کد خبر: ۷۶۳۹

حکیم مهر - دوره آموزشی ذبح و صید شرعی ویژه ناظرین کشتارگاهها و کارگاههای عمل آوری با حضور ناظرین ذبح و صید شرعی و مسئولین دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه و ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی این استان برگزار شد.
در ابتدای جلسه حجت السلام حمزه ای مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی هرمزگان  با  تشکر و قدردانی از برگزاری این دوره آموزشی به ارائه گزارشی از فعالیت های دفتر نمایندگی ولی فقیه در سال جاری پرداخت و سپس مسائل و نکاتی را به ناظرین یادآور شد.

وی همچنین به اهمیت مسئله نظارت بر دام های کشتاری هنگام ذبح و همچنین نظارت بر ماهیان در هنگام صید و نگهداری در کارگاههای عمل آوری اشاره کرد و در این زمینه نکاتی مطرح نمود.

مدیر کل دامپزشکی هرمزگان هم با بیان اینکه یکی از مهمترین نیازهای اجتماعی در طول تاریخ و شاید اصلی ترین مسئله برای انسانها تامین غذای مناسب و سالم بوده و هست گفت : تامین مواد پروتئینی ( گوشت و فرآورده های آن ) بخش مهمی از مسئله تغذیه را تشکیل می دهد و فقدان آن موجب پیامدهای ناگوار و سوء تغذیه می شود و  با این تفسیر نظارت شرعی بر ذبح مهمترین امر در تغذیه است که در جوامع اسلامی اهمیت زیادی دارد.

دکتر غریب افزود : روش ذبح اسلامی نسبت به سایر ادیان از دیدگاه بهداشتی ارجحیت دارد.
وی در ادامه گفت : امروزه در دنیا استفاده از غذای حلال را توصیه میکنند و ما به سمت و سویی میرویم که دنیا صنعتی گردیده و حساسیت مردم در رابطه با حلیت و بهداشت گوشت بالا رفته است.

گفتنی است در این دوره آموزشی از اساتیدی چون مهندس محبی و  دکتر دستمزد جهت ارائه مطالب آموزشی در خصوص شناسایی و آشنایی با ماهیان و آبزیان استفاده گردید.

 

نظر شما
ادامه