کد خبر: ۷۶۹۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: امام جمعه چاراویماق گفت: نبود کشتارگاه صنعتی و به تبع آن کشتار غیرمجاز دام و عرضه گوشت خارج از شبکه نظارت دامپزشکی جدی‌ترین چالش حوزه سلامت شهرستان چاراویماق به شمار می‌رود که می‌تواند سلامت این شهرستان را با خطر مواجه کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «صفری» گفت: اگرچه کشتار غیرمجاز دام در چاراویماق موضوع جدیدی نیست و سالهاست که این شهرستان با آن مواجه است، اما این روز‌ها با افزایش قیمت گوشت، شاهد رشد قارچ گونه این مراکز در نقاط مختلف منطقه هستیم و در محلات مختلف شهر نیز کشتار غیرمجاز دام برپا است.

وی افزود: کشتار‌های غیرمجاز وسنتی در این شهرستان که بدون نظارت صورت میپذیرد باعث بیماری‌های زیادی می شود که یکی از عوامل آن مبتلای سالانه نزدیک ۲۰ نفربه بیماری تب مالت در این شهرستان می شود.

وی ادامه داد: سلامت مردم خط قرمز ماست و وجود بیماری‌های مهلک و مشترک بین انسان و دام دلیل محکمی مبنی بر برخورد قاطع و قانونی با متخلفان است.

 نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه با ابراز تاسف از ذبح غیر مجاز در شهرستان چاراویماق گفت: کشتارگاه‌های سنتی، ذبح دام در محیط‌هایی غیر بهداشتی و بدون حضور ناظران شرعی به صلاح مردم نیست مردم باید از قصابی‌های دارای مجوز خرید کنندتا دچار مشکلات بیماری نشوند

نجفی برای رفع این مشکل اظهار کرد: ایجاد کشتارگاه از مهمترین نیاز‌های شهرستان چاراویماق است و خواستار استفاده از ظرفیت شهرداری و بخش خصوصی در این راستا شد.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا کافی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
2
5
بنده ۹ سال کارشناس اداره چاراویماق بودم دو هفته پیش انتقالی گرفتم. تنها یک قصابی داره که اون هم فکر کنم یک لاشه گاو رو نمی تونه تو دو هفته بفروشه. بعد ادعای کشتارگاه صنعتی می کنن. قضیه فرودگاه شاهروده که آخرین پروازش ده پانزده سال پیش بود با یک مسافر به تهران و بعد فرودگاه رو جمع کردن طبق اخبار. یه کم فکر کنین بعد حرف بزنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
3
معمولا تامین گوشت شهرستان ها به عهده مسئولان اون شهرستان از جمله شهرداریه ، شاید کشتارگاه صنعتی صرفه اقتصادی نداشته باشه اما تاسیس یک سردخانه و تامین گوشت از شهرستان های مجاور راه حل مناسبی به نظر می رسد. یا حمل لاشه از شهرستان اطراف تا قصابی که هزینه ای بر قصاب وارد نکند.
دامپزشک اداره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
4
تب مالت در گوسفند ویا گاو یک بیماری تحت کلینیکی است که در ظاهر مشخص نیست فقط در کشتا ر گاهها قابل رصد شدن از نظر سابقه سقط -ضبط الا یشات-موارد بهداشت فردی-کشتار اخر وقت-مصرف مشروط در موارد بروسلوزهای تستی که تاثیرات زیادی در پیشگیری دارد.
نظر شما
ادامه