کد خبر: ۷۶۰۹۶
تعداد نظرات: ۸ نظر

حکیم مهر: معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، از برگزاری دوره آموزشی ساخت واکسن‌های دامپزشکی برای کشور ازبکستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا سیما، وی افزود: این دوره آموزشی پس از اتمام دوره آموزشی ویژه کارشناسان کشور مالی، برنامه ریزی و هماهنگ شده است که در پی تعاملات و مذاکرات خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با مسئولین کشور ازبکستان با هدف آشنایی با شیوه تولید واکسن و فراورده‌های بیولوژیک از جمله نحوه جداسازی عوامل بیماری زا، شناسایی، تشخیص و تهیه بذر واکسینال و تولید و کنترل و تضمین کیفیت محصول پیش بینی شده و کارشناسی از کشور ازبکستان مورد آموزش قرار خواهد گرفت.

به گفته مرادی بیدهندی، نجمه معتمد، عضو هیئت علمی موسسه رازی، به عنوان ناظر ارشد این دوره حضور و همراهی خواهد داشت و کارشناس ازبکستانی طی مدت یک ماه حضور در موسسه، از بخش‌های مختلف تحقیقاتی، تضمین کیفیت و تولید موسسه رازی بازدید داشته و آموزش‌های لازم توسط اعضای هیئت علمی و کارشناسان موسسه به وی، ارائه خواهد شد.

وی برگزاری این دوره را موجب تقویت روابط بین دو کشور ایران و ازبکستان خواند و اضافه کرد: نکته مهم در برگزاری این دوره‌ها این است که می‌توان از این فرصت برای توسعه روابط بین دو کشور به منظور صادرات محصولات موسسه رازی و سپس انتقال تکنولوژی و دانش فنی به این کشور بهره‌مند شد.

معاون تحقیقات و فناروی موسسه رازی، یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی به تناوب و با هماهنگی و به درخواست وزارت امور خارجه و سازمان تحقیقات، آموزش و فناوری در موسسه رازی ادامه خواهد داشت و مذاکراتی نیز با چند کشور افریقایی دیگر انجام شده و برگزاری دوره‌های آموزشی و متعاقب آن گسترش ارتباطات دو سویه با این کشور‌ها بررسی خواهد شد.

این دوره آموزشی از صبح روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه با حضور کارشناس میهمان در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی آغاز خواهد شد. همچنین موسسه رازی در ماه‌های گذشته نیز متولی برگزاری کارگاهی آموزشی ویژه کارشناسانی از کشور آفریقایی مالی بود که بازتاب و بازخورد‌های مثبتی از سوی این کشور، اعلام و ارسال شده است.



انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
0
4
خدمات و آموزش مفت و مجانی برای کشورهای نفتی و ثروتمند منطقه.
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
1
1
بسیار خوشبینانه به داستان نگاه میکنید ، ازبکستان جزو دالان ترکی هست که آقای اردوغان و حیدر علی آف در برابر ایران طراحی کردند و نقشه های خودشون رو پیاده میکنند حالا کشور ترکیه که خودش واکسن ساز هست این کارشناس ازبکستانی رو آموزش نمیده میفرستن میاد موسسه رازی آموزش ببینه که یه گزارش از موسسه رازی برای همپیمانان ترک خودشون بفرسته ، حراست اون مجموعه داره چیکار. می‌کنه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
استاد عزیز، دوره به صورت وبینار بوده. کسی نیومده موسسه رازی که از امنیت تکنولوژی و زیرساخت های نگران باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
برادر ،زیاد به خودت فشار نده ، اسم ایشون الهام علی آف هستش نه حیدر ،
ناشناس
| Japan |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
شیخ بزرگوار حالا کاری ندارم که یکبار حرفهای معاون تحقیقات و فناوری خودتون رو نمیخونید و نظر میدید که گفته طی یک ماه حضور در موسسه ، حضور تو هیچ لغتنامه ای معنی وبینار نمیده حالا از این بگذریم حتی به فرض محال حرفهای معاون موسسه اشتباه باشه و وبیناری باشه مگه از طریق وبینار اطلاعات زیرساخت منتقل نمیشه کدوم آدم عاقلی یک ماه یک ماه از اینطرف و آنطرف دنیا مخصوصا از کشورهای مغرض آدم میاره میبره حساس ترین نقاط امنیت زیستی کشورش رو براشون گلگشت میگذاره
ناشناس
| Japan |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
حاجی برادرزاده یه من که فشار نمیاد ولی به مردم این مملکت خیلی فشار خواهد اومد ضمنا اسم اونی که سیاست گذاری کرده حیدر علی آف هست اونی که داره اجرا می‌کنه اونی هست که تو میگی ، هنوز تا پیچش مو بخوای ببینی خیلی باید کار کنی عموجان
ناشناس
| Japan |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
راستی یادم رفت برادر زاده جان مثل اینکه تو هم از همونا هستی که برای ایران خواب دیده محض اطلاع شما و همپیاله هاتون باید عرض کنم نقشه شما موقعی عملی میشه که تو ایران یه موجود زنده هم باقی نمونده باشه وگرنه عالم و آدم میدونن کدوم خاک مال کدوم کشوره ، هرازگاهی آسمون رو نگاه کنید همیشه از اون بالا کفتر نمیاد گاهی چیزهای محکم‌تری میاد
ناشناس
|
Italy
|
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
1
2
موسسه رازی واکسن خودشو درست بسازه، آموزش واکسن سازی به خارجی ها پیش کش.
ما خودمان اندر خم یک کوچه در ساخت واکسن با کیفیت، با تکنولوژی جدید، مطابق GMP هنوز موندیم، بعد با چه رویی دوره آموزش ساخت واکسن برای دیگران برگزار میکنیم؟
نظر شما
ادامه