کد خبر: ۷۵۱۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مرکز نگهداری از سگ‌های بی‌پناه یا بلاصاحب در جیرفت به مدت یک سال است با کمک شهرداری راه‌اندازی شده اما به دلیل کمبود اعتبار، پیگیری نکردن کارهای اداری برای معرفی آن به دامپزشکی و دیگر نهادها به عنوان مرکز رسمی شهرداری، نتوانسته حمایت دیگر دستگاه ها را کسب کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، اکنون بعد از بازدید برخی از مسئولان کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان از این مرکز و برگزاری نشستی مشترک با دستگاه های مرتبط، مقرر شده است دامپزشکی برای عقیم کردن و واکسناسیون سگ ها به شهرداری کمک کند.

شرایط نگهداری از سگ‌ها در این مرکز مناسب و بهداشتی نیست و باید گفت نبود حمایت های کافی شرایط بهتر از این را ایجاد نمی کند؛ مسئولان این مرکز می گویند اگر غذای لازم برای این سگ ها از هر محلی از جمله ضایعات کشتارگاه ها تامین نشود، مشکل عمیق تر می شود.

آنطور که در بازدید از این محل اعلام شد، بعد از تعدیل نیرو در شهرداری فقط ۲ نفر در این محل فعالیت می کنند که تنها یکی از آنان کارمند شهرداری است و با وانت شخصی خود به جابه جایی غذا یا سگ ها می پردازد.

بیش از ۳۰۰ سگ در آن محل که در فاصله نزدیکی از شهر جیرفت قرار دارد، نگهداری می شوند که طبق گفته کسانی که از این سگ ها مراقبت می کنند، گاهی پیش می‌آید یک روز در میان غذا نخورند؛ مساله ای که گفته شده خطرناک است زیرا سگ ها درصورت فشار گرسنگی به همدیگر حمله خواهند کرد.

«مریم کاظمی» یکی از ۲ نفری که در این مرکز فعالیت می کند و گفت: اگر بخواهیم سگ های بیشتری جمع آوری کنیم برای تامین غذای آنها با مشکل مواجه می شویم.

وی که از دوستداران حیوانات است و از کارکنان شهرداری نیست افزود: بر روی کمک های مردمی هم نمی شود به صورت ثابت حساب کرد و برخی از روزها این کمک ها وجود ندارد بنابراین انتظار داریم که مجوزی صادر شود که بتوانیم از ضایعات کشتارگاه ها استفاده کنیم.

دامپزشکی: شهرداری هماهنگ کند از هفته آینده شروع می‌کنیم

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان هم به خبرنگار ایرنا گفت: شهرداری در نهایت این مرکز را به عنوان مرکز نگهداری سگ های بلاصاحب (بی پناه) به دامپزشکی معرفی کرد و قرار است در آغاز همکاری واکسن و عقیم سازی ۱۰۰ سگ را به صورت رایگان انجام دهیم و در ادامه همکاری نیز با بخش های خصوصی هماهنگ می کنیم که شهرداری فقط یک پنجم یا یک ششم هزینه ها را برای واکسیناسیون یا عقیم سازی به بخش خصوصی پرداخت کند.

«دکتر علی احمدی» با بیان اینکه جلسه ای با حضور فرماندار، نماینده دادستانی و شهردار برگزار شد و مصوبات خوبی داشت افزود: فرماندار هم پای کار است و به نظر می رسد از هفته آینده کار شروع شود اما منتظر هماهنگی شهرداری هستیم.

وی تاکید کرد: سگ هایی که در این مرکز نگهداری می شوند باید عقیم شوند تا بتوان جمعیت آنها را کنترل کرد و نگهداری محض این سگ ها بی فایده است.

احمدی یادآور شد: فاصله شهر و روستا در جیرفت و بسیاری از شهرهای جنوب استان کرمان بسیار نزدیک است و کنترل جمعیت سگ ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دامپزشکی در بازدیدی که از مرکز نگهداری سگ های جیرفت داشت این مکان را ضدعفونی کرد.

جمعیت سگ های بلاصاحب در جیرفت همچون بسیاری از شهرها در حال افزایش است و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است. به نظر می رسد بدون حمایت دستگاه های دولتی و حاکمیتی مرتبط و نیز کمک مردم امکان اثرگذاری این مرکز نگهداری بر کنترل جمعیت سگ های شهر جیرفت آنطور که باید وجود نخواهد داشت.

کارشناسان می گویند نمی توان سگ ها را از شهر حذف کرد بنابراین تنها راه عقیم سازی و رها سازی تعدادی از آنها در برخی نقاط است که با حفظ قلمرو از حضور سگ های دیگر جلوگیری کنند و از طرفی به دلیل عقیم بودن جمعیت خود آنها کنترل شود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
0
2
باید از مدیرکل محترم پرسید شما خودتون هم شرکت میکنید بعنوان جراح؟!! بعد هزینه پرداختی به بخش دولتی برای جراحان هزینه می شه ...............
نظر شما
ادامه