کد خبر: ۷۷۷۶

حکیم مهر - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان همدان اظهار داشت : اظهارنظر های برخی افراد بی اطلاع از نحوه کشتار دام و طیور ، ضایع کردن زحمات کسانی است که در جهت استحصال غذای حلال متحمل زحمات طاقت فرسا می شوند.

حجت الاسلام رسولی در واکنش به اظهارنظرهای غیر منطقی و غیر کارشناسانه برخی افراد بی اطلاع از نحوه کشتار دام و طیور در کشتارگاه های کشور گفت : کلیه مرغهای ذبح شده در کشتارگاه های کشور و استان زیر نظارت دقیق ناظرین ذبح شرعی انجام می شود . و این ناظرین و ذابحین آموزشهای لازم را در این زمینه گذرانده اند و عملاً حضور و نظارت ناظرین ذبح شرعی و کشتارگاه ها در جهت نظارت بر ذبح حلال دام و طیور عرضه شده به بازار است .
وی اظهار داشت : علاوه بر نظارت ناظرین ذبح شرعی ، کارشناسان فنی دامپزشکی نیز قبل از ذبح ، در حین ذبح و بعد از ذبح کنترل لازم را در بهداشت ، سلامت و حلیت دام و طیور اعمال می نمایند .
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان همدان تصریح کرد : شهروندان محترم باید هیچگونه نگرانی در مصرف مواد خام دامی ذبح شده در کشتارگاه های کشور نداشته باشند و با اطمینان از این محصولات استفاده نمایند و از طرفی افراد بی اطلاع نباید بدون داشتن مستندات و تحقیقات کارشناسانه نسبت به درج اخبار نادرست اقدام نمایند که این جفا در حق همه کسانی است که در جهت استحصال غذای حلال شبانه روز زحمت می کشند می باشد.
گفتنی است به تازگی یک متخصص تغذیه مدعی شده بود 20 درصد مرغ های عرضه شده در بازار قبل از ذبح مرده اند.

این ادعا به فاصله کوتاهی با تذکر رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، توسط خود وی تکذیب شد!

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه