کد خبر: ۷۵۸۸۵
تعداد نظرات: ۵۴ نظر
سفیر ایران در کنیا:
سفیر ایران در کنیا افزود: ما کار در زمینه واردات گوشت را گسترش می‌دهیم و در تلاش هستیم که انواع گوشت دام‌های دیگر را نیز وارد این چرخه کنیم، گفت: حتی این امکان وجود دارد که دام زنده نیز از کنیا وارد کنیم ...

حکیم مهر: سفیر ایران در کنیا گفت: در تاریخ روابط ایران با آفریقا اولین بار است که ما گوشت گرم از یک کشور آفریقایی به ایران وارد می‌کنیم و سازمان دامپزشکی کشور در مورد سلامت دام‌ها و سلامت گوشت وارداتی حساسیت خوبی داشته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «جعفر برمکی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در نایروبی در ارتباط با روند صدور گوشت گرم گوسفندی از کنیا به ایران اظهار کرد: سفارت ایران در این کشور آفریقایی از اواخر سال ۱۴۰۰ با توجه به پتانسیلی که در کشور کنیا وجود دارد و کمبودهایی که در کشور احساس می‌شود یک سری تحقیقاتی را در ارتباط با ورود گوشت از کنیا به ایران انجام داد و این تحقیقات باعث شد تا اندازه‌ای مسئولان مربوطه به موضوع واردات گوشت از کنیا یا دام زنده از این کشور توجه کنند.

کنیا از تامین‌کنندگان گوشت و دام زنده کشورهای حاشیه خلیج فارس است

او با بیان اینکه بالا رفتن قیمت گوشت در کشور باعث شد که مسئولان ذیربط به این سمت سوق داده شوند که به دنبال یک سری منابع جدید برای تامین گوشت مورد نیاز کشور شوند، افزود: کنیا در این زمینه دارای ظرفیت‌های خوبی است. در کنیا حدود ۱۴ میلیون راس گاو، ۱۷ میلیون راس گوسفند، ۳۰ میلیون راس بز و سه میلیون نفر شتر وجود دارد و در واقع این کشور یکی از تامین کنندگان گوشت و دام زنده کشورها مختلف از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در حال حاضر کشورهایی چون امارات، عربستان، بحرین و کویت چهار کشور بزرگ وارد کننده گوشت در حوزه خلیج فارس از کنیا هستند. کشور کویت علاوه بر گوشت، دام زنده از جمله گوسفند و بز نیز از کنیا وارد می‌کند و عمان نیز از جمله دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس است که دام زنده از کنیا خریداری می‌کند.

سال گذشته مافیای گوشت مانع واردات گوشت از کنیا شد

برمکی با بیان اینکه بر اساس اخبار منتشر شده، آفریقای جنوبی و عراق نیز هیات‌هایی را برای مذاکره با مقامات کنیا جهت خرید گوشت از این کشور اعزام کرده‌اند، گفت: بر اساس تحقیقاتی که ما انجام دادیم و همچنین بالا رفتن قیمت گوشت در کشور این موضوع مسئولان مربوطه را متقاعد کرد که هیاتی را برای بررسی این موضوع به کنیا اعزام کنند و در همین راستا در اواخر سال گذشته هیاتی چهار نفره از سازمان دامپزشکی کشور به کنیا آمدند و کشتارگاه‌ها و دام‌های کنیا را مورد بررسی قرار دادند ولی در آن مقطع متاسفانه با توجه به تلاش‌های صورت گرفته از سوی مافیای گوشت در کشور این موضوع نتیجه‌ای در بر نداشت و منجر به توافقی نشد.

امضای موافقتنامه بهداشتی بین سازمان دامپزشکی ایران و کنیا

سفیر ایران با بیان اینکه سفارت با توجه به تحقیقاتی که انجام داده بود باز هم فعالیت‌ها و رایزنی‌های خود را برای پیگیری این موضوع ادامه داد تا زمینه‌ای فراهم شود تا گوشت ارزانتر به دست مردم برسد، تصریح کرد: در اوایل سال جاری که شاهد سفر رئیس جمهور به کنیا بودیم فرصت مناسبی فراهم شد که تلاش‌ها در این زمینه را ادامه بدهیم و در همین چهارچوب در جریان سفر رئیس‌جمهور به کنیا با کمک وزارت جهاد کشاورزی و دیگر وزارتخانه‌های دست اندکار موفق شدیم که موافقتنامه بهداشتی بین سازمان دامپزشکی ایران و کنیا در این ارتباط به امضا برسانیم.

