کد خبر: ۷۶۲۲۰
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر حامد زارعی» افزود: یکی از اولویت‌های اصلی امسال خود ما این است که بعد از اینکه انتخابات را برگزار کردیم، قانون سازمان نظام دامپزشکی را اصلاح کنیم، کمااینکه قانون موجود در مقابل خیلی از شرایط روز پاسخ‌گو نیست...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با حکیم مهر، در پاسخ به این سوال که اگر چهاردهم مهرماه را آغاز سال دامپزشکی بدانیم، مهمترین برنامه‌های شما در یک سال آینده چیست؟ گفت:‌ «در سال جاری چند برنامه را برای پیگیری در دستور کار قرار دادیم که یکی از اصلی ترین آنها برگزاری انتخابات پنجمین دوره شورای نظام دامپزشکی استان هاست که در تاریخ بیست و نهم دی‌ماه برگزار می‌شود.»

«دکتر حامد زارعی» افزود: «آمادگی برای این انتخابات و فراهم کردن سازوکار آن، مسائل خاص خود را دارد و همه ما بسیج شدیم که در وهله اول انتخابات پرشور و با شرکت همه دامپزشکان عزیز برگزار شود. در ادامه برگزاری چند کنگره را برنامه‌ریزی کردیم که در سال جاری حتما باید اتفاق بیفتد. همچنین تشکیل کانون سراسری مسئولین فنی را در دست اقدام داریم که ان‌شاالله در برنامه هفتم تصویب و ابلاغ و کارهای آن اجرایی می‌شود.»

وی تصریح کرد: «کانون باید تشکیل شود و ما هم در بطن این کار هستیم که حتما آن را اجرایی کنیم. در حوزه ظرفیت پذیرش دانشجو نیز همانند سال گذشته، امسال نیز مصر هستیم که برای سال دوم متوالی بتوانیم این ظرفیت را کنترل کنیم. به طور کلی به دنبال یک نوع آینده‌نگری درخصوص موارد متعدد و کارهای جاری سازمان هستیم که ان شاالله به منصه ظهور خواهد رسید.»

در حال کار روی اجرای طرح نسخه الکترونیک هستیم

رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال دیگر حکیم مهر مبنی‌ بر اینکه اجرای طرح نسخه الکترونیک دامپزشکی در چه وضعیتی قرار دارد، خاطرنشان کرد: «در حال حاضر نیروهای ما در حال کار کارشناسی بر روی نسخه الکترونیک هستند. در حوزه کارشناسی یکی از مسائلی که امسال به آن می‌پردازیم، فراخوان عمومی کارشناسان است؛ کمااینکه در حال حاضر تعداد کارشناسان صدور پروانه‌ها در سازمان ناکافی و در شهرستان‌ها نیز با کمبود مواجهیم. اگرچه مشکلات ما در حوزه کارشناسی خیلی انگشت‌شمار و محدود است، اما با فراخوان عمومی و آزمون سراسری، بدنه کارشناسی سازمان را کامل خواهیم کرد و بعد از سال‌ها یک فرصت مساوی را در اختیار عزیزان قرار خواهیم داد.»

وی اضافه کرد: «عزیزان معاونت فنی در حال کار بر روی طرح نسخه الکترونیک هستند و هماهنگی‌ها در انجمن مربوطه در حال انجام است. اجرای این طرح نیازمند برخی زیرساخت‌هاست که در تلاش هستیم تا این زیرساخت‌ها مهیا شود.»

دکتر زارعی در واکنش به صحبت‌های حمایتی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامی‌داشت روز ملی دامپزشکی و چگونگی استفاده از این ظرفیت، گفت:‌ «هر قانونی که قصد اصلاح، تغییر و بازنگری دارد، در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی رسیدگی می‌شود. پیش‌نویس قانون سازمان دامپزشکی نیز در سال گذشته به مرکز پژوهش‌ها رفت. اگرچه روی این موضوع اشراف کامل داشتند اما متاسفانه به علت اینکه بعضی موارد و برخی هم‌افزایی‌های سازمانی اتفاق نیفتاد، این قانون تبدیل به آن چیزی که باید می‌شد و در صحن می‌رفت، نشد.»

