کد خبر: ۷۷۶۶

حکیم مهر - مدیرامور عشایراستان تهران گفت: با توجه به ساخت و سازها و احداث اتوبان درمسیر کوچ عشایر, مسیر ویژه عبور دام عشایر در مجاورت شهر پردیس تهران تا پایان سال ساخته می‌شود.
سیروس نصیری اظهار داشت: این طرح با هماهنگی استانداری، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اداره کل راه وترابری، اداره کل حفاظت زیست وشهرداری پردیس برای عبور دام عشایراستان تهران در فصل ییلاق اجرا می‌شود.
وی غرب شهرپردیس را بعنوان مسیر مصوب کوچ برای دام عشایر اعلام کرد و ادامه داد: مسیر ویژه عبور دام برروی اتوبان و جاده قدیم شهرپردیس احداث خواهد شد.
مدیر امور عشایر استان تهران اجرای این طرح را تا پایان سال جاری دانست و تصریح کرد: این مسیر برای 600 خانوار عشایر کوچنده منطقه قشلاقی ورامین و پاکدشت تعیین شده است که دارای 150 هزار راس دام سبک می باشند.
نصیری با اشاره به هماهنگی های انجام شده با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران و اداره کل محیط زیست استان تهران افزود: دو منطقه به عنوان اتراقگاه از اراضی ملی در شهرپردیس به منظور واکسیناسیون و چرای دام و جلوگیری از آسیب رسیدن به فضای سبز شهر پردیس تعیین خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه