کد خبر: ۷۵۱۳۰
تعداد نظرات: ۳۴ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر حامد زارعی» افزود: شیوه‌نامه جدید تعیین تعرفه مسئولین فنی بهداشتی با لحاظ کلیه موارد مطروحه نظیر سابقه کار، ظرفیت کاری، محل جغرافیایی و... تهیه خواهد شد ...

حکیم مهر: با توجه به طرح لایحه پیشنهادی برنامه هفتم فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی توسعه کشور و تقدیم پیشنهادات به مجلس شورای اسلامی به منظور تبیین وظایف و شرح عملکردها و نیز پتانسیل‌های گنجانده شده در برنامه هفتم توسعه، روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی مصاحبه‌ای با «دکتر حامد زارعی» رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران ترتیب داده‌ است که در ذیل از نظر خواهد گذشت.

نقش دامپزشکی در برنامه هفتم توسعه کشور چگونه است؟

همانگونه که مستحضرید سیاستگذار در حوزه سلامت و امنیت غذایی فراورده‌های با منشا دامی سازمان دامپزشکی کشور می‌باشد که به موجب قانون مصوب 1350 این وظیفه را بر عهده دارد. به عبارتی شاکله اصلی تامین سلامت و امنیت غذایی در قانون مصوب 1350 به دامپزشکی محول شده است.

می‌توان به جرات گفت از دهه 80 به بعد سعی شد تا به حضور دامپزشکی و نظارت‌های بهداشتی شکل و وجه قانونی‌تر داده شود. به همین علت ما در این دوران تصویب لایحه نظارت بهداشتی دامپزشکی که خود منبعث از قانون می‌باشد را بعد از سال‌ها می‌بینیم. در دهه 90 مصوبه هیات وزیران در خصوص تعرفه حقوق مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی و در ادامه مسیر در برنامه ششم توسعه برای تاکید بیشتر و با توجه به شبهاتی که وجود داشت، ماده 34 قانون برنامه ششم توسعه که به نوعی مسئولیت مدنی برای مسئولین فنی بهداشتی ایجاد گردید و در نهایت در برنامه هفتم با پیشنهاد فعلی ایجاد ساختار منسجم، برای مسئولین فنی بهداشتی که به عنوان یک تشکل مقتدر به مثابه کانون وکلا خواهد بود را شاهد هستیم.

 یکی از شبهات ایجاد شده در بین قشر دامپزشک و نگرانی آنها حذف ماده 34 برنامه ششم مبنی بر عدم الزام کارخانجات به بکارگیری مسئولین فنی بهداشتی و در نتیجه کاهش فرصت‌های شغلی، احتمال افزایش بیکاری برای مسئولین فنی بهداشتی و فارغالتحصیلان است. در این خصوص چه نظری دارید؟

متاسفانه عدم اطلاع‌رسانی و تببین مواضع دامپزشکی سبب شده تا بازار شایعه و شبهه پررونق شود و برخی بتوانند برای کارشکنی و نیل به اهداف خود از آن سوء استفاده نمایند.

خوشبختانه همسویی، همفکری کارشناسان دلسوز و خبره بخش دولتی و نظام دامپزشکی و تشکل‌های صنفی و مطالبه‌گری‌های اجتماعی منجر به لحاظ این ماده در لایحه پیشنهادی گردید.

در بیان این موضوع، مجدداً تاکید می‌کنم که سیاستگذاری بر عهده سازمان دامپزشکی کشور می‌باشد و اساساً تشکل‌ها محور مشورت هستند به ویژه در خصوص مسائل کلان کشور مثل برنامه هفتم توسعه و...

همانگونه که مستحضرید ماده 4 قانون سازمان دامپزشکی کشور بیان می‌دارد: «ماده 4 - کلیه صاحبان و مسئولان نگهداری دام و کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و مراکز تهیه و آماده کردن فرآورده‌های خام دامی اعم از اشخاص و ‌مؤسسات و شرکت‌های خصوصی و یا دولتی یا وابسته به دولت و یا هر نوع شرکت و سازمانی که به نحوی از انحاء به پرورش یا نگاهداری دام و تهیه و آماده کردن فرآورده‌های خام دامی اشتغال دارند موظف به اجرای دستورهای بهداشتی و قرنطینه‌ای سازمان می‌باشند.»