برمکی افزود: سفر رئیس‌جمهور به این کشور آفریقایی و حضور ایشان به ما کمک کرد که این موضوع را به پیش ببریم و دیگر فشارهای ناشی از مافیای گوشت نتواند کاری را در این زمینه انجام دهد. بعد از امضای این قرارداد هر چند فشارهایی وجود داشت ولی با پیگیری وزارتخانه جهاد کشاورزی و دیگر وزارتخانه‌های مربوطه و همچنین پیگیری دفتر رئیس جمهور ما موفق شدیم که اولین محموله گوشت گوسفندی را در روز سه‌شنبه به ایران ارسال کنیم و در روز چهارشنبه بعد از ظهر نیز دومین محموله ارسال شد.

اولین بار است که گوشت گرم از آفریقا به ایران وارد می‌کنیم

او با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی ما این است که به صورت مستمر واردات گوشت از کنیا را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در تاریخ روابط ایران با آفریقا این اولین بار است که ما گوشت گرم از یک کشور آفریقایی به ایران وارد می‌کنیم.

برمکی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور در مورد سلامت دام‌ها و سلامت گوشت وارداتی حساسیت خوبی داشته و در این ارتباط بررسی‌های لازم صورت گرفته است، افزود: دام‌هایی که کشتار شده و گوشت آن‌ها به ایران ارسال شده حدود سه الی چهار هفته زیر نظر دقیق متخصصان کشور بوده اند تا گوشت سالم به کشور ارسال شود.

سفیر ایران در کنیا با بیان اینکه نمونه گوسفندی که اکنون در کنیا مورد توجه است و در واقع در این کشور غالب است، گوسفند ایرانی قره گل است، تصریح کرد: حدود ۲۷ سال پیش این دام به دامداران کنیایی از سمت ایران معرفی شد و طی این مدت جمعیت زیادی از این نوع گوسفند در کنیا پرورش داده شده است و اکنون این نوع دام در سومالی و اتیوپی نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه این نوع گوسفند در منطقه به کله سیاه ایرانی معروف است، افزود: معتقدم اتفاق رخ داده یک نقطه عطف در تجارت ما با آفریقا است. چرا که پیش از این نگرانی هایی در ارتباط با ورود مواد غذایی از جمله گوشت از آفریقا به ایران وجود داشت.

نگرانی در مورد سلامت گوشت‌های وارداتی از کنیا وجود ندارد

سفیر ایران در کنیا با تاکید بر اینکه گوشت‌هایی که وارد ایران می‌شود به دلیل حساسیت‌هایی که وجود دارد به شدت مورد بررسی قرار می‌گیرتد و لذا نگرانی در مورد سلامت این گوشت‌ها وجود ندارد و آلودگی در آن‌ها نیست، ادامه داد: همان‌طور که گفتم سازمان دامپزشکی متخصصان خود را در کنیا مستقر کرده است. این افراد با حضور در منابع تامین دام زنده در کنیا سالم‌ترین آن‌ها را انتخاب می‌کنند، سپس آن‌ها را ۲۱ روز در قرنطینه نگه می‌دارند، مراقبت‌های لازم از آن‌ها صورت می‌گیرد و بعد از اطمینان از سلامت آن‌ها به کشتارگاه منتقل می‌شوند و سیستم مورد استفاده در کشتارگاه نیز مورد تایید دامپزشکی ایران است.

واردات از آفریقا می‌تواند ۳۰ درصد در کاهش قیمت گوشت در کشور موثر باشد

برمکی با بیان اینکه امیدواریم طعم و مزه گوشت کنیایی مورد پسند مردم ایران قرار بگیرد، گفت: فکر می‌کنیم که واردات گوشت از کنیا می تواند بیش از ۳۰ درصد در کاهش قیمت گوشت در کشور موثر باشد.

