کد خبر: ۷۷۳۹۲
تعداد نظرات: ۳۴ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر مجتبی نوروزی» افزود: در زمینه اعزام نیروها جهت نظارت بهداشتی و اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی جهت مقابله با شیوع بیماری‌های واگیر پرندگان وزیر محترم جهاد کشاورزی زحمات بسیاری کشیدند و کمال تشکر را از ایشان دارم ...

حکیم مهر: معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نشست شورای مدیران این سازمان، به تشریح دستاوردها و در عین حال تاکید بر ملاحظات لازم جهت پیشبرد و تسریع کمیّت و کیفیت خدمات به بهره برداران پرداخت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مجتبی نوروزی» معاون وزیر و رئیس این سازمان در نشست شورای مدیران که به صورت وبیناری با حضورمدیران ستادی و استانی برگزار گردید، به تشریح دستاوردها و در عین حال تاکید بر ملاحظات لازم جهت پیشبرد و تسریع کمیّت و کیفیت خدمات به بهره برداران پرداخت.

دکتر نوروزی که مباحثش به دو بخش مسائل مدیریتی سازمان و اشاره به برخی روایات تاریخی در خصوص حوادث منطقه و غزه و کرمان اختصاص داشت، با بیان مدت زمان حضور خود در سازمان دامپزشکی کشوراخذ دو مصوبه مهم درهیات دولت در زمینه اعزام نیروها جهت نظارت بهداشتی و اعتبار 2000 میلیاردی جهت مقابله با شیوع بیماری‌های واگیر پرندگان را دستاوردی ارزنده دانست و افزود: در خصوص این دو مصوبه، آقای دکتر نیکبخت وزیرمحترم جهاد کشاورزی زحمات بسیاری کشیدند و کمال تشکر را از ایشان دارم که دو مصوبه در این محدوده زمانی محدود و کوتاه مصوب شد.

البته دکتر نوروزی در این خصوص بر اهمیت ارائه گزارش مکتوب جزء به جزء ناظر اعزام شده از روز صفر تا روز 60 یا 90 ماموریت تاکید کرد و گفت: در واقع ناظرین اعزامی نماینده سازمان دامپزشکی کشور هستند و باید بدون هیچ اهمال یا سهل‌انگاری روی کیفیت گوشت دام به مقصد کشورمان، حداکثر نظارت را اعمال کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به اندازه ای بر اهمیت نظارت دقیق و مسئولانه ناظر بهداشتی اعزامی تاکید داشت که از عزم راسخ خود جهت صدور کد بهداشتی برای هر ناظر جهت درج روی لیبل محصول وارداتی و امکان رصد و پایش عملکرد هر ناظر بهداشتی در این رابطه نیز خبر داد.

معاون وزیر جهادکشاورزی در خصوص مصوبه دوم نیز به اخذ اعتبار 2000 میلیارد ریالی جهت پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی خبر داد و گفت: در جلسه ششم دی ماه 1402 و به فاصله سه روز از مصوبه قبلی به پیشنهاد وزارت کشور، این درخواست سازمان دامپزشکی کشور به تصویب هیات دولت رسید که در این خصوص جا دارد از دکتر نامی (رئیس ستاد مدیریت بحران در وزارت کشور) نیز تقدیر کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه خطاب به مدیران مربوطه به ویژه مرکز تشخیص و درمان این سازمان، خواستار تجهیز کامل و به روز رسانی تجیهیزات و ادوات آزمایشگاهی مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور شد تا به عنوان اقدامی ارزشمند برای آینده ماندگار شود و برای تسهیل صادرات نیز به عنوان نقطه قوت کشورمان کمک حال تولید داخلی و صادرکنندگان گردد.

