کد خبر: ۷۶۷۵۴

حکیم مهر: «دکتر سیدرضا موسوی» مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با همراهی «دکتر قاسمی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، کارشناس مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل و رئیس اداره برنامه و بودجه اداره کل دامپزشکی استان از سه واحد پرورشی بازدید بعمل آوردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، در ابتدای این بازدید دکتر موسوی و همراهان با حضور در یک مرکز خصوصی پرورش زالوی طبی که در حوزه تحقیقات و بهینه سازی روش های پرورش و تکثیر زالو فعالیت دارد از این مرکز بازدید و با مدیریت و پرسنل آن پیرامون دستاوردهای این مزرعه در کنترل بیماری ها، افزایش ظرفیت تولید در واحد سطح و کاهش مصرف آب گفتگو نمودند.

دکتر موسوی در این بازدید ضمن قدردانی از زحمات جوانانی که در این حوزه فعالیت دارند خواستار ایجاد زنجیره های تولید در پرورش زالو از تولید تا توزیع با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و دریافت مجوزهای لازم شد و ایجاد این زنجیره ها را باعث جذب سرمایه های جدید و ایجاد اشتغال دانست.

در ادامه دکتر موسوی و همراهان در یک مرکز پرورش عنکبوت حضور یافته و ضمن گفتگو و تبادل نظر با مدیریت این مرکز از نزدیک بر روند فعالیت این واحد که تکثیر و پرورش عنکبوت با هدف تولید زهر می باشد نظارت نمودند.

دکتر موسوی گفت: ایجاد چنین مراکز علمی تحقیقاتی، مجاز و مطابق استاندارهای ملی، ضمن جلوگیری از فعالیت مراکز غیر مجاز باعث تولیدات مهمی جهت استفاده در بسیاری از صنایع از جمله داروسازی و کارخانجات تولید لوازم بهداشتی می شود.

وی گفت: ظرفیت های علمی و فنی موجود در پرورش عنکبوت و تولیدات آن در کشور و استان، می تواند کشور را در زمره کشورهای برتر جهان در تولید زهر عنکبوت قرار دهد.

در پایان این بازدید یک روزه دکتر موسوی و همراهان با حضور در یکی از بزرگترین مزارع تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان اصفهان ضمن دیدار با مدیریت این مجموعه، به پای صحبت آن ها نشسته و مشکلات و دغدغه های آن ها را در روند تولید مورد بررسی قرار داد.

در این مزرعه پرورشی هم اکنون گونه های خاص ماهیان زینتی که در سال های نه چندان دور توانایی تکثیر آن در کشور وجود نداشت تولید و به عنوان مبداء برای بسیاری از مراکز خرد پرورش و آکواریوم های ماهیان زینتی آب شیرین کشور ارسال می شود.

شایان ذکر است در این مرکز سالانه حدود 1 میلیون و 700 هزار قطعه انواع گونه های مختلف بچه ماهی تولید و در طرحی نوآورانه در راستای حمایت از حقوق حیوانات و ارج نهادن به سنت ماهی سفره هفت سین عید نوروز، اقدام به طراحی تنگ های مخصوص با قابلیت نگهداری ماهی به مدت زیاد در فضای خانه نموده که سالانه از مرگ میلیون ها ماهی قرمز جلوگیری می نماید.


نظر شما
ادامه