این امکان وجود دارد که دام زنده نیز از کنیا وارد کنیم

سفیر با بیان اینکه ما کار در این زمینه را گسترش می‌دهیم و در تلاش هستیم که انواع گوشت دام‌های دیگر را نیز وارد این چرخه کنیم، گفت: حتی این امکان وجود دارد که دام زنده نیز از کنیا وارد کنیم با توجه به اینکه در این کشور آفریقایی مراتع سرسبزی وجود دارد و دام‌های آن‌ها از غذای سالم برخوردارند.

سفیر ایران در کنیا پیش از این در مطلبی نوشته بود: «خدا را شاکرم که پس از یک سال و نیم تلاش همکارانم در سفارت ایران در کنیا و دیگر عزیزان در شرکت جهاد استقلال، شاهد ارسال اولین محموله گوشت گرم گوسفندی به ایران باشیم. دومین محموله نیز فردا ارسال خواهد شد و محموله‌های دیگر بصورت مستمر در راه خواهد بود. ان‌شاءالله کاهش قیمت گوشت در کشور را شاهد باشیم. قابل توجه اینکه گونه غالب گوسفندی در کنیا، قره گل ایران است که بیش از ۲۵ سال پیش وارد کنیا شد و به Persian Black Head معروف است. امیدوارم طعم گوشت کنیایی مورد پسند مردم عزیز کشورم واقع شود.»

 

انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
دامزشک اهوازی
|
United States of America
|
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
5
29
احتمالا باز هم سوگلی های سازمان رو فرستادن ماموریت کنیا
پاسخ ها
ناشناس
| Kenya |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
حتما همینطوره، میشناسیشون؟ لطفا اسمشون رو بنویس تا ما هم بشناسیم.
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
خوب راست میگه، چطور بازرس انتخاب کردید، کدوم سایت و سامانه، چطور عدالت رعایت کردیذ؟!
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
آقای دکتر سمیعیان از کرمانشاه و دکتر رازقی از هرمزگان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
پرچم کنیا در نظریه ۱۳.۰۳ مشخصه
کارمند سازمان دامپزشکی
| Germany |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
دورود بر دکتر سمیعیان عزیز و دکتر رازقی، باعث افتخار و سربلندی تمامی همکاران سازمان دامپزشکی شده اند،و باعث دیده شدن هرچه بیشتر این قشر زحمت کش شده اند
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
دوباره دعوای دامپزشکان برای گرفتن غنائم شروع شد. بقیه رده های فنی هم بشینن نگاه کنن و ...
کارمند مناطق محروم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
خیر اینطور هم نیست همکار محترم.یکی از ناظرین از شهرستان میناب استان هرمزگان هستن که سازمان این مناطق رو نمیبینن معمولا.صرفا بر اساس تجربه و حسن سابقه اعزام شدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
خیالتان راحت سوگلی ها به کنیا نمی‌ روند.
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
4
12
با سلام
امیدوارم تصویر انتخاب شده، تزئینی بوده باشد. عدم لباس کار مناسب، ماسک، دستکش، چنگکهای فلزی
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
برو تو کشتارگاه های ایران ببین لباس کارشون چیه این لباس کار اتفاقا مناسبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
چون این آقا رو نفرستادن کم مونده به ترکیب گازهای هوا در کنیا هم گیر بده
کارشناس
| Czechia |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
ناشناس محترم، بنده طنز نهفته در کامنت شما دریافت کردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
2
10
همان افراد یا مدیریت که در سازمان کشتارگاههای جدید در بعضی کشورها مجوز تولید و واردات صادر میکنند، لطفاً زحمت کشیده، مراحل آزمایش و ترخیص گوشتها را هم برعهده بگیرند. نه اینکه مجوز صادر کنند و مسؤلیت ترخیص و مشکلاتش را برعهده استانهای مبدا بگزارند.
شخص یا نهادی که از کشور ........ مجوز تولید و واردات گوشت منجمد، به ایران صادر کرده، خودش هم مسؤلیت آزمایش و ترخیص رو برعهده بگیره.
کارشناس آزمایشگاه که مراحل تولید و فرآوری این گوشت نظارت نداشته که مسولیتش رو برعهده اش میگزارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
چطور همچین حرفی می‌زنید وقتی برای سلامت یک دام در این مسیر ارسالی عواملی مثل زمان رسیدن لاشه و حفظ دمای ایده‌آل تا رسیدن به دست مصرف کننده عملا از دسترس کارشناس اول خارج است و باید در مبدا باید با وسواس سلامت دام دوباره مورد نظارت و پیگیری قرار بگیره؟ اون هم توسط ناظری که حتی در صورت معدوم‌سازی بتونه بی‌طرفانه و مسئولانه سلامت گوشت رو تایید کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
انشالله روزی برسد که نیازی به واردات نباشد و این چالش دیگر وجود نداشته باشد
آزمایشگر بی طرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
ناظر بهداشتی در کشور مبدا، حق ماموریت کامل میگیره و خودش و خدای خودش خبر دارند که چه کرده.
ولی آزمایشگر در مقصد با تعداد محدودی و انگشت شمار محموله یا بهر را چطور میتونه ارزیابی و تائید کند!؟
به امید روزی که دیگر نیازی به واردات نباشد. و تمام مراحل تولید از مزرعه تا سبد خانوار در کشور انجام شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
در ضمن دما در طول سفر با ترموگراف تا حدودی مشخص میشود. لحظه به لحظه که ثبت نمیشه.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
5
8
واقعا جای تاسف دارد.
واقعا سازمان دامپزشکی مجبور شده. هیچ دفاع کارشناسانه ای پشت این قضیه نیست.
دکتر سفیر مصاحبه کرده دامپزشک چکاره است؟
کارشناس اعزامی سازمان رو من می شناسم.
