کد خبر: ۷۷۵۴

حکیم مهر - طی برگزاری مراسم دومین جشنواره ملی رسانه‌های سلامت، از سامانه هوشمند پیام کوتاه وزارت بهداشت، بازی رایانه‌ای سلامت محور «دهکده سلامت» و «کتابخانه مجازی ملی سلامت» با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، سامانه هوشمند پیام کوتاه سلامت به منظور افزایش سطح آگاهی مردم و دریافت اطلاعات مربوط به سلامت طراحی و اکنون مورد بهره برداری قرار گرفت. افراد از این پس می‌توانند اطلاعاتی مانند نکات بهداشتی روز، بیماری‌های رایج فصل، تغذیه مناسب فصل، نظرسنجی، مسابقه و ... را با ارسال اعداد مختلف به شماره 1000264 دریافت کنند.

بر اساس این گزارش در این مراسم، بازی رایانه‌ای «دهکده سلامت» نیز با هدف آشنایی با کلیه واژه‌های مختلف حوزه سلامت، پیشگیری و مقاومت در برابر بیماری‌ها و آموزش الگوهای صحیح تغذیه‌ای، رونمایی شد.

همچنین تمبر یادبود دومین جشنواره ملی رسانه‌های سلامت با حضور وزیر بهداشت، مدیر عامل شرکت پست، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، قائم مقام معاون وزیر بهداشت و تنی چند از مسئولان حوزه‌های سلامت و رسانه مهمور شد.

پس از آن وزیر بهداشت بر روی این تمبر یادبود به یادگار نوشت: « با آرزوی زندگی سالم و حیات طیبه برای همه مردم عزیزمان».

دکتر شریعتی قائم مقام معاون وزیر بهداشت نیز روی این تمبر یادبود نوشت: «ارتقای سلامت ایرانیان با طرح پزشک خانواده».

در این مراسم در مجموع از 72 برگزیده در حوزه‌های مختلف رسانه تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، وزیر بهداشت در حاشیه برگزاری این مراسم در واکنش به اعتراض یکی از خبرنگاران مبنی بر مهجور ماندن مطبوعات و رسانه های مکتوب در این جشنواره گفت: داوری‌ها سخت بوده و بین خوبان، خوب تر را انتخاب کردن قدری مشکل است.

در این مراسم همچنین از «کتابخانه ملی سلامت» رونمایی شد.

وحید دستجردی در این زمینه عنوان کرد: این کتابخانه اینترنتی تنها قطره‌ای از دریای اطلاعات سلامتی است.

 

 

نظر شما
ادامه