کد خبر: ۷۷۳۸۸

حکیم مهر: دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان از پلمب پنج واحد صنفی متخلف از جمله یک فروشگاه زنجیره‌ای به دلیل عرضه گوشت تاریخ گذشته و رعایت نکردن نکات بهداشتی توسط گشت شبانه کمیته صیانت از حقوق عامه دادستانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دادگستری کرمان، «علیرضا محمدی» روز دوشنبه افزود: بازدید از واحدهای صنفی در رفسنجان طی شب گذشته به پلمب سه واحد صنفی قصابی، یک واحد صنفی فروش مرغ و ماهی و یک واحد فروشگاه زنجیره ای مواد غذایی انجامید.

وی هشدار داد: در برخی واحدهای صنفی به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی، مقادیری گوشت و مرغ تاریخ مصرف گذشته کشف و توسط دامپزشکی شهرستان رفسنجان جمع آوری و معدوم، همچنین برای واحدهای صنفی متخلف پرونده قضایی تشکیل شد.

این مقام قضایی همچنین اضافه کرد: هر نوع کشتار دام و طیور باید در کشتارگاه‌های مجاز زیر نظر کارشناسان دامپزشکی صورت گیرد و تمام دام ها بعد از کشتار به وسیله بازرسان دامپزشکی معاینه شوند.

وی ادامه داد: در این گشت مشترک مشاهده شد کشتارهایی بدون مجوز دامپزشکی در واحد صنفی عرضه می شود که این نیز تخلف به شمار می رود.

محمدی تصریح کرد: گشت صیانت از حقوق عامه با قدرت به بازرسی‌های خود ادامه می‌دهد و بدون اغماض و قاطعانه با واحدهای صنفی متخلف برخورد خواهد کرد لذا شهروندان می توانند گزارش های خود را به دادسرای عمومی و انقلاب و همچنین اداره نظارت بر اماکن عمومی اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

گشت صیانت از حقوق عامه در رفسنجان به سرپرستی محمد قریب معاون دادستان با همراهی نمایندگانی از ادارات نظارت بر اماکن عمومی، صمت، اصناف، بهداشت، دامپزشکی، تعزیرات حکومتی و جهاد کشاورزی از چندین واحد صنفی انجام می شود.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

 

نظر شما
ادامه