کد خبر: ۷۷۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با تاکید بر اینکه به منظور کاهش قیمت تخم‌مرغ باید عرضه این محصول در کشور بیشتر شود، بیان کرد: بعد از افزایش تولید و کاهش قیمت تخم‌مرغ در داخل است که صادرات آن مانعی ندارد.
کاظم فرهمند در واکنش به سخنان اخیر رئیس سازمان دامپزشکی مبنی بر صادرات تخم‌مرغ گفت: دولت باید با خودکفایی در این زمینه و بالا بردن عرضه نسبت به تقاضا قیمت‌ها را کاهش دهد و سپس به صادرات بپردازد، در غیر این صورت با افزایش قیمت روبرو خواهیم بود.

نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مرغداریها و بیماریها در برخی از استان‌ها در سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته وضعیت تخم‌مرغ در کشور با مشکلات فراوانی مواجه شد، به گونه‌ای که دولت برای کنترل قیمت مجبور به واردات این محصول شد.

وی با بیان این مطلب که قیمت تخم‌مرغ در بازار همچنان بالاست، افزود: با توجه به درآمد بالای دامداریها از افزایش قیمت تخم‌مرغ، در طی یکسال تعداد واحدهای مرغ تخم‌گذار و میزان تولید افزایش یافت، اما قیمت این محصول در مقایسه با قبل‌ همچنان بالاست.

فرهمند با تاکید بر اینکه به منظور کاهش قیمت تخم‌مرغ باید عرضه این محصول در کشور بیشتر شود، بیان کرد: بعد از افزایش تولید و کاهش قیمت تخم‌مرغ صادرات آن مانعی ندارد اما نباید به گونه‌ای باشد که بخشی از نیاز کشور صادر شود و قیمت همچنان بالا بماند.

وی با بیان اینکه سود بالای ناشی از صادرات تخم‌مرغ ممکن است باعث صادرات آن علی رغم نیاز داخل شود و در نتیجه با بحران کمبود تخم‌مرغ در کشور مواجه شویم، اظهار داشت: دولت باید با برنامه‌ریزی کامل و دقیق میزان تولید در کشور را بیش از نیاز داخل برساند و سپس، صادرات انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصریح کرد: کشور توان صادرات تخم‌مرغ را در آینده دارد، ولی اول باید نیاز مردم تأمین و قیمت‌ها شکسته شود.

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
روزبه شباک
|
-
|
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
0
0
نایب رییس محترم کمیسیون کشاورزی مجلس ، صادرات هیچ مغایرتی با افزایش قیمت داخلی ندارد. در برخی موارد بسیاری از محصولات در زمانهای خاص صادر شده و در زمان نیاز داخلی وارد کشور می شوند. قیمت تخم مرغ و نوسان ان ربطی به بیماری ندارد . در سال 88 بدلایلی مرز عراق بسته شد و به ناچار بازار عراق که محل مناسبی برای عرضه محصولات دامی کشور بود از دست رفت و قیمت فروش تخم مرغ به زیر قیمت تولید رسید .بسیاری از مزارع تخمگذار به ناچار مجبور به حذف واحد های خود شدند تا از ادامه روند ضرر اقتصادی بکاهند. از نیمه دوم امسال بسیاری از مزارع تخمگذار با حداکثر ظرفیت خود اقدام به پرورش پولت تخمگذار و بدنبال ان تولید تخم مرغ نموده اند که این بار نیز از آن ور بام خواهیم افتاد و قصه سیب زمینی شاید گریبانگیر تخم مرغ شود. دکتر روزبه شباک
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
0
0
روزبه جان الان مرغ یخ زده از سلیمانیه به ایران قاچاق می شود و در کارگاه های شهر های لب مرز فیله شده و به تهران ارسال می شود .مریشک یا مرغ و هیلکه یا تخم مرغ در عراق خیلی ارزان تر از ایران است .ضمنا صنعت مرغداری عراق را بعد از 5 سال تحویل بگیر ...
نظر شما
ادامه