امیدی نداشته باشید وقتی بجای گوشت استرالیا و نیوزلند و برزیل باید گوشت کنیا مصرف کنید.
باور بهداشت و سلامت و نظارت درست روی گوشت کنیا خیلی سخته.
پاسخ ها
ناشناس
| Kenya |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
کیه؟ از کدام استانه؟ پستش چیه؟ چند سال سابقه داره؟ چجور آدمیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
چون برزیل و استرالیا نیست به مذاقت خوش نیومده
حیف شده ناونستین برین صفا سیتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
ناشناس ۱۳.۰۱ با پرچم کنیا. لطفا عصبانی نشو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
5
4
کیفیت گوشت از سر و وضع این یارو تو عکس معموله . قشنگ معلومه یکساله لباس کارشو نشسته.نمیدونم از این بهتر ندارن عکس بندازن ازش.:):) طوری ژست گرفته انگار تیر ستون ، نامزدشه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
حکیم مهر جان. فوری عکسو که عوض کردی .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
8
5
عشق برزیلی .... بازرسی قبل ازکشتار انجام بشه. بازرسی پس ازکشتار انجام بشه. زنجیره سرد رعایت بشه. مشکل شماها چیه. یه سرچ بکن ببین وضعیت کشتارگاه های کنیا را به عکس ها توجه نکن. برادر مردم دارند گوشت کیلوی نیم میلیون تومان میخرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
خب فکر کردید این گوشت با چه قیمتی در بازار میاد؟ آلودگی انگلی و میکروبی کنیا در اسفند ماه که بررسی شد بسیار بالا بود. شانس آوردیم دکتر با شرف رفته بود و تایید نکرد که الان سفیر عنوان مافیا به ایشون میده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
3
7
سلام
اینکه شما یک عکس از خط کشتار در کشور کنیا با یک شخص که به نظر می‌رسد بیشتر چوبدار باشد تا مامور بهداشتی کشتار دو مطلب در ذهن خواننده خود به تصویر می کشید ۱_یا قصد شما از این تصویر زیر سوال بردن نماینده بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور ایران در کشور کنیا است ۲_و یا بی اطلاعی کارشناس حوزه رسانه ای شما
خدا کند که اولی نباشد
واگر این باشد
چرا که با این توضیحات بسیار خوب، وزین و علمی جناب آقای برمکی سفیر محترم ایران که حتی اطلاع از نژاد گوسفند کنیا دارد این عکس کل فرمایشات سفیر را اگر با احترام نگو یم دروغ است ولی می توان گفت ناشی از بی اطلاعی سفیر محترم از وضعیت غیر بهداشتی کشتار گاه است زیر سوال می برد
و اگر این عکس بصورت غیر حرفه ای توسط کارشناس سوک منتشر شده پیشنهاد می گردد که مدیریت این سایت در جهت استخدام و بکار گیری یک متخصص حوزه دامپزشکی تلاش نمایند
لذا جهت تنویر افکار عمومی و پاسخگو بودن مسولین سازمان و سفیر محترم و خود شما از شما مدیریت محترم سایت وزین حکیم خواهشمندم همانند گذشته این مطلب منتشر فرمایید
کارشناس
|
Czechia
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
1
5
با سلام مجدد
ممنون که تصویر را عوض کردید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
3
6
خسته نباشید خدمت همکاران سازمان دامپزشکی در همه جای کشور برای کشورهای پر مخاطره که مسؤلیت کار سنگین است از همکاران باتجربه بالا کار کشتارگاهی استفاده شده است خواهشمند است در ارائه نظرات با توجه‌ به‌ شرایط کشور قضاوت نمائید و مغرضانه قضاوت نکنید فراموش نکنید که واردات انجام شد بدون حضور ناظران بهداشتی که خوب بسیار مخاطرات جدی ایجاد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
3
4
بسیار ممنون از سایت حکیم در جهت اصلاح عکس و همکار محترم در مستقر در کشتارگاه کنیا و پاسخ سازمان محترم دامپزشکی در جهت تنویر افکار عمومی
بله همینطوره است قطعا چون برای اولین بار هست که داریم ازیک کشور آفریقایی گوشت وارد می کنیم باید یک دامپزشک با تجربه اونجا حضور داشته باشد
و تشکر از سایت حکیم در انتشار مطلب اینجانب و و سایر همکاران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
2
9
جای بسی تاسف است که سفیر در خصوص سلامت دامهای موجود در کنیا اظهار نظر نماید
انشالله چنین باشد ولی خدا نکرده اگر در آینده مشکلی بوجود آمد در صف اول دادگاه جهت پاسخگویی شاهد حضور سفیر هم باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
1
8