وی تاکید کرد: «ما با دکتر نگاهداری هم هماهنگ می‌کنیم تا بتوانیم حتما قانون سازمان دامپزشکی را اصلاح کنیم. البته ما در این موضوع وظیفه‌ای نداریم اما در کنار سازمان هستیم و به آنها کمک می‌کنیم، کمااینکه یکی از اولویت‌های اصلی امسال خود ما همین است که بعد از اینکه انتخابات را برگزار کردیم، قانون سازمان نظام دامپزشکی را اصلاح کنیم، کمااینکه قانون موجود در مقابل خیلی از شرایط روز پاسخ‌گو نیست.»

انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
2
23
این پرداخت حقوق مسئولین فنی-بهداشتی دیگه شبیه یه طنز لوس و بی مزه شده که سازندگانش به زور میخوان ورژن های 2 و 3 و چهارش رو بسازن!حالا شما هی کانون جدید بزن،نهاد بزن،اصن یه وزارتخونه بزن به نام وزارت مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی!برادر من تا وقتی قرارداد با کارفرماست و ایشون حقوق بده هستن همه این کارها عبث و اتلاف وقته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
7
11
چطور میخواهید انتخابات را با شرکت همه ی دامپزشکان برگزار کنید؟شرط تمدید کارت نظام دامپزشکی را بردارید، بسیاری از دامپزشکان دولتی هزینه تمدید کارتشان بسیار سنگین میباشد. یا شرایطی را مهیا کنید تا با هماهنگی سازمان دامپزشکی کارمندان دولتی بتوانند بصورت اقساط بلند مدت هزینه ی تمدید کارتشان انجام شود و اقساط ماهیانه از حقوقشان کسر شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
همینکه کارمندان دولتی شرکت نکنن بهتره. اصلا یک کارمند دولت که شغلش و حقوقش مشخصه چرا باید در کار بخش خصوصی دخالت کنه؟ نظام دامپزشکی چه ربطی به کارمند دولتی داره برادر من؟!
ناشناس
| Austria |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
چرا باید در انتخابات بخش خصوصی کارمندان دولت شرکت کنند!!!
اگر می خواهند شرکت کنند و علاقه مند هستند چرا سالیانه حق عضویت را ندادن؟!
پس معلوم هست بدردشون نمی خورده!!
فکر کنید کل کارمندان شبکه و اداره کل استان بخواهنددبه یک همکارشون در بخش دولتی برای رییس نظام شدن رای دهند!!!
دیگه چه انتخاباتی هست!!
حداقل پنجاه نفر هستند
مگه چند مسئول فنی هست که کارتشون هم تمدید هست و بتونن بیان مرکز استان و رای بدهند!

