کد خبر: ۷۵۹۷

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: ایجاد 60 پست سازمانی جهت آزمایشگاه مرکزی در حال ساخت و آزمایشگاه تخصصی طیور شهرستانهای شیروان، گرمه، جاجرم، فاروج، مانه و سملقان برای سفر چهارم هیات دولت به این استان پیشنهاد شده است.

دکتر علی‌اصغر شریفی از دیگر برنامه‌های پیشنهادی به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی این اداره کل از قراردادی به پیمانی و ایجاد ردیف اعتباری جهت ارائه تسهیلات به بخش خصوصی در استان اشاره کرد.

وی ادامه داد: این اداره کل با توجه به اهداف سازمانی خود و متعاقب تشکیل استان، اقدام به دایر کردن شبکه دامپزشکی در شهرستان های جدید و بخش‌های دور افتاده کرده است و این در حالی است که تعداد پستهای مصوب این اداره کل پاسخگوی نیازها نیست.

شریفی بیان کرد: اداره کل دامپزشکی در راستای رفع این نقیصه‌ها و ارائه خدمات بهتر به دامداران و شهروندان این پروژه‌ها را پیشنهاد کرده است.

وی با اشاره به مصوبات سفر هیات دولت به خراسان شمالی اظهار کرد: در دور دوم سفر هیات دولت به استان احداث و تجهیز ساختمان آزمایشگاه تخصصی، مرکزی دامپزشکی مصوب شد.

شریفی افزود: مقرر شد مبلغ پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای احداث ساختمان آزمایشگاه طی سال های 87 و 88 اختصاص یابد.

وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه از سال 89 اعتبار منظور شده و کارهای مطالعاتی و نقشه کشی آن به اتمام رسیده است و از تیرماه نیز با عقد قرارداد با پیمانکار در مرحله اجرا قرار گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی بیان کرد: عملیات مربوط به ساخت و ساز این پروژه آغاز شده و تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای این پروژه مصوب شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه تا سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: تجهیز کامل ساختمان مذکور باید از اعتبارات سازمان دامپزشکی صورت پذیرد.

شریفی گفت: برای تجهیز ساختمان آزمایشگاه مبلغ 20 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

وی اضافه کرد: میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه بیش از 17 درصد است.

این مقام مسوول، اختصاص تسهیلات مورد نیاز برای متقاضیان بخش خصوصی در شهرستان بجنورد، گرمه و جاجرم در سال 89 را از مصوبات دور سوم سفر به استان عنوان کرد.

وی بیان کرد: این مصوبه با مشکل ردیف اعتباری مواجه شد که خوشبختانه با رایزنی انجام گرفته با مجموعه استانداری مقرر شد از محل بنگاه‌های زودبازده مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال جهت اجرای پروژه اختصاص پیدا کند.

 

نظر شما
ادامه