کد خبر: ۷۶۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - معاون امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و کاهش مصرف حامل‌های انرژی در مرغداری‌های گوشتی، طرح تولید جوجه مقاوم به سرما به صورت ابداعی توسط سازمان جهاد کشاورزی و با همکاری دانشگاه زنجان صورت گرفت.

رحمان رستمخانی اظهار کرد: اگر یافته‌های این پژوهش تحقیقاتی اجرا شود تا 38 درصد کاهش مصرف سوخت در واحدهای پرورش مرغ گوشتی را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به یافته‌های جنبی این طرح، گفت: بهبود کیفیت لاشه، کاهش بیماری‌ها و همچنین کاهش مصرف دارو از جمله یافته‌های جانبی این طرح است.

رستمخانی با تاکید بر اینکه این طرح برای نخستین‌بار در کشور مطرح شده است، خاطرنشان کرد: اگر اجرای این طرح به‌صورت سراسری در کشور اجرا شود، کاهش مصرف در حامل‌های انرژی را که برای گرمایش واحدهای مرغداری گوشتی صرف می‌شود را شاهد خواهیم بود.

این مقام مسئول با ابیان اینکه مراحل آزمایشگاهی این تحقیق به اتمام رسیده و در مرحله مزرعه‌ای است، گفت: مشکل خاصی جهت اجرای این طرح در سطح ملی و فراگیر نداریم.

رستمخانی، با تاکید بر اینکه انجام این طرح به‌صورت تیمی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: اعضای این تیم را رسول کریمی، محمد طاهر هَرَکی‌نژاد، محمدحسین شهیر و رحمان رستمخانی تشکیل می‌دهد.

این پژوهشگر، عمده مشکل فراروی پژوهش را منابع مالی مورد نیاز برای هر پژوهش عنوان کرد و افزود: در حال حاضر منابع مالی پژوهش‌ها در اختیار دولت است که این خوب نیست، زیرا دولت به انحای مختلف مشکلات مالی دارد لذا اگر پژوهش‌ها بر اساس درخواست بخش خصوصی در همه بخش‌ها اتفاق بیفتد مشکل مالی پژوهش‌ها به خودی خود مرتفع خواهد گردید و می‌توانیم شاهد انجام طرح‌های بیشتری باشیم.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
0
0
گفتید که 38 درصد کاهش مصرف سوخت دارند ولی نگفتید که ضریب تبدیلشان چقدر است و نهایتاً باید بدانیم که قیمت تمام شده آنها چقدر خواهد بود. همه میدانیم که مرغهای بومی مقاوم به سرما هستند ولی حتی اگر گازوئیل را لیتری 5 هزار تومان هم بخرند و مرغهای قبلی را پرورش دهند ، باز هم به صرفه خواهند بود. حیف بودجه ای که به مصرف این طرح میرسد.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
0
میگن اگه آب قوّت داشت ، قورباغه زنجیر پاره میکرد
حالا مگه تولید جوجه ای با نژاد جدید به همین سادگی است؟ و مگه به همین زودی نتایجش مشخص میشه؟ باید حداقل ده سال مراکز تحقیقاتی معتبر در این زمینه کار کنند که چنین مراکزی را نداریم!
نظر شما
ادامه