از سویی ماده 21 قانون مذکور که هنوز هم بر قوت خود باقی است بیان کرده که آیین نامه‌های مرتبط منبعث از این قانون توسط سازمان دامپزشکی تدوین می‌گردند.

مشاهده می‌شود آیین‌نامه نظارت بهداشتی بر همین اساس نگارش شده و به قوت خود باقی است. لذا بیان آن در برنامه ششم توسعه تاکیدی بوده است و از دیدگاه بنده برای همکاران ما می‌توانسته مسئولیت بیشتری ایجاد کند و از این حیث حتی با توجه به مباحثی که در زمان خودش در رسانه‌ها هم مطرح بود مسئولیت مدنی ناشی از این ماده قانونی، با توجه به شرایط شغلی و حقوقی و عدم اجرای ماده 19 در بسیاری از واحدها می‌توانست ناخوشایند باشد.

بنا بر همین موضوع بود که در قانون اخیر سعی شد تا پتانسیل جدیدی به قانون اضافه گردد که همان قانونی نمودن تشکل فراگیر مسئولین فنی با ساز و کار خارج از اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی و ذیل سازمان حرفه‌ای و شغلی بوده باشد.

 متن اخیر گنجانده شده در ماده 34 چه می‌گوید؟

عین متن پیشنهادی لایحه به این شرح است: به منظور افزایش سطح سلامت و ایمنی مواد غذایی و جلوگیری از تعارض منافع، وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی مجازند برای کارآمد کردن نظارت بهداشتی و فنی دولت بر کارخانه‌ها و کارگاه‌های تهیه مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی موضوع « قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی» (مصوب 1346) و «قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی» (مصوب1334) و کشتارگاه‌ها و کارخانه‌های تولید و تهیه فرآورده‌های خام دامی موضوع «قانون سازمان دامپزشکی کشور» (مصوب1350) با اصلاحات بعدی و «قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید» (مصوب1387)، نسبت به صدور مجوز تاسیس کانون‌های مسئولان فنی و بهداشتی اقدام نمایند. آیین‌نامه اجرایی این بند مبنی بر چگونگی تشکیل کانون‌ها، آموزش، تعرفه خدمات و چگونگی دریافت آنها از واحدهای مذکور و نحوه فعالیت مسئولان فنی و بهداشتی و چگونگی اداره کانون‌ها، نظارت بر آنها و مسئولیت آنها در قبال وزاتخانه‌های ذیربط و سایر دستگاه‌های نظارتی ظرف مدت شش ماه پس از ابلاغ برنامه به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های مذکور و با همکاری وزارت دادگستری و معاونت حقوقی رئیس جمهور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

پس به وضوح می‌بینید که در این بند به همه قوانین سازمان دامپزشکی و حتی وزارت بهداشت تاکید و الزام شده است و ظرفیت جدیدی گنجانده شده که آن تاسیس کانون برای مسئولین فنی بهداشتی است. به مثابه کانون وکلای دادگستری که تشکلی غیر دولتی، مستقل با اختیارات هست که می‌توان از آن برای کانون مسئولین فنی بهداشتی الگوبرداری کرد. یکی دیگر از ظرفیت‌های نهفته این که بحث حقوق برای کارکنان و مستخدمین است اما در اینجا تعرفه خدمات دیده شده است چرا که طبق رای دیوان که در سال‌های قبل اخذ شده، مسئولین فنی بهداشتی کارگر واحد محسوب نمی‌شوند و این مورد مناقشه بوده است.

به عبارتی هر بند گنجانده شده در این ماده (ماده 34) دارای ظرفیتی است که میتوان با تدوین آییننامههای آن سلامت و ایمنی غذایی را برای کشور و محصولات دامی به ارمغان آورد و البته در کنار ان جایگاه دامپزشکی و همکاران را نیز ارتقا داد.

 آیا احتمال تصویب و تغییر در این خصوص وجود دارد ؟

در ویرایش اول جایگاهی برای حوزه دامپزشکی و امنیت غذایی و ایمنی غذایی دیده نشده بود. خوشبختانه با پیگیری‌هایی که همکاران دامپزشکی انجام دادند و رایزنی‌های انجام شده، این بند در لایحه پیشنهادی گنجانده شد امیدواریم تا با توکل بر خدا، همت همکاران و دوستان عزیز با تصویب نمایندگان محترم، به تصویب برسد.

 آیا امکان گنجاندن سایر پیشنهادهای سازمان نظام دامپزشکی در این لایحه وجود نداشت؟

برخی دیگر از پیشنهادهای سازمان من‌جمله «بیمه اجباری دام» هم در این لایحه وجود دارد. مستحضرید که برنامه معمولاً به سیاست‌های کلان می‌پردازد و هوشمندی و تدبیری که بعداً در آیین نامه‌های اجرایی مواد قانونی دیده می‌شود، بسیاری از موارد را می‌تواند شامل گردد.

برنامه و حوزه امنیت غذایی و کشاورزی بسیار گسترده می‌باشد که اقتضای سیاسی، اجتماعی و... کشور و مناسبات جهانی در تعیین الویت‌ها موثر می‌باشد.

می‌توان به جرات گفت با توجه به رسالت دامپزشکی، جایگاه آن در وزارت جهاد کشاورزی و جامعه و علی‌رغم کارشکنی و تنگنظری‌هایی که در داخل و خارج خانواده دامپزشکی که نسبت به این وجود دارد، یکی از دستاوردهای خوب بوده است.

 پس با جمیع جهات و جمع بندی موضوع شما این امر را مثبت تلقی می‌کنید؟

صددرصد و آنرا یکی از دستاوردهای مهم در حوزه سلامت و امنیت غذایی تلقی می‌کنیم. چرا که همانگونه که شرح داده شد، کلیه ضوابط و مقررات قبلی پابرجاست ضمن آنکه راهکار جدید برای تدوین و ارائه راهکار برای قطع ارتباط مالی تولیدکنندگان و ناظرین آنها که در متن همین ماده 34 نیز آمده (تحت عنوان تعارض منافع) دیده شده است. نکته دیگر اینکه در تحقق این امر جامعه قوی‌تری مثل وزارت بهداشت نیز سهیم خواهد بود که این خود موجب تقویت حمایت از مسئولین فنی خواهد شد.

خبر خوب اینکه قبل از این که در ماده 34 این موضوع گنجانده شود با توجه به مباحثی که در خصوص نحوه تعیین حقوق مسئولین فنی بهداشتی مطرح شده بود، شیوهنامه جدید تعیین تعرفه مسئولین فنی بهداشتی با لحاظ کلیه موارد مطروحه نظیر سابقه کار، ظرفیت کاری، محل جغرافیایی و... تهیه و انشاءالله پس از تایید کمیته تدوین مقررات سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا و هماهنگی با سازمان محترم دامپزشکی آن را به مراجع ذیصلاح ارائه خواهد کرد.

 

انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
فرید دیگاله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
5
6
..............
هیچ وقت اجرایی نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
چه عالی
دوباره شروع شد
دیگران ماده قانونیم ینویسند
سازمان نظام ادعا می کند خودش ان را نوشته و پیگیری کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
9
2
خدا قوت دکتر .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
0
11
۶ ساله من دارم کار میکنم همینو میگین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
...و 14 سال هم من دارم کار می کنم و همینو می شنوم
دانشجو سال اخر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
0
7
............ ۶ سال پیش این موضوع رو شنیده بودم هنوز اجرا نشده ..........
سید سجاد شوبیری
|
France
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
7
4
خدا رو شکر، بلاخره یک گام بلندی در جهت ارتقا مسئولین فنی بهداشتی برداشته شد، واقعا از مسببین این امر خطیر کمال تشکر و قدردانی را دارم
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
11
5
ما آخر نفهمیدیم نگران امنیت شغلی و بیکاری فارغ‌التحصیلان هستید یا ایمنی غذایی جامعه. متاسفانه بیشتر بوی اولی استشمام می‌شود وگرنه دامپزشک متخصص و متعهد را روی دست می‌برند و حلوا حلوا میکنند و هزار صلوات بدرقه راهش، نه اینکه عملا برای کارآموزی و تجربه اندوزی حقوق نامتعارف نسبت به سایر تخصص‌ها دریافت کند. البته بحث تعرفه خدمات نکته خیلی خوبی بود بابت خدماتی که می‌دهد بیشترین مبالغ را دریافت کند و بابت خدماتی که نمی‌دهد مبلغی نگیرد (متاسفانه بسیاری هیچ خدماتی نمیدهند و شرط و شروط هم میگذارند که هر ساعتی دلشان بخواهد میایند و وقتی هم‌که میایند چیزی برای ارائه یا نظارت در چنته ندارند و فقط با قلدری لقمه‌ای که صنف قوی‌شان در دهانشان گذاشته را میبلعند و برای سایر پرسنل متخصص هم بدآموزی دارند). البته بسیاری هم ارزنده هستند و خادم، ولی در این سال‌ها متاسفانه بنده بیشتر با نابلدان و کم‌سوادان روبرو شده‌ام متاسفانه.
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
دوست عزیز .با شرایط و قوانین حاکم فعلی ، اگه پرفسور و مافوق پورفسور هم باشی توان صد در صد مقابله با تخلفات موجود در واحد ها و مقابله با زیاده خواهی کارفرمایان رو نخواهید داشت .مگر ممکن هست که ناظر بر عملکرد یک واحد از مدیریت یک واحد حقوق دریافت کند و در صورت بروز تخلف بتواند ان مدیر را به واسطه عدم اجرای قانون و یا تخلف به چالش کشید؟ این مشتی نمونه خروار از شرایط نامساعد حاکم فعلیست و باید اصلاح شود و هر کس که عملا این اصلاح را صورت دهد باید دستانش را بوسید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
حالا اگر سوابق پرداختی های شما به دامپزشک مسئول فنی رو بررسی کنن کاشف به عمل میاد که ماهانه 7-8 میلیون به اندازه حداقل حقوق قانون کار پرداخت میکنید! دوست عزیز شما اگر انتظار دارید دامپزشک تمام وقت در مجموعه شما حاضر باشه باید حقوق مصوب هیات وزیران رو که حدود 25 الی 30 میلیون در ماه هست پرداخت کنید و نه 7-8 میلیون. با این مبلغ همون چند ساعتی که لطف میکنه و میاد سر میزنه هم زیاده.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
0
4
به این ترتیب باید فاتحه شرکت نظام سبز سلامت را خواند چون موضوعی برای فعالیت ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
وقتی عده ای معلوم الحال حقوق مسول فنی را گروگان میگیرن،اینجوری میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
نظام سبز سلامت که فاتحه اش خونده شد.اونم بخاطر تخلفات پیش آمده و بحث مالیات
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
4
6
واکنش های یه این مطلب بسیار جالب توجه است

عده ای که هر روز کارشان ایجاد مشکل برای حرفه و دامپزشکان است ، همانها که برای ایستادن مقابل نظام دامپزشکی عملا رابطه کارگری و کارفرمایی را ایجاد کردند و به سرعت رفتند و در پس قانون کارگری پناه گرفتند و انجمنی را تشکیل دادند و در تمام جلسات و نوشته ها مقابل سازمان نظام قد علم کردند و کارشان به جایی کشید که وکیل استخدام کردند تا هیچ کس نتواند تشکل صنفی موازی ایشان تشکیل دهد حتی زیر لوای قانون بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و همه مسئولین فنی از نظارت بهداشتی تا دارویی را هