کد خبر: ۷۷۹۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: وزیر اقتصاد گفت: حضور شرکت‌های معتبر مجارستانی در کمیسیون مشترک دو کشور نشان دهنده عزم دو کشور برای توسعه روابط است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و مجارستان گفت: امیدوار هستیم نتایج این نشست بستری را برای توسعه روابط دو کشور فراهم کند. توسعه روابط با مجارستان برای ایران دارای اهمیت است. پس از برگزاری نشست های قبلی روند تبادلات دو کشور رو به رشد بوده است اما همچنان ظرفیت بسیار زیادی وجود دارد.

وی افزود: توسعه روابط نشان می‌دهد که با وجود محدودیت‌ها، منافع مشترک سبب شده است تا تبادلات دو کشور رشد داشته باشد. این روند رو به رشد ادامه داد و شاهد روابط مستمر وزاری دو کشور و همچنین نشست‌های مشترک هستیم.

«پیتر سییارتو» وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان در این نشست گفت: در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی نیاز داریم تا مقامات دامپزشکی ایران کمک کنند و به صورت انعطاف پذیر در زمینه صدور مجوز برای شرکت‌های مجاری اقدام کنند. شرکت‌هایی داریم که غذای دام و محصولات مرتبط با بهداشت غذایی فعالیت می‌کنند. می‌دانیم استانداردهای مهمی در این حوزه وجود دارد اما در وزیر درخواست می‌کنیم تا در این زمینه به ما کمک کنند.

در پایان این نشست، با حضور احسان خاندوزی و پیتر سییارتو امضای تفاهم همکاری های اقتصادی بین ایران و مجارستان امضا شد.

همچنین امضای چهار یادداشت تفاهم در حوزه همکاری های اقتصادی از دیگر برنامه های کمیسیون مشترک ایران و مجارستان بود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
1
2
شنیده ها حاکی است مافیای تولیدکننده داخلی مانع واردات دارو و مواد غذایی است تا چند برابر قیمت جهانی محصولات خود را بدون رقیب و رعایت استاندارد های جهانی و …. بفروشند
نظر شما
ادامه