کد خبر: ۷۸۱۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: یک پلنگ در حاشیه منطقه حفاظت شده مله گاله شهرستان شیراز تلف شد که رییس اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان گفت که دلیل این اتفاق اثر اصابت خودرو به حیوان بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «کامران اسلاملو» یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به گزارش واصله مبنی بر تلف شدن یک پلنگ در حاشیه منطقه حفاظت شده مله گاله در نزدیکی چشمه خارنگون و در کنار جاده اصلی، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز و منطقه حفاظت شده مله گاله به محل مورد نظر عزیمت کردند.

وی ادامه داد: آنها با مشاهده این پلنگ یکساله در نزدیک جاده آسفالت که تلف شده بود، لاشه را به کلینیک دامپزشکی معتمد اداره کل حفاظت محیط زیست منتقل کردند که در معاینات مشخص شد پلنگ بر اثر اصابت خودرو به سر و شکستگی جمجمه تلف شده است.

اسلاملو عنوان کرد: با توجه به حفاظت و گشت و پایش مستمر و حفاظت جوامع محلی و وجود طعمه پلنگ از جمله گراز و تشی (خارپشت)،شاهد جمعیت رو به رو رشدی از پلنگ در سال‌های اخیر بودیم که متاسفانه برخورد با خودرو یکی از تهدیدات گربه سانان در این منطقه است.

این مقام مسوول، از هم استانی ها درخواست کرد احتیاط بیشتری در رانندگی در جاده هایی که از کنار مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست می گذرد انجام دهند تا شاهد تلفات گونه های ارزشمند حیات وحش نباشیم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
1
1
خبر و تصویر بسیار ناراحت کننده و غم انگیز،چرا باید مرتب شاهد اینگونه اخبار باشیم،چرا باید یک پلنگ جوان اینگونه از بین برود،امیدوارم همراه با محیط بانان عزیز همه مردم به حفظ این گونه های زیبای جانوری و حیات وحش کمک کنیم،خداوندا خودت همواره مواظب حیوانات حیات وحش باش،آمین
نظر شما
ادامه