کد خبر: ۷۷۴۲

حکیم مهر - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به نظارت های سازمان دامپزشکی کشور بر تولید مرغ در کشتارگاه های طیور، سلامت و حلیت این فرآورده خام دامی و سایر فرآورده هایی که تحت نظر این سازمان تولید می شوند را تائید می کنیم.
حجت الاسلام محمد امیری گفت: «اخیرا اظهارنظرهای غیرکارشناسی از طرف برخی غیرمتخصصین انجام شده و حلالیت و سلامت مرغ های موجود در بازار مصرف را زیر سئوال برده است که دفتر نمایندگی ولی فقیه در این اداره کل، ضمن تکذیب این مورد و موارد مشابه به اطلاع می رساند در تمامی کشتارگاه های طیور در استان ناظرین ذبح شرعی مستقر بوده و از ابتدا تا انتها بر روند ذبح طیور توسط ذابحین آموزش دیده نظارت کامل را دارند.»
وی اعلام داشت: نظارت دامپزشکی به اینجا ختم نشده و کارشناسان فنی این سازمان نیز قبل و بعد از ذبح طیور سلامت مرغ و فرآورده های حاصل از آن را در کنترل کامل دارند.
امیری یادآورشد: گاهی اوقات زمزمه هایی شنیده می شود مبنی بر اینکه مرغ ها در کشتارگاه طیور توسط دستگاه، سرزنی  می شوند که ضمن تکذیب این موضوع، تصریح می گردد در این زمینه، ذابحین نیز آموزش های شرعی و لازم را دیده اند و لذا تحت نظر ناظرین ذبح شرعی، ذبح طیور را با دست انجام می دهند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به موارد و نظارت های ذکر شده باید اذعان داشت که جای هیچگونه نگرانی برای مصرف مرغ های موجود در بازار وجود ندارد و کارشناسان فنی و  شرعی مستقر در کشتارگاه های طیور اجازه نمی دهند هیچ فرآورده حرامی به خارج از کشتارگاه راه پیدا کند و چنین فرآورده هایی را معدوم می کنند به طوری که طی 9ماهه سال جاری در کشتارگاه های طیور استان بیش از 1000  قطعه از طیور مشکوک و حرام از چرخه مصرف خارج و معدوم شده است.
خاطرنشان می شود در خراسان رضوی، 15 کشتارگاه طیور که همگی صنعتی هستند فعالیت دارند و تولید سال گذشته این محصول در استان در حدود 113 میلیون کیلوگرم بوده است که طی 8 ماه امسال نیز این رقم به 78 میلیون کیلوگرم رسیده است.

گفتنی است به تازگی یک متخصص تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه در اظهار نظری عجیب از مرگ 20 درصدی مرغ‎ها قبل از ذبح خبر داده بود!

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه