کد خبر: ۷۸۱۱۴
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: با پیگیری دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی و بازرسی امور جهاد کشاورزی و محیط زیست سازمان بازرسی، از واردات دی و منو کلسیم فسفات به دلیل وجود کالای مشابه ساخت داخل جلوگیری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، با پیگیری دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ملی و بازرسی امور جهاد کشاورزی و محیط زیست سازمان بازرسی از واردات دی و منو کلسیم فسفات به دلیل وجود کالای مشابه ساخت داخل جلوگیری شد.

بنا بر این گزارش، به دنبال طرح موضوعی از سوی انجمن تولید کنندگان دی و منو کلسیم فسفات در ایران و انتقاد از واردات دی و منو کلسیم فسفات علیرغم تولید این محصول ایرانی، دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی با همکاری بازرسی امور جهاد کشاورزی و محیط زیست به این موضوع ورود کرد.

در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که علیرغم وجود کالای مشابه ایرانی با مجوز دامپزشکی برخی از افراد اقدام به واردات این محصولات می‌کنند که بر این اساس موضوع به جد در دستور کار سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفت.

حسب پیگیری‌های به عمل آمده به منظور حمایت از تولید داخلی و با اعلام سازمان دامپزشکی، واردات دی و منو کلسیم فسفات تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

علاوه بر این به منظور پیشگیری از اخلال در تولید مکمل و کنسانتره در واحدهای تولید خوراک و آسیب احتمالی به تأمین فرآورده‌های غذایی با منشأ دامی، تولیدکنندگان این دو محصول متعهد به تولید کافی و با کیفیت شده و مقرر گردید همکاری‌های لازم را با مراجع ذیربط به عمل آورند که این موضوع در دستور کار بازرسی امور جهاد کشاورزی و محیط زیست قرار دارد.

مدیرعامل شرکت تولیدی صنعتی فسفر ایران: سازمان بازرسی کل کشور حامی تولیدکنندگان داخلی است.

محسن سعیدیان دبیر انجمن تولیدکنندگان دی و منو کلسیم فسفات ایران و مدیرعامل شرکت تولیدی صنعتی فسفر ایران نیز با تقدیر و تشکر از پیگیری‌های سازمان بازرسی کل کشور گفت: تولیدکنندگان این محصولات توان تولید میزان مورد استفاده در کشور را دارند بر این اساس هیچ نگرانی از بابت کمبود آن وجود ندارد.

وی با اشاره به حمایت‌های سازمان بازرسی کل کشور از تولید داخلی یادآور شد که اگر این پیگیری‌های سازمان بازرسی نبود تعداد بیش از ۶۰ واحد تولیدکننده دی و منو کلسیم فسفات در ایران با مشکلات زیادی رو به رو می‌شدند همانگونه که قبل از ورود سازمان بازرسی اینگونه بوده است.

مدیرعامل شرکت تولیدی صنعتی فسفر ایران گفت: سازمان بازرسی کل کشور حامی تولیدکنندگان داخلی است و این جای تقدیر و تشکر دارد.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
0
2
در مورد همه چیز به بهانه تولید داخل ایجاد انحصار میکنن. تولیدکنندگان داخلی هم از این وضعیت سواستفاده میکنن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
0
2
لطفا از اداره استاندارد پیگیری کنید آلودگی فلزات سنگین در محصولات داخلی و توقف تولید برخی شرکت‌ها را.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
0
0
اگر تولید کننده داخلی محصولش رو ارزان تر از جنس وارداتی عرضه کنه خب خریدار هم محصول ایرانی رو میخره و دیگه نگرانی برای واردات لزومی نداره. اما مشکل اینه که تولیدکننده ایرانی محصول گران و بی کیفیت تولید میکنه برای همینه که دنبال ممنوعیت واردات رفتن.
القاصی المهر
|
Germany
|
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
0
0
نتیجه = انحصار / رانت داخلی بجای رانت خارجی و دست آخر تولید آشغالهای بیشتر ،کم کیفیت تر و گرانتر و در پایان اعتراض مرغدار و دست آخر اجازه ورود از خارج کشور
نظر شما
ادامه