کد خبر: ۷۶۵۹۹

حکیم مهر: معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور، آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران را جهت تدارک مقدمات مشارکت جدی اعضا جهت امضای اساسنامه اکو- وکو(کمیسیون دامپزشکی اکو) از سوی کشورهای عضو با هدف تسهیل مناسبات تجاری محصولات دامی میان اعضاء اعلام کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مجتبی نوروزی» معاون وزیر و رئیس این سازمان در دیدار با «گورکان پولات» مدیر کل کشاورزی و صنایع سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) ضمن تاکید بر حضور با سطح حداکثر مدیران ارشد این سازمان شامل دو رئیس سابق سازمان و سایر کارشناسان و مدیران متخصص سازمان دامپزشکی ایران در جلسه یادشده گفت: این به معنای عزم و اراده و تمایل جدی سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران برای فعال شدن دبیرخانه "اکو- وکو" برای نیل به اهداف تعیین شده از ایجاد آن است.

وی با بیان اینکه موضع حضور مدیران سازمان دامپزشکی ایران در این جلسه گویای اراده راسخ جهت تسریع و تسهیل عملیاتی شدن برنامه های تعیین شده اکو-وکو است گفت: هدف از تشکیل سازمان های منطقه ای، تسهیل و تسریع در امورات کشورداری به ویژه امنیت غذایی کشورهاست، لذا دبیرخانه اکو- وکو باید مقدمات جدی امضای اساسنامه توسط کشورهای عضو و رفع تمام موانع در خصوص استفاده از این موقعیت را بین کشورهای عضو فراهم آورد.

دکتر نوروزی با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت ایجاد کمیته فنی در کنار تعیین استاندارد سازی روش‌های آزمایشگاهی، حمل کالا و دریافت کمک های فنی از سازمان دامپزشکی در کنار دبیرخانه اظهار کرد: در بحث صدور گواهی حلال نیز ما در مجلس شورای اسلامی قانونی را گذرانده ایم و در این رابطه هم آنچه وظیفه دامپزشکی است انجام خواهیم داد.

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور از ظرفیت های همکاری سازمان دامپزشکی کشور اظهار امیدواری کرد و گفت: این سازمان از بنیه فنی و کارشناسی بالایی در منطقه غرب آسیا برخوردار است و سازمان دامپزشکی ایران یکی از بهترین سرویس‌ دهنده های خدمات دامپزشکی عضو اکو است.

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه به ارائه چند پیشنهاد دیگر در خصوص جزییات لازم برای رفع موانع کارشناسی و مدیریتی لازم پراداخت.

آقای گورکان پولات مدیر کل کشاورزی و صنایع سازمان همکاری های اقتصادی ( اکو) نماینده دبیرخانه "اکو- وکو" نیز در این دیدار ضمن تشکر از میهمان نوازی گرم مدیران سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و حضور با سطح بالا در این نشست به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت تصویب اساسنامه‌های "اکو- وکو" که تاکنون تنها از سوی ایران و افغانستان بوده است پرداخت و گفت: پس از میزبانی هفتمین دوره در تاشکند، امید است در اجلاس هشتم که سال آینده در ایران خواهد بود، زمینه نهایی شدن و عملیاتی گردیدن اساسنامه از سوی تمام اعضا و استفاده از این ظرفیت فراهم گردد.

لازم به ذکر است بر اساس اهداف تبیین شده برای اکو- وکو، این کمیسیون همکاری بین اعضای خود را از طریق مدیریت مناسب، با هدف حصول اطمینان از تقویت فعالیت‌ها و ظرفیت‌های بهداشت دام به منظور کاهش تعارض با تجارت بین المللی ناشی از اقدامات مربوط به بهداشت دام و افزایش بهره وری دام اهلی و تجارت دام های سالم و فرآورده های دامی ایمن براساس استانداردهای بین المللی سازمان جهانی بهداشت دام ترغیب خواهد داد.

همچنین در این نشست «دکتر سبحانی» معاون تشخیص ودرمان، دکتر اختیارزاده سرپرست معاون بهداشتی و پیشگیری، «دکتر خلج»، رئیس اسبق سازمان دامپزشکی و مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور؛ «دکتر صالحی»، مدیرکل دفتر قرنطینه و امور بین الملل؛ «مهندس اکبرپور»، سرپرست حوزه ریاست سازمان، و «دکتر اسدی» مشاور معاون وزیر و مدیر روابط عمومی سازمان نیز حضور داشتند.


 

نظر شما
ادامه