کد خبر: ۷۶۷۳

حکیم مهر - سرپرست اداره کل دامپزشکی اردبیل درجلسه تودیع و معارفه سرپرست جدید شبکه دامپزشکی شهرستان کوثر در فرمانداری این شهرستان گفت : دامپزشکی ارگانی مهم در تامین امنیت غذایی ، بهداشت عمومی و اقتصاد ملی بوده و نیازمند توجه جدی مسئولان از نظر تامین اعتبار و نیروی انسانی است .

دکتر صادق صالحی افزود : استان اردبیل یکی از استانهای مطرح در زمینه دامپروری در کشور بوده اما از نظر اعتبار و نیروی انسانی از استانهای ضعیف کشور است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچگونه بیماری حاد دامی در استان وجود نداشته و  از نظر بیماریهای دامی این استان یکی از پاک ترین استانهای کشور است ،  خاطر نشان کرد:  در زمینه مایه کوبی دامها در منطقه بالاتر از پیش بینی ها عمل شده که این امر مرهون تلاش مضاعف ، جدی و جهاد گونه همکاران دامپزشکی است .

این مقام مسئول تصریح کرد : شهرستان کوثر از نظر تولید تخم مرغ در استان از رتبه خوبی برخوردار بوده وسه واحد مرغ تخم گذار در این منطقه فعالیت می نمایند .

دکتر صالحی در عین حال از استقبال این اداره کل در زمینه فعالیت بخش خصوصی دامپزشکی در منطقه خبر داد .

در این دیدار رئیس الساداتی فرماندار کوثر نیز به نقش و اهمیت دامپزشکی در تأمین امنیت غذایی اشاره کرد و افزود:  بعد از امنیت جانی ، امنیت غذایی جامعه بـسیار مهم است که این مـهم ، بـدون فـعالیت های دامـپزشکی میسر نمی گردد.

فرماندار کوثر با بیان اینکه از نزدیک با برخی از فعالیت های دامپزشکی آشنا است ، فعالیت های دامپزشکی را بستر ساز توسعه پایدار  در جامعه دانست و افزود اطلاع رسانی از فعالیت های دامپزشکی در جامعه  کافی نیست و بایستی تلاش شود فعالیت های این ارگان مهم از طریق رسانه ها بیشتر منعکس گردد.

در پایان این  مراسم از زحمات چندین ساله علی آذربراء رئیس قبلی شبکه دامپزشکی شهرستان کوثر به جهت بازنشستگی و اتمام خدمت تقدیر و دکتر علیرضا قلی زاده به عنوان سرپرست جدید این شبکه معرفی شد .

راست : سرپرست اداره کل دامپزشکی اردبیل - چپ : فرماندار شهرستان کوثر

 

نظر شما
ادامه