کد خبر: ۷۵۴۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تربت حیدریه گفت: گروههای مدافع حقوق حیوانات و حیات وحش مانع جمع آوری و کنترل جمعیت سگهای ولگرد در سطح شهرستان هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سیدجمال یوسف‌زاده» روز شنبه افزود: مسائل دیگری هم به جلوگیری از جمع آوری سگهای ولگرد در تربت حیدریه منجر شده است ولی در مجموع بدون حمایت گسترده مردمی امکان رفع این معضل بهداشتی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ نقاهتگاه سگ‌های ولگرد توسط شهرداری تربت حیدریه ایجاد ولی تاکنون چندین نوبت دیوار آن توسط افراد مغرض تخریب شده است از دیگر سو برخی شهروندان ناآگاه از روی دلسوزی پس مانده غذای خود را در مکان های تجمع سگها رها می کنند.

وی با اشاره تلویحی به مشکل کمبود بودجه شهرداری تربت حیدریه برای رفع برخی معضلات شهری همچون سگهای ولگرد گفت: سیر کردن سگها با غذاهای دست ساز انسان که دارای ادویه و افزودنی است باعث افزایش زادآوری و رشد جمعیت آنها می شود.

عضو شورای شهر تربت‌حیدریه با تایید بروز مشکلات بهداشتی ناشی از افزایش بی رویه سگهای ولگرد و احتمال شیوع برخی بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان افزود: قاطبه مردم از این وضعیت ناراضی هستند اما برخی افراد و گروهها که خود را حامی حیوانات معرفی می کنند از طریق شبکه های اجتماعی یا روش های دیگر با تبلیغات منفی علیه مدیران شهری؛ روند اقدامات مربوط به جمع آوری و کنترل جمعیت سگهای ولگرد را زیر سوال برده و حتی جوسازی می کنند.

یوسف زاده اظهار کرد: صرفنظر از مشکلات بهداشتی؛ معضلاتی از جنس سگهای ولگرد باعث نازیبایی چهره خیابانها و معابر می شود مخصوصا اینکه تعدادی از این حیوانات به امراض مختلف مبتلا شده اند.

وی گفت: از آنجا که در تربت حیدریه مکانی برای نگهداری سگها ساخته شده است؛ عده ای از شهرها و روستاهای مجاور سگهای ولگرد را به این شهر منتقل و رها می سازند که باعث تشدید مشکلات شهری شده است.

با وجود پیگیری خبرنگار ایرنا؛ وحید فرخ تبار شهردار تربت حیدریه حاضر به گفتگو در این رابطه نشد.

تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد از جمله شهرهای مهم و بزرگ خراسان رضوی است.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
MONA
|
Germany
|
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
2
1
با سلام ، حقیقتا کسی حامی نما نیست ، شهرداری سالهاست با تفنگ و رفتارهای خشن افتادا به جون سگها اگه راست میگید کمتر دزدی کنید و برای عقیم سازی اقدا کنید ، سگهای ماده و نر و مریض و بچه همه رو قاتی هم میریزید که چی مثلا پناهگاه؟ از بیخ خرابه این کار باید از قبل جداسازی کنید بعد زنده گیری کنید قطعا روشهای خشونت آمیز دارید و مردم میبینن !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
0
0
متاسفانه این حامیان در همه شهرها ریشه دوانده اند و گردش مالی هزاران میلیاردی برای خود ایجاد کرده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
0
0
با عرض سلام و احترام اگه واقعا انسان هستیم و انسانیت داریم اولن که حیوان آزاری نکنیم و دوم اینکه به حیوانات غذا بدهیم و سوم انکه حیوانات مادع رو عقیم کنید و اینقدر این موضوع عادی را کشش ندهیم با تشکر
نظر شما
ادامه