواهم بگویم بی‌اهمیت اما با اولویت‌های پایین‌تری تمرکز کند، بنابراین نتیجه‌اش می‌شود این که امروز می‌بینید، معدل علمی دانش‌آموزان بسیار پایین آمده و به حدود هشت و نُه رسیده‌است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
4
3
اساسا گزینش حتی برخلاف نص صریح فقه و حقوق همان اسلامی هست که آقایان از او سخن می گویند. در آیین اسلامی حتی اهل غیرکتاب هم به شرط فتنه نکردن و عدم جنگ، از حقوق عمومی و خدمات دولت برخوردار هستند. همان طور که مالیات و خراج و عوارض داده اند...
حی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
0
0
خوب بگه گربه ام را سگ خور د
نظر شما
ادامه