لازم به ذکر است در بخش دیگری از این نشست «حجت الاسلام رنجبران»، سرپرست حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور نیز با ابراز تاسف از تداوم قتل عام مردم غزه و همچنین اقدام تروریستی در بلوار گلزار شهدای کرمان توسط ایادی دشمن، جنگ امروز را با استناد به تعبیر مقام معظم رهبری جنگ حق و باطل برشمرد و گفت: دشمن پس از مطالعه انقلاب اسلامی در سال 57 در تلاش است تا مانع از شکل گیری دوباره تمدن اسلامی پنج قرن دوران صدر اسلام گردد و به همین دلیل به انحای مختلف می‌کوشد تا از هر ترفند شوم، جهت آشفته کردن مرکز صدور انقلاب به کشورهای منطقه استفاده کند تا به زعم خود از ویژگی مثبت قدرت سرعت گسترش دین اسلام در منطقه و حتا سایر نقاط جهان پیشگیری کرده باشد.

همچنین در انتهای این جلسه «دکتر حمیدرضا حسینی» مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در سمت خود ابقا شد.

 

انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
9
23
از آقای دکتر نوروزی خواهشمندیم که عملکرد مدیر کل استان ... را بررسی بفرمایند اصلا و ابدا صلاحیت مدیریت ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
3
22
فعلا دامپزشکی مصداق ضرب‌المثل بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد است
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
4
13
سلام.
درج کد بهداشتی ناظر بهداشتی بر روی محصول،کاری ارزشمند و فنی است .
از پیشنهاد دهنده این ایده مهم و خلاقانه قدر دانی می نمایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
اقدام خوبی است ولی به شرطی که از این کد به درستی استفاده شود و شرکت های وارد کننده یا کشتارگاه های مبدا سوء استفاده نکنند تا خدای ناکرده به حیثیت و اعتبار همکار ناظر خدشه ای وارد شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
سلام
این ایده در دهه ۸۰ نیز وجود داشت ولی با اعتراض شرکتها و برای رد گم کنی ، حذف شد.
درود بر دکتر نوروزی و جسارتش
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
1
6
.....و باید بدون هیچ اهمال یا سهل‌انگاری روی کیفیت گوشت دام قربانی به مقصد کشورمان،...
گوشت قربانی!!!!!؟؟؟؟
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
7
4
ناظران بهداشتی برای محموله ها گواهی بهداشتی وسلامت صادر می‌کنند ومحموله های تولیدی براساس مدارک وقرارداد مشخص است برای کدام شرکت تولید شده ودرج کد مسئله خاصی را مشخص نمی‌کند بهتراست به مسآله آموزش تئوری وعملی وکسانی اعزام گردند که حداقل پنج سال بطور مستمر درکشتارگاه سابقه کاری داشته وبه مدریت کشتارگاه اشراف کامل داشته باشد واعزام هم از بخش دولتی وسازمان نظام انجام گردد که اکثر کشتارگاهای داخلی با ناظرين سازمان نظام اداره می‌گردد حتئ از بازنشستگانی که کل مدت خدمت خودرا درکشتارگاها واز تجربیات بالایی برخودار هستند استفاده گردد انشالله که موفق خواهند بود
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
اتفاقا ایده خوبی است و قطعا ناظرین با وسواس بیشتری کار بازرسی را انجام می دهند
دکتر احمدی آذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
پیشنهاد جالبی نیست، کلیه دکتر های دامپزشک اعزامی به لحاظ فنی و اخلاقی مورد گزینش، آموزش و رصد قرار دارند و حائز کلیه شرایط هستند، قطعا فردی که در کشور خارجی بعنوان نماینده سازمان دامپزشکی حضور پیدا می کند ضمن کار طاقت فرسا و در ساعات بالا در معرض مسائل حاشیه ای زیادی است. لذا می بایست مورد اعتماد و کنترل کامل و واجد شرایط کامل نماینده حاکمیت کشور باشد، بنابراین حضور افرادیکه در خارج از مجموعه سازمان (دولت) فعالیت دارند و قابلیت پیگیری و پاسخگویی و احراز شرایط و گزینشهای فنی و اخلاقی در مورد آنها انجام نشده، کاملا غیر منطقی است.
در مورد بازنشستگان محترم سازمان دامپزشکی به لحاظ سن بالای این عزیزان، بعد مسافت و سختی بیش از اندازه سفر و خدمت در کشور خارجی و دور از خانواده و شیفت های کاری با ساعت بالا و بصورت مستمر و با تحرک بالا امکان استفاده میسر نیست بالاخص که خوشبختانه نیروی فعال و جوان و پا به کار و با اطلاعات به روز در بدنه فعلی مجموعه سازمان خوشبختانه به مقدار مکفی در دسترس و حاظر می باشد.
