کد خبر: ۷۷۹۶

حکیم مهر - در صورتی که قیمت شیر روند افزایشی خود را دنبال کند، صنایع فرآورده های لبنی قادر به تحویل شیر خام از دامداران نخواهند بود.

مشاور شرکت صنایع شیر(پگاه) با اعلام این مطلب گفت: در صورتی که قیمت شیر در روند صعودی فعلی میل افزایشی داشته باشد، کارخانه های فرآوری شیر از جذب شیر دامداران ناتوان خواهند بود.

حسین چمنی افزود: صنایع لبنی به دنبال افزایش قیمت محصولات فرآورده های لبنی نیستند، اما افزایش قیمت شیر که به علت افزایش قیمت علوفه صورت گرفته است، چاره ای برای فعالان صنعت باقی نگذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: این نگرانی وجود دارد که افزایش قیمتها شیر را از سبد غذایی مردم خارج کند و عملا به سطحی برسد که از دسترس تهیه مردم خارج شود و مشکلات فراوانی که ناشی از کاهش مصرف شیر و فرآورده های پروتئینی در سلامت جامعه است را به دنبال داشته باشد.

دامداران مقصر افزایش قیمت شیر خام نیستند

فعال بخش خصوصی ادامه داد: فعالان صنعت فرآورده های شیر به خوبی می دانند که دامداران مقصر افزایش قیمت شیر نیستند و افزایش علوفه و نهاده های دامی باعث بالا رفتن قیمت تمام شده شیر شده است.

چمنی از انبار شدن سه برابری محصولات فرآورده های لبنی خبر داد و یادآور شد: با افزایش قیمت فرآورده های لبنی حجم محصولات انباری کارخانه های فرآورده های لبنی به سه برابر افزایش پیدا کرده است که به علت کاهش قدرت خرید مردم صورت گرفته است.

طرح تولید جامع علوفه در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد

مشاور شرکت صنایع شیر با اشاره به راهکارهای کنترل قیمت شیر تاکید کرد: به نظر می رسد نه تنها پرداخت 100 میلیارد تومان برای تامین علوفه به دامداریها موثر نبوده است، بلکه باید راه حلهایی در برنامه های بلندمدت و میان مدت برای تامین علوفه مورد نیاز دامداران پیش بینی کرد.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد همانگونه که دولت توانست با تمرکز بر تولید محصولات کشاورزی نظیر گندم کشور را از واردات حجم قابل توجهی از گندم به صورت سالانه بی نیاز کند، اکنون می تواند با طرح حمایت از تولید جامع علوفه، نهاده های مورد نیاز کشاورزان و دامداران را تامین کند و یکبار برای همیشه به معضل افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی خاتمه دهد.

نظر شما
ادامه