کد خبر: ۷۸۱۶۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی کاشان توضیحاتی در مورد ابتلا چند رأس دام به تب برفکی و تلف شدن آنان ارائه داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، بر اساس کلیپ‌های منتشر شده در فضای مجازی، شیوع بیماری تب برفکی در یکی از روستاهای شهرستان کاشان موضوع را از اداره دامپزشکی شهرستان کاشان پیگیری کردیم و در این زمینه دکتر سیامک رضوان سرپرست این اداره توضیحاتی را ارائه داد‌.

«دکتر سیامک رضوان» اظهار داشت: پیرو گزارشات واصله مبنی بر بروز تلفات بره و بزغاله در تعدادی از دامداری‌های روستای ورکان، اکیپ عملیات بررسی و پایش بیماری‌های دامی ضمن هماهنگی با رئیس شورا و دهیاری منطقه در مورخ نهم اسفند در محل حاضر  شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان در این خصوص افزود: با توجه به مشکوک شدن به بیماری تب برفکی واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی شبکه اقدام به بررسی تمامی گله‌های موجود و کالبد گشایی و اخذ نمونه از تلفات، توزیع ضدعفونی، آموزش به دامداران در خصوص دفن بهداشتی تلفات و اقدامات قرنطینه‌ای و واکسیناسیون دام‌های منطقه شد.

رضوان ابراز داشت: علت اصلی درگیری دام‌های منطقه به بیماری تب برفکی عدم همکاری دامداران در مراجعات قبلی به منظور واکسیناسیون دام‌ها علی‌رغم اطلاع‌رسانی برگزاری اردوی جهادی در منطقه و هماهنگی‌های صورت گرفته از طرف دهیار و شبکه دامپزشکی بوده است.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی مجدد به دامداران و اعلام حساسیت جمعیت دامی آن منطقه به بیماری‌های واگیر صورت پذیرفته است تا ضمن همکار با اکیپ‌های عملیاتی شبکه دامپزشکی، مراجعه دامدار به مراکز درمانی جهت درمان‌های تکمیلی نیز انجام شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان در ادامه افزود: متأسفانه علائمی از بیماری‌های تب برفکی همراه با PPR، آگالاکسی و کلی باسیلوز در بین دام‌ها مشاهده شد که کنترل و پیشگیری آن با واکسیناسیون نوبه‌ای میسر می‌شود.

وی در توصیه دامداران محترم ابراز داشت: همکاری با شبکه دامپزشکی ضامن سلامتی گله و سرمایه دامی آن‌ها بوده و از مخاطرات بهداشتی پیشگیری می‌کند و انتظار می‌رود در صورت بروز علایم بیماری‌های همه‌گیر سریعا شبکه دامپزشکی را مطلع کنند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Serbia
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
4
5
سازمان بااین طرحهای جهادی احمقانه تمام واکسیناتورهای بخش خصوصی رو بیکار ومنجربه تغییر شغل آنها شد با بردن افراد بی تجربه دانشجو وتکنسینهای بی تجربه وواکسنهای بی کیفیت تمام دامداران رو نسبت به واکسیناسیون بی اعتماد کرد بازهم مقصر کس دیگریست شما تا نابودی کامل دام ودامدارو واکسیناتور با همین فرمان میخواهید پیش بروید چرا فکر واکسیناتورهارو نمی کنید چرا وقتی دامدار حاظر به پذیرش این طرحهای جهادی نیست بازم پافشاری میکنید؟ سازمان این پروانه های واکسیناتوری روبه چه منظور برای پیرادامپزشکان بخش خصوصی صادر میکند؟
چرا به هر کسی اجازه واکسیناسیون می دهید ؟مگر داشتن پروانه برای انجام خدمات دامپزشکی لازم نیست چرا اینهمه افراد بدون مجوز درامر واکسیناسیون دخالت دارند ؟چرا نظارتی براین بخش نیست وسازمان بجای ایفای نقش حاکمیتی دائم به امر پرورش واکسیناتور غیرمجاز مشغول هست .این همه پیرادامپزشک بیکار چرا اشتغال آنهارا به دیگران واگذارمی کنید ؟
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
این ادبیات یک فرد عاقله ؟
دکتر وحید عطارد
|
United States of America
|
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
0
0
بارها و بارها گفته ایم ، گفته اید ، گفته اند که واکسیناسیون به تنهایی قادر به کنترل تب برفکی نیست .. اما کجاست گوش شنوا ؟؟ به نظر میرسد در صورت وقوع بیماری تمام تقصیرها متوجه واکسن است و یا دامدار ..، بهترین حالت برای رفع مسئولیتها ..
نظر شما
ادامه