س
|
United States of America
|
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
1
9
ضمن تشکر از زحمات دکتر نوروزی و همکاران گرانقدر بابت اعزام ناظرين و دستیاران، سئوال داشتم که تاریخ اعزام ناظرين از چه تاریخی شروعی می‌شود و ملاک انتخاب دستیارانش ای اعزام چیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
با سلام طبق نامه ای سازمان از استان ها اسامی کارشناسان را خواسته و استان ها هم یواشکی اسامی را اعلام کردند نمی دانم چرا انتخاب بر اساس سابقه کاری نمی باشد. باید از افراد با سابقه بالا شروع کنند تا حداقل هر فردی یکبار اعزام شود نه اینکه عزیزان دل مدیران کل در اولویت باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
2
12
این قدر نچسبید به آنفلوآنزای فوق حاد، یه کم به فکر تب برفکی ، آبله و PPR هم باشید! سه تا از همون بیماری هایی که آقای رئیس سابق و استاندار فعلی، مدعی ریشه کنی اش در ۲ سال بود!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
همکار محترم آنفولانزای فوق حاد به علت اینکه می تواند مشترک بین انسان و طیور شود و خطر ایجاد پاندمی را با جهشش در جهان ایجاد کند اهمیت بالایی در کل دنیا دارد. ضرر اقتصادیش هم جداست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
اهمیت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد با هیچ بیماری قابل قیاس نیست.
کار از کار گذشته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
6
5
فقط یکسری جلساتی که آخرش هم هیچ نتیجه‌ای نداره البته نه فقط برای دامپزشکی کلا همه‌ی جلساتی که در کشور در همه‌ی ارگان‌ها برگزار می‌شه بدون نتیجه است. فقط برای قسمت پذیرایی از حاضرین در جلسه این جلسات برگزار می‌شه. به مهمانی خوش آمدید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
0
4
همکاران محترم پیگیر درج تسری در حکم باشید وضع حقوقی افتضاح هستش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
0
2
تب مالت دراستان سمنان بشدت بالارفته درشاهرود ووسمنان فقط سمنان هفت الی هشت دامداری صنعتی دراثراهمال وسهل انگاری مبتلا به بروسلوز شدند وباعث خسارت دامداران شدند وبارمیکروبی شیر اکثردامداریهای صنعتی بالای پنج میلیون وتا ده میلیون هم میرسه ذبح دام خارج کشتارگاه وفروش ان به خلق اا..تادلت بخوادرواج داره ..................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
این شدت الودگی فقط معطوف به بروسلوزنیست افزایش گزارش سل غیر توبر کولینه هم نشان ازوخامت بیماری سل دردامداریهاست ............
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
1
1
ضمن تشکر از جناب دکتر نوروزی بابت اجرایی نمودن ناظر بهداشتی که شرکتهای وارد کننده بعلتهای متعدد زیر اب این قضییه را قبلا زده بودند ولی در لیبل های بسته ها (کد کشتارگاه تاریخ تولید وانقضا کشور ناحیه اناتومیک لاشه طرز نگهداری ) ثبت شده است چه لزومی دارد کد ناظر بهداشتی برا ی مصرف کننده ثبت گردد با همان کد کشتا گاه وتاریخ ناظر نیز مشخص میگردد که بخواهید محاکمه کنید چونکه در پروسه تولید سهل انگاری ازمایشگاه مبدا کارگران سالن ناظرین مبدا مدیریت زنجیره سرد سردخانه ها ناظر شرعی سیستمهای تصفیه اب برودت سالن بسته بندی قطع برق وتقلاب پرسنل کشتارگاه مبدا از مدیر تا کارگر پیمانکاران دام ودامداران را از نظر نباید بدور باشند چونکه در باز رسی بهداشتی بعد از کشتار هر چقدر ناظر حرفه باشد درصد تایید 15درصد است (مخصوصا که الایشات معاینه نمی شوند خیلی از مسمومیتها وبیماریها و انگلها از نظر دور میمانند وبه 5درصد میرسد )با اینکار اعتماد به نفس ناظر که نوعی مچ گیری است پایین میاید .
کامیاب قیصربیگی
|
Germany
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
2
6
سلام.
متاسفانه ما این همه کارشناس و صاحب نظر در بازرسی گوشت داریم ولی همچنان وضعیت بهداشت کشتارگاه و بازرسی گوشت از مرز بحرانی هم گذشته است .
در جواب کامنتهای بالا.اولا همه دامپزشک هایی که اعزام شدند بعضی ها نه تخصص داشتند و نه تعهد .
به قول دکتر چمران به کسی که تخصص ندارد و مسولیتی را قبول می کند باید در تعهدش هم شک کرد .
