کد خبر: ۷۵۵۱

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: امسال در برنامه‏های دامپزشکی، ساختار فیزیکی مرغداری، دامداری، مراکز جمع‏آوری شیر و کشتارگاه‏ها استانداردسازی بیشتری می‏شود.
دکتر رضا عامری در این زمینه اظهار کرد: یکی از مقوله‏هایی که مورد توجه سازمان دامپزشکی بوده و در واقع سعی می‏کنیم آن را توسعه دهیم، مبحث دامپزشکی و الزامات بین‏المللی است.
وی بیان داشت: یکی از مقوله‏هایی که در کشور ما وجود دارد، این است که تولید به صورت هدفمند دنبال نمی‏شود؛ در مقاطعی تولید انبوه مواد غذایی شامل گوشت مرغ را داریم که خیلی از فروشندگان با خرید ناشی از افت قیمت مواجه هستند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: برای ساماندهی به این امر نیاز است که نگاهی به مقوله صادرات و ذخیره‏سازی مرغ داشته باشیم.
عامری اضافه کرد: در همین راستا، چنانچه بخواهیم وارد بازارهای بین‏المللی شویم، نیاز است تا الزامات بین‏المللی را رعایت کنیم و یکی از مشکلاتی که ما در مقوله مواد غذایی داریم، این است که الزامات و استانداردهای لازم را در سطح بین‏المللی نداریم.
وی بیان کرد: به همین خاطر نمی‏توانیم صادراتی را داشته باشیم و چون به بازار داخل متکی هستیم، تولیدکنندگان مخصوصا تولیدکنندگان گوشت قرمز با ضرر و زیان مواجه می‏شوند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: امسال در برنامه‏های دامپزشکی، ساختار فیزیکی مرغداری، دامداری، مراکز جمع‏آوری شیر و کشتارگاه‏ها استانداردسازی بیشتری می‏شود تا بتوانیم این الزامات بین‏المللی را به دست بیاوریم.
عامری افزود: امسال از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده و یکی از مقوله‏هایی که بسیار مرتبط با کار دامپزشکی بوده، بحث اقتصاد است.
وی اضافه کرد: زمانی می‏توانید اشتغال ایجاد کنید که از نظر اقتصادی اشتغال مقرون به صرفه باشد و تثبیت شغل داشته باشیم.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: در نگاه اول، مقوله دامپزشکی با رعایت نکات بهداشتی که در مرغداری‏ها و دامداری‏ها و نوع استانداردسازی که انجام می‏شود، با میزان تولید و بهره‏وری گره خورده است.

 

نظر شما
ادامه