کد خبر: ۷۶۶۳

حکیم مهر - دولت هلند اعلام کرد استانداردهای جدید ذبح دینی حیوانات را برای راضی کردن فعالان حقوق حیوانات، بدون نقض سنتهای گروههای دینی بررسی و آن را به طور کامل ممنوع نخواهد کرد.
بحثهای هفته گذشته سنا در هلند نشان داد لایحه منع ذبح دینی در شکل کنونی خود که پارلمان آن را در ماه ژوئن تصویب کرده در سنا تصویب نمی شود.

حزب کار هلند در سنا تصمیم گرفته با این لایحه مخالفت کند، این درحالی است که همین حزب در پارلمان از آن حمایت کرده بود، در هلند تمام لوایح تصویب شده پارلمان باید از سوی سنا نیز به تصویب برسد تا به قانون تبدیل شود.

در آخرین تحولات این لایحه قرار شده است پس از بن بست سیاسی در پارلمان هلند یک کمیسیون سیستم نظارت بر ذبح حیوانات را سخت تر کند. قرار است رأی گیری جدید در ماه ژانویه 2012 انجام شود.

پارلمان هلند امسال شیوه ذبح حیوانات براساس تعالیم دینی را بدون بیهوش کردن اولیه ممنوع کرد. پس از اعتراضهایی که نسبت به این ممنوعیت برپایه نقض حقوق دینی ارائه شد، این لایحه برای تصویب به سنا رفت.

به دنبال بحث و بررسیهای جدید قرار شده این کمیسیون استانداردهای ذبح حیوانات و آموزش افرادی که به این کار دست می زنند را در دستور کاری خود داشته باشد که این امر دربرگیرنده ثبت کشتارگاه ها و احقاق شرایط لازم از سوی آنها است.

این ممنوعیت برای نخستین بار از سوی یک حزب کوچک حمایت از حقوق حیوانات مطرح و با حمایت یک حزب ضد اسلام بزرگ و اکثریت رأی دهندگان پارلمانی مواجه شد.

احزاب سیاسی مسیحی درهلند از همان ابتدا به علت توجه به اقلیتهای مذهبی با این لایحه مخالف بودند. پس از اعتراض گروه های مسلمان و یهودی هم در داخل و هم در جامعه بین المللی احزاب میانه راست و چپ موضع خود را در سنا تغییر دادند و اظهار داشتند که اصلاحات ذبح حیوانات باید در مرحله اول مورد توجه قرار گیرد و پس از آن استانداردهای کشتارگاه های دینی مدنظر باشد.
سنای هلند پیش از رأی گیری در ماه ژانویه نتایج بررسیهای این کمیسون را مدنظر قرار می دهد .

مسلمانان هلند که بیشتر مهاجران ترک و مراکشی هستند 1 میلیون نفر از جمعیت 16 میلیونی این کشور را تشکیل داده اند.

 

نظر شما
ادامه