چرا ینده شاهد بودم کسی که مدیرکل بود و اعزام شده بود برای بازرسی الفبای بازرسی و کشتارگاه را بلد نبوده، تازه تعهد هم نداشت ،چون از مدیرکلی جابه جا شده بود ،کشتارگاه را سپرده بود به دست ذابح و خودش رفته بود لب ساحل .
پس همه تخصص و تعهد ندارند و درج کد بهداشتی حداقل ترسی در دل کسانی که بیخیال بودند ایجاد می کنند و اتفاقا بنده پیشنهاد دادم روی کارتنهای بسته بندی در نهایت مهر دامپزشک شامل نام و نام خانوادگی هم خورده بشه ،کار ننهای مهر ذبح شرعی که می خورند مهر دامپزشک هم بخورند .
اتفاقا بنده به این موضوع هم فکر کردم اگر بازرس کارش را درست انجام داده و گوشت باکیفیتی فرستاد ،چه اشکال مردم بدوند چه کسی این محموله را بازرسی کرد و حداقل می گویند خداوند به پدر و مادر این بازرس سلامتی بده .
بنابراین این حالت تشویقی داره برای بازرسینی که کارشون را درست انجام بدهند و اتفاقا بخش خصوصی های دیگه هم دنبال آن بازرس خواهند گشت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
0
1
دکتر صالحی کجا هستند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
بعضی ها مخالف اعزام بودند
نظر علی مقدم- دامدار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
دکتر صالحی بنا به درخواست خودشان از وزارت جهاد رفتند و از آذرماه معاون بازرگانی هولدینگ کشاورزی و دامپروری سازمان اقتصادی کوثر هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
عجب!
این سازمان کوثر هم داستانی شده برای دامپزشکان عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
1
1
"تب مالت دراستان سمنان بشدت بالارفته درشاهرود ووسمنان..."
جای بسی تاسف است که روز به روز بر تلفات دامهای این مملکت در اثر بیماریهای مختلف دارد افزوده میشود و مسئولین در فکر واردات و همکاران دامپزشک با چه چه و به به در رابطه با نحوه فرستادن ناظر ها برای خرید گوشت تو سرو کله همدیگر میزنند. میدانید در چند سال اخیر ......... چقدر گاو و گوسفند فقط بواسطه بروسلوز به کشتار گاه فرستاده شد و چه قدر از سرمایه دامی مولد کاسته شد. این فقط یک بیماریست که با بی تدبیری سازمان این خسارات را وارد نموده. کل دامداریها را بروسلا ملی تنسیس گرفته و هنوز مسئولین متوجه نشده اند که واکسن فعلی کار آیی ندارد .................. با این روندی که دارد پیش میرود در آینده ای نزدیک باید از شیخ نشین های اطراف گوشت وارد کنیم.آن روز بسیار نزدیک است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
مبارزه مهم نیست؛ همه چسبیدند به نظارت و قرنطینه!
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
1
0
جناب درج اسم ونام ناظر برروی کارتن هیچگاه نمی‌تواند دلیلی بربهداشتی وکیفیت بالا باشد ناظرين ما درآنجا فقط نظاره گر تولید هستند وکلیه مرحل بازرسی را دامپزشک های کشور تولید کننده انجام می‌دهند ما متاسفانه کارشناس صاحب نظر به اندازه انگشتان دست هم نداریم وقتی ناظر اعزامی آیتم های بهداشتی وکیفی را نمی‌داند چه انتظاری می‌توان داشت بیایید واقع بینانه قضاوت کنیم برای نظارت باید متخصص کشتارگاه اعزام شود وآموزش های لازمه نظارت را درهر کشوری فرا گیرد پس تخصص تجربه وتعهد حرف اول را می‌زند کار درکشتارگاها سخت وزیان آور هست مدریت قوی می‌خواهد
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
3
3
گوشت با کیفیت یا بی کیفیت ربطی به ناظر ندارد به قراداد شرکت با کشتارگاه درباره درصد چربی و......بستگی دارد ناظر بهداشتی همانطوری که از اسمش مشخص است تایید گوشت سالم که عاری از بیماری‌های مشترک باشد بوده وکیفیت گوشت به تغذیه و فاکتورهای پرورشی فارم مربوط است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
حتی درصد چربی هم در IHR درج شده
سن دام هم هست
پس با رعایت ضوابط ، گوشت هم سالم است و هم با کیفیت
کامیاب قیصربیگی
| Finland |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
سلام.
این آخرین کامنتی خواهد بود در حکیم نامهربان می نویسم .این تیم جدید مستقر در سازمان دامپزشکی هیچ تفاوتی با بقیه نداره ،دوباره سیاسی کاری و جناح و جزب بازی و عدم توجه به شایسته سالاری و مسائل فنی .

