کد خبر: ۷۶۳۳۹
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: «دکتر محمدرضا صادقی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان با بیان اینکه متاسفانه بحث هورمونی بودن مطرح است که این موضوع اشتباه است افزود : استفاده از هورمون به دلیل گران بودن هزینه آن و روش آن که حتما باید تزریقی باشد، برای هیچ مرغداری مقرون به صرفه نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، او در ادامه در پاسخ به این سوال که پس چرا مرغ در محدوده زمانی ۴۵ روزه به بیش از ۲ کیلو وزن می رسد؟ گفت: اصلاح نژاد گونه های گوشتی مرغ باعث شده که جوجه ها در اندک زمانی ممکن به یک وزن گیری مطلوب برسند و چون این رشد سریع هست برخی فکر می کنند برای رشد مرغ از هورمون استفاده می شود

دکتر صادقی با تاکید بر اینکه ما در دامپزشکی این تضمین را به شهروندان می دهیم که تمامی مرغ های که با لیبل و با بسته بندی از فروشگاه های مورد تایید ما خریداری می شوند،از نظر سلامتی کامل بررسی شده اند ، گفت : شهروندان مطمئن باشند که جثه بزرگ و وزن بالای گوشت مرغ به دلیل اصلاح ژنتیکی است و این که در جایی مطرح می شود که از هورمون استفاده می شود غیر کارشناسی است.

رییس شبکه دامپزشکی سیرجان با بیان اینکه بیش از ۵۶ مرغداری در سیرجان فعال است ، گفت : از لحظه ورود جوجه به داخل مرغداری تا زمانی که مجوز کشتارگاه گرفته می شود ، به طور مستمر کارشناسان ما بازدید می کنند و زمان خروج نمونه برداری و با تأیید آزمایشگاه مورد تایید دامپزشکی مرغ برای کشتار از مرغداری خارج می شود .

او اضافه کرد: حتی از زمان مجوز خروج به مدت ۴۸ ساعت فرصت خروج دارد در غیر اینصورت مجدد نمونه برداری و آزمایش انجام می شود.

دکتر صادقی با بیان اینکه بیشترین حساسیت ما آنتی بیوتیک است، افزود: در آزمایش های که از سوی ما انجام می گیرد باید میزان آنتی بیوتیک صفر باشد ، چون هیچ میزان و درصدی آنتی بیوتیک در مرغ وجود ندارد.

رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان در پایان به شهروندان توصیه کرد؛ تمامی گوشت قرمز ، سفید و ... که با بسته بندی و لیبل دامپزشکی هستند از نظر سلامت بررسی و مشکلی ندارند اما شهروندان از افراد دوره گرد که هیچ نظارتی بر آنها نیست، اقدام به خرید دام، طیور و گوشت نکنند.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
0
2
فرموده اند که از روز اول جوجه ریزی تا کشتار ، کارشناسان ایشان بطور مستمر از مرغداری بازدید می کنند!!
با چه مجوزی؟
با چه هدفی؟
مگر بیکارید؟
این کار ، خودش موجب اشاعه بیماری می شود
کدام بازدید را می کنیم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
احسنت!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
بنده خدا نگران نباش ........ کو ماشین اداری و .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
0
0
از مرغ تریاکی چه خبر؟!
شما که یه رئیس شبکه هستید رئیس سازمانی داشتیم گفتند مرغ تریاکی داریم!!!!!
ا.صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
0
1
ایشون گفته اند :
" از لحظه ورود جوجه به داخل مرغداری تا زمانی که مجوز کشتارگاه گرفته می شود ، به طور مستمر کارشناسان ما بازدید می کنند و زمان خروج نمونه برداری و با تأیید آزمایشگاه مورد تایید دامپزشکی مرغ برای کشتار از مرغداری خارج می شود "
که قطعا نه برای سیرجان و نه هیج جای ایران چنین چیزی صحت نداره که مرغ قبل از اعزام به کشتارگاه نمونه گیری و آزمایش بشه
گواهی سلامت صرفاً به دلیل عدم مصرف آنتی بیوتیک در دو هفته قبل از کشتار و عدم علائم ظاهری بیماری واگیر صادر میشه
نظر شما
ادامه