البته که سفیر هر کشور در کشور دیگر می توانند نماینده سیاسی کشور خودش در اون کشور باشد ولی تنها وظیفه سفیر که تحکیم روابط سیاسی نیست بالاخره ایشون نماینده ایران در اون کشور و می تواند زمینه ساز گسترش روابط اقتصادی بین دوکشور باشد شاید ایشون در این مصاحبه به علت کم تجربگی یک مقدار زیادی وارد مقوله دامپزشک و دامپروری شده باشد که این موارد وظیفه سازمان دامپزشکی می باشد که قطعا حرف اول و آخر حرف سازمان دامپزشکی نه سفیر ایران در کنیا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
2
5
سلام و خسته نباشید خدمت همه همکاران لطفا نظرات خود را بصورت کارشناسی و بدور از غرض ورزی شخصی عنوان بفرمایید و شرایط کشور را در نظر بگیرید
سید شهرام میرزمانی
|
United States of America
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
1
5
ناشناس، ناشناس، ناشناس... چرا ، جسارت و شجاعت خود را از دست داده ایم که در خفا نظر می دهیم ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
چون شما در تیررس سازمان نیستید و جرات دارید
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
2
1
هیچ دیگه تیر خلاص به دامداران کنیا مثل ما دامداران ایرانی
ناشناس
|
India
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
13
2
ای کاش مردم ایران اهل مطالعه بودند آنوقت متوجه می شدند که وعده های غذایی حاوی گوشت را برای سلامتی شان می باید به حداقل برسانند. آنوقت هرگز نیازی به واردات گوشت قرمز و کشتار حیوانات بدبخت دیار دیگر نبود.
متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
حالا متوجه شدم: به خاطر همین افراد فقیر که توانایی خرید گوشت و مرغ و آبزیان و لبنیات ندارند، سالم هستند و بچه هایشان بهتر رشد میکنند و قشر ثروتمند دائم مشکلات تغذیه ای و متابولیک و سو تغذیه دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
9
1
خواهشا نخرید ،............. تمام گوشتهای برزیلی تاریخ گذشته بود با بر چسب تاریخ ایرانی بدبخت بیچاره ها خریدند وخوردن و مردن ومیمیرن لطفا نخرید کشور ما از نظر دامداری بالا بوده اگه راست میگن چرا گوسفند زنده وارد نمی‌کنند تا دلمپروریها ودامداریها در ایران رونق پیدا کنه پس این گوشت‌ها به درد نمیخوره لطفا نخرید واطلاع رسانی کنید
علی پوراحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
6
4
چی شده دارید این جوری یقه پاره میکنید . اگه گوشت صادراتی کنیا مشکل داره پس چرا کشورهای اروپایی از این گوشت استفاده میکنند .‌
از چی نگران شدید ، از این موضوع که قیمت گوشت پایین بیاد .‌
باید وضعیت معیشت مردم سامان بگیره و خیلی‌ها نگران هستند که با سرو سامان گرفتن وضعیت اقتصادی کشور بی لیاقتی و خیانت کار بودنشان ، دروغ گو بودنشان ،دشمن بودنشان ، مشخص شود آنگاه دادگاهی کردن و افشای خیانت‌های این افراد با کمترین هزینه اتفاق خواهد خورد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
تنظیم بازار برای مصرف کننده ایده آل است، انشالله روزی گوشت تولید داخل با قیمت مناسب در سبد خانوار ایرانی باشد و تولید و اقتصاد کشور رونق بگیرد
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
با این همه عجله؟؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
1
5
گفته شده گوشت ارزان می شود از ابان . این خط و این نشان اگر ارزان شد . مگر تا حالا چیزی ارزان شده که گوشت وارداتی سبب ارزانی شود. چنان همین گوشت را گران بدهند که رب و رب قشر فقیر در بیاید .
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
2
4
اولا : الحمد لله که نیوزیلند استرالیا و برزیل حذف شد نه بخاطر اینکه کشورها درجه یک بودند نه به خاطر اینکه گوشت ارسالی خوب بود بلکه بخاطر اینکه محلی بود برای تبعیض اینکه نورچشمی های سازمان و استانها به این کشورهامیرفتند و بقیه به مغولستان وپاکستان و .... البته که خداوند وعده کرده که ظلم پایدار نخواهد ماند دوما:اینکه در دولت عدالت محور جناب رییسی چرا تاکنون دستورالعمل اعزامها نگارش و ابلاغ نشده است؟؟؟؟
پاسخ ها
بزارید کار انجام بشه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
همکار محترم اگر شما اعزام نشدید حتما نوبت تان نشده است در استان ما همه براساس نوبت و سابقه اعزام شدند من بار اول با ده سال سابقه هندوستان بار دوم شش سال بعدش رفتم برزیل داشتیم همکارانی که بار اول برزیل رفتند یا بار دوم پاکستان و مغولستان اگر جلوی اعزام گرفته نمیشد احتمالا 1404 مجدد اعزام میشدم تازه از یک شهرستان دور افتاده هستیم لطفا براساس سیستمی که در زمان دکتر دستور و دکتر سبحانی و دکتر محمدیان پی ریزی کردند عمل کنید به همه میرسه
