کد خبر: ۷۵۱۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: عصر روز گذشته فیلمی در شبکه های اجتماعی پیام‌رسان منتشر شد که نشان می‌داد راننده یک خودروی ۲۰۶ یک قلاده سگ تلف شده را به عقب خودرویش بسته و در حال گذر از یکی از خیابان های شهر چالوس است و متاسفانه انتشار این فیلم با پرسش و نگرانی خیلی از کاربران این شبکه همراه بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، در پی انتشار این فیلم خبرنگار ایرنا به منظور کسب اطلاعات مربوط به سقم و صحت این صحنه و رفتار بی رحمانه این حیوان با مسوولان حفاظت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری چالوس ارتباط تلفنی برقرار کرد که متاسفانه آنان از انتشار چنین فیلمی و وقوع این حادثه اظهار بی اطلاعی کردند و در عین حال اظهار داشتند: درصورت دیدن این رفتارهای وقیحانه و بدور از انسانیت با خاطیان برخورد قانونی می می شود.

مسوول خدمات امور شهری شهرداری چالوس روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : چنین گزارشی در قالب فیلم یا مکتوب هنوز به این واحد گزارش نشده است و به محض اطلاع از این حادثه فرد خاطی و مجرم که مرتکب این رفتار خلاف انسانی شده برابر قانون با او برخورد می شود.

علی سام دلیری افزود : برابر ضوابط تمام سگ های بدون صاحب در زمینی بالاتر از شهرک نواب به گستره حدود ۷۰۰ متر با هدف نگهداری در نظر گرفته شده و هم اینک در این مرکز حدود ۲۰۰ قلاده سگ از عقیم سازی آن ها گرفته تا عمل جراحی و آذوقه به این حیوانات خدمات ارایه می شود.

این مسوول از خبرنگار ایرنا خواست تا فیلم منتشره در فضای مجازی برای او ارسال شود تا بلکه بتواند با شناسایی فرد خاطی که مرتکب این جرم حیوان آزاری شده با او برخورد قانونی نماید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست چالوس هم گفت : از آنجایی که برابر قانون برخورد با افرادی که مرتکب چنین جرایمی می شوند در حوزه شهری بر عهده شهرداری ها و روستایی بخشداری و دهیاری است ماموران این نهاد هم اگر با چنین صحنه هایی رو به رو شوند به یقین با راننده خاطی برخورد می کنند.

حیوان آزاری یکی از انواع بداخلاقی های اجتماعی، بزهکاری یا اختلالات روانی است که موجب جریحه دار شدن افکار عمومی شده و جرم تلقی می شود.

هرچند امور مربوط به حیوانات وحشی طبق ماده یک قانون حفاظت بهسازی محیط زیست مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست می شود ولی از آنجایی که سازمان حمایت از حیوانات در کشور نداریم این سازمان در راستای جریحه دار نشدن افکار عمومی در راستای مقابله با حیوان آزاری در این خصوص همکاری می کند.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ژاله فطوره جی
|
France
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
5
0
اگر سگ‌مروه بوده مشکلش چیه؟
چرا در مورد آن گربه کش که زتده شکم گر به ها را درید مطلب نمبگذارید... این همه بجه گربه میریزن تو سطل زباله جرم‌نیست ولی حمل سگ مرده جرمه؟
نظر شما
ادامه