گرچه که من یادم هست انتخابات قبلی کارمند دولتی که رییس نظام هم شد
بیست رای را تک رای داشت و کارت نظامشون را از جیب خودش پرداخت کرد…
فکر بدی هم نیست
درامد خوبی هم در اینده براشون ریاست نظام شدن داره
بگید به سبک قبل برای همتون تمدید کنن کاندیدای همکار!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
دامپزشکی که برای تشکلش ارزش قایل نیست و حق عضویت سالیانه ناچیز را در سالهای قبل پرداخت نکرده ، لزومی نداره اصلا در انتخابات شرکت کنه. هرکس احساس تکلیف میکنه حق عضویت میده منظم و شرکت هم میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
به رئیس سازمان دامپزشکی بگید تا از حقوق و تسریتان کم کند و پرداخت کند .
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
دکتر زارعی اعلام کرده همگی بسیج شدیم که انتخابات باشرکت پرشور همه ی دامپزشکان برگزار شود. ایشان دولتی و خصوصی را تفکیک نکرده بنابراین میتوان حدس زد تمهیداتی برای حضور کارمندان دولت که مشکل تمدید کارت دارند اندیشیده شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
پیشنهاد بسیار خوبی است. از دکتر نوروزی تقاضا دارم تفاهم نامه ای با سازمان نظام دامپزشکی منعقد کند تا کارمندان دولتی هزینه ی تمدید کارت نظام دامپزشکی را بتوانند بصورت اقساط پرداخت کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
بنظرتان به چه علت دامپزشکان و پیرادامپزشکان که کارمند هستند، تا امروز حق عضویت پرداخت نکردند؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
ایراد اینکه کارمندان دولتی حق عضویت پرداخت نمیکنند به سازمان نظام دامپزشکی هست، که نتوانسته به جمعیت بسیار زیادی از اعضایش خدماتی ارائه کند که منوط به پرداخت حق عضویتشان بلشد.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
1
4
کانون.انجمن.کارگروه تا حالا کاری نکردن و نخواهند کرد.
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
1
6
دوماه هست درخواست تمديد كارت كردم هنوز انجام نشده جناب دكتر
كار به اين سادگي رو نظام دامپزشكي نميتونه به سرعت و درستي انجام بده
البته تقصير شخص شما نيست مشكل زياد هست
دامپزشک
|
Germany
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
0
2
سلام دکتر اصلاحات از نقطه آغازین شروع کنین اجازه ندین کارمند دولت کاندید بشه ببینین طرف در بدنه سازمان دامپزشکی میز داد اگر قلبا قصد کار و تلاش دارد اونجا که هم قدرت و هم ابزار و هم امنیت بالاتری دارد هدف از تاسیس نظام دامپزشکی چه بود با وضعیت موجود تصور کنین در یک استان شورا کاملا از بخش دولتی تشکیل شود خوب این چه تاثیری دارد اصلاح قانون اگر انجام نشه ما فقط ادای خصوصی سازی انجام میدیم پرسنل دولتی قیلی خوب ولی چه انگیزه ای دارند کاندید انتخابات نظام می‌شوند من نمیدونم اعضا شورا چقدر دریافتی دارن ولی قاعده این هست رئیس شورا دنبال نظم دادن به بخش خصوصی باشد حالا این فرد کارمند دولتی باشد خوب در پشت میز اداره فعالیت کند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
کارمندان ادارات هم عضو نظام دامپزشکی هستند. چرا فکر میکنید دولتی ها نباید هیچ حق و حقوقی از نظام دامپزشکی داشته باشند. کارمندان ادارات دامپزشکی این‌حق را دارند که به عنوان کلینیسین پاره وقت در بخش خصوصی فعالیت کنند. کارمندان دولتی این حق را دارند که از امکانات رفاهی که توسط نظام دامپزشکی ارائه میشود بهره مند شوند. چرا حق نداشته باشند کاندید شورای نظام دامپزشکی شوند؟ حداقل کاری که میتوانند بکنند از حقوق دامپزشکان دولتی در نظام دامپزشکی حمایت کنند. نظام دامپزشکی برای همه ی دامپزشکان هست و دولتی و خصوصی ندارد
آلزایمر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
2
1
نسخه الکترونیکی؟؟؟
چه حرف ها
در حداقل ها موندیم
همه چی حله مشکلی نیست فقط نسخه الکترونیکی مونده
ای داد بیداد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
0
0
مهمترین مشکل اینست که اغلب نیروهای اداره کل و شبکه های دامپزشکی در شورای نظام دامپزشکی حضور دارند و این مشکل ساز است.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
0
1
اینم یه چیزی بی فایده تر و بی عرضه تر از انجمن صنفی خواهد بود...شک نکنید
ما اعضای نظام به این موارد عادت کردیم...انجمن صنفی سالی یک بار نامه تعرفه حقوقی میزنه و هیچ کسیم محل نمیزاره و تایید نمیکنه...
اقای زارعی این اینترنت داخل شهر و مراکز استان جواب نمیده و اینقدر وضع داغونی داره ...اونوقت همکار کلینیسین چجوری در ناکجا اباد نسخه الکترونیکی ثبت کنه.................
نظر شما
ادامه