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
سلام
نورچشمی به همین میگن.
با 18 سال سابقه
18 سال کار در حوزه بهداشت و نظارت بهداشتی
بیش از 6 سال بازرسی کشتارگاه چندین سال کارشناس دفتر نظارت استان و ریاست نظارت استان
یکبار اعزام ب کشور درجه 3 ،
کارمند سازمان دامپزشکی
|
Germany
|
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
0
9
باعرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی همکاران زحمت کش سازمان دامپزشکی به خصوص ناظرین بهداشتی اعزامی سازمان دامپزشکی به کشور کنیا.همه دوستان در جریان هستید که سازمان دامپزشکی در قیمت گوشت دخالتی ندارد به همین خاطر در انتخاب صادرات گوشت از کدام کشور بجز نظر مشورتی تصمیم گیرنده نهایی نمیباشد،تمامی همکاران دامپزشکی سربازان جان بر کف در عرصه بهداشتی ملت میباشند،حال براساس وظیفه ای که دولت و نظام بردوش سازمان قرار داده،قرار بوده از کشور کنیا گوشت وارد شود.حال چه کسانی از همکاران این وظیفه مهم رو قبول کردن اهمیت ندارد (درصورتی که این افراد از همکاران شاخص و سینه سوخته و باسواد این سازمان فنی و تخصصی هستند) مهم سربلند شدن این قشر زحمت کش ودیده نشده جامعه کارمندی ایران عزیزمان است.دامپزشکان عزیزی که از بیماریهای مشترک خطرناک،حوادث جانی کارکردن با انواع حیوانات،....تا داخل کشتارگاه های پراز خون،آلودگی،...!!! دور از انصاف است که این همه نکات رو مورد توجه قرار نگیرد و حتی از طرف بعضی از همکاران عزیزمان ناخواسته سازمان و همکاران اعزامی به کنیا مورد بی مهری قرار بگیرند.یا به عنوان سوگلی خوانده شوند.این افراد حداقل چندین سال از خدمتشان در کشتارگاه های دام به عنوان ناظر بهداشتی بوده اند.دامپزشکی که (مهم نیست کاردان باشد یا کارشناس یا دکتر) به عنوان کارمند در سازمان دامپزشکی کشور استخدام شده یعنی پر از درد و سختی و بیماریهای مختلف بدون دیده شدن.دور از انصاف است که از طرف هرکسی بی مهری ببیند و یابشنود.
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
کارمند محترم سازمان دانپزشکی لطفا توضیح دهید چرا استان ما ماده 14 و ماده 50 نمیدید و فقط خودتون میگیرید و چرا 6 ماهه اضافه کار و ماموریت و رفاهی و ... ندادید. برید خجالت بکشید و دیگر حرف از عزت پرسنل دامپزشکی نزنید . اگثر پرسنل در وضعیت نامطلوب اقتصادی به سر می برند. به جا اینکه تسر ی را صد در صدی داخل حکم ببرید هر روز شیوه نامه جدید صادر می کنید که از ما کم کنید و به خودتان اضافه کنید . خبر رسیده خودتون صد در صد میگیرید...من که روز قیامت یقه تک تک شما را می گیرم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
5
3
برای سازمان متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
متاسفم برای مردمی که ما مسوول سلامتشان هستیم و در اینده خیلی نزدیک وزارت بهداشت باید .........های ما را جمع کند که جمع هم نخواهد شد‌ تب دره ریفت جماعتی را کور خواهد کرد و خدا کند اپیدمی شدیدی ایجاد نشود . دوستان در حکیم مهر خواهشا مسوولید که وزارت اطلاعات و دادستان کل کشور را خبر کنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
0
7
برای دامپزشکان شریف و بی حاشیه‌‌ای که با علم به سختی کار و دست‌اندازها و ناشناخته‌های واردات گوشت از یک کشور آفریقایی در کسوت سرباز وطن به این ماموریت خطیر اعزام شده‌اند کمال تشکر و قدرانی را دارم.
و با خواندن پیام‌های مغرضانه و قضاوت‌های بدون آگاهی عجیب نمی‌بینم اوضاع نابسامان دامپزشکی کشور را.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
2
1
سلام در این وضعیت فعلی که بیماری تب برفکی sat2 در ترکیه و عراق بروز کرده و هنوز واکسن اختصاصی این سویه وارد کشور نشده و واکسیناسیونی با واکسن اختصاصی این سویه در استان های مرزی انجام نشده با چه معیار و کنترلی گوشت با استخوان از کشوری که سویه تب برفکی sat2 در ان کشور بومی بوده وارد می شود . ایا واقعا منطقه فری زون تب برفکی در کنیا هست و دام ها از انجا وارد می شود ؟ اگر هست اطلاع رسانی کنید
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
0
1
فقط خدای ایران زمین بفریاد ایران و ایرانی برسه..........
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
0
1
شما دیگه آنقدر گیرندیم بزار بیارن لااقل قیمتا بیاد پائین انوکع خودشون مارعقرب میخورن نموردن حالا شما گیردادین به لباش بهداشت باتشکرازدکترزاگرس نشین
نظر شما
ادامه