کد خبر: ۷۵۴۸۹

حکیم مهر: رییس شبکه دامپزشکی مانه و سملقان از اعزام سریع اکیپ های دامپزشکی به روستاهای سیل زده جهت اقدامات بهداشتی و بررسی وضعیت خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی مانه و سملقان، پیرو گزارش سیل در برخی روستاهای شهرستان، اکیپ شبکه دامپزشکی به روستاها اعزام و در معیت دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها، دامداری ها، کندوی زنبور عسل و طیور آسیب دیده بازدید شد.

«محمدرضا سروناز» رییس شبکه دامپزشکی گفت: در پی وقوع سیل در منطقه مانه این شهرستان تیم واکنش سریع این شبکه جهت بررسی وضعیت به منطقه اعزام شد و شرایط دامداری ها، دام منطقه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت که  چند واحد دامداری تخریب و خوشبختانه تلفات دام بر اثر ریزش واحد رویت نشد.

وی ادامه داد: معاینه دام های آسیب دیده بر اثر سیل انجام گردید و توصیه های درمانی بهداشتی به صاحبان دامها ارائه گردید. همچنین یک زنبورستان که در معرض سیل قرار گرفته بود بازدید شد و توصیه های درمانی جهت جلوگیری از خسارت بیشتر به زنبوردار داده شد.

برخی روستاهای منطقه مانه و سملقان به دلیل قرار گرفتن درحاشیه  رودخانه اترک یکی از نقاط حساس استان در زمینه وقوع سیل در موارد بارش های شدید می باشد که اکیپ های شبکه دامپزشکی مانه و سملقان در این موارد خدمات فنی در زمینه جلوگیری از خسارت بیشتر و اقدامات بهداشتی شامل معاینه دامهای بیمار، واکسیناسیون، سم پاشی، ضدعفونی دامداریها، معدوم سازی دامهای تلف شده و غیره به دامداران ارائه می نمایند.

 


نظر شما
ادامه