کد خبر: ۷۶۶۷۳
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: «دکتر فردین حسین زاده» سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کرج گفت: متعاقب گزارش علایم مشکوک به هاری در یک مورد سیاهگوش، توسط کارشناسان این اداره از محل بازدید و نمونه برداری انجام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی شهرستان کرج، دکتر فردین حسین زاده سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کرج گفت: متعاقب گزارش  علایم مشکوک به هاری در یک مورد سیاهگوش، توسط کارشناسان این اداره از محل بازدید و نمونه برداری انجام شد و با هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان البرز به آزمایشگاه مرجع جهت تشخیص قطعی  ارسال گردید.

حسین زاده در ادامه خبر افزود: هاری یک بیماری ویروسی کشنده است که غالبا در میان گوشتخواران اهلی و وحشی دیده شده و انسان و سایر حیوانات به طور تصادفی و معمولا از طریق گزش به آن مبتلا می شوند.

وی با اشاره به اینکه نتیجه آزمایش هاری این سیاهگوش منفی بود، بیان کرد: این بیماری یکی از خطرناک ترین بیماریهای قابل انتشار از حیوان به انسان می باشد که پیشگیری از آن همه ساله در دستورکار سازمان دامپزشکی قراردارد

حسین زاده با توجه به اهمیت بیماری هاری گفت: کارشناسان واحد بهداشت و مدیریت بیماری های دامی  این شبکه با رعایت اصول بهداشتی اقدام به جدا سازی سر و نمون

ه گیری از بافت مغز حیوان مشکوک به بیماری هاری می کنند.

وی افزود: در همین رابطه یک مورد گزارش مشکوک به بیماری در یک قلاده شغال تلف شده در جاده چالوس طی روز جاری واصل شده که توسط کارشناس دامپزشکی کرج نمونه برداری و به آزمایشگاه ارسال شد

دکتر حسین زاده در خاتمه از دامداران شهرستان خواست با دیدن علایم بیماری هاری در دامها از قبیل آبریزش، نعره زدن، ترس از آب و نور، دویدن های بی هدف و حمله به اهالی، در اسرع وقت موضوع را جهت پیگیری های بعدی به اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
0
4
با سلام
ضمن خسته نباشید به همکارن در استان البرز، شایسته است عمل نمونه برداری بر روی یک سطح که قابلیت ضدعفونی ( یا قابل معدوم سازی) باشد انجام گیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
1
2
جالبه یک نفر فقط ماسک داره ولی کنار دستیش کاملا بهداشتی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
2
4
سلام. لطفا همکاران نظربدهند تشخیص قطعی و نمونه گیری با این روش مخاطره آمیز چه ضرورتی دارد؟ چه تفاوتی بین اقدامات جواب مثبت و اقدامات جواب منفی وجود دارد؟ معدوم سازی حیوان تلف شده و ضدعفونی محل و اقدامات پیشگیرانه نظیر تزریق واکسن و سرم ضد هاری مگر نباید درهرصورت انجام شود؟ انتشار تصاویر بریدن سر آیا درست است؟
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
1
3
حقیقتا از برخی از دوستان ادارات کل دامپزشکی استان ها تعجب می کنم!!!؟؟؟؟ منفی بودن آزمون مقدماتی FAT, به منزله منفی بودن نمونه از حیث هاری نیست!!! در ۲۰-۱۵ درصد موارد علی رغم منفی بودن FAT ،جواب نهایی با تست تکمیلی تزریق به موش و یا سلول حساس مشخص می شود!!! عزیزان در اعلام نتایج تعجیل کرده اند!!! و اگر نتیجه تست تکمیلی مثبت شود ،دچار تناقض خواهند شد!!! احتمالا بر حسب عادت مألوف در سازمان دامپزشکی نتایج را اعلام می فرمایید؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
در 10 تا 15 درصد موارد علی رغم منفی بودن FAT ،جواب نهایی با تست تکمیلی تزریق به موش و یا سلول حساس مشخص می شود!!
نظر شما
ادامه