استاد دامپزشک ،حق باشماست و ما اشتباه فکر می کنیم اصلا ناظر لازم نیست ،
یک ناظر بیسواد و بی تجربه نبودنش بهتر از بودنش است .

ذیل همین خبر ،چقدر کامنتهای که از نظر علمی و فنی اشتباه هستند ؟نوشته شده .
عمق فاجعه هویداست و لازم به سند و مدرک نیست .
حکیم نامهربان بدرود که اینقدر ما را تحمل کرد ی.۲۳ دی ماه ۴۰۲
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
ما همچون اعزام های قبلی قطعا به کیفیت گوشت (درصد چربی و ...) هم در کنار مسایل بهداشتی نظارت خواهیم کرد تا حق مصرف کننده ایرانی و بیت المال صرف شده تضییع نگردد. همه مسئولیت را هم میپذیریم.
والسلام
صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
0
1
حکیم جان واقعا حکمتی در حذف برخی نظرات ارسالی دوستان نهفته است ؟ .........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
1
این هم بگذرد
نظر علی مقدم- دامدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
0
1
عزیزان بنده با بیش از 20 سال سابقه دامپروری
و تولید و واردات گوشت عرض می نمایم که اعزام ناظر بهداشتی دولتی به شرطی که هم آموزش دیده و مجرب باشد و هم از سلامت اداری و جسمی و فکری برخوردار باشد و مانند گذشته به دور از این باشد که صرفاً برای امتیاز دادن به یک مدیرکل معزول ایشان را به چند کشور خارجی اعزام نمایند؛ نه تنها مفید است بلکه ضروری است لکن تسلط به فن تخصصی و همچنین زبان انگلیسی در دنیا حرف اول را می زند. آیا تمام دامپزشکان مسلطند یا برای ترجمه از نماینده شرکت وارد کننده و یا گوگل استفاده می کنند؟ آیا هنگام مشکوک شدن به یک بیماری در دام یا گوشت آن، در اینترنت دنبال پاسخ می گردند یا تسلط علمی و عملی دارند؟ اعزام حق نیست بلکه وظیفه است. خدا را خوش نمی آید برای تفریح ،کسب مال ، آب و هوا عوض کردن و پز دادن سلامت جامعه به خطر بیوفتند. کلاهتان را قاضی کنید اگر کفایت و لیاقت ندارید نروید...
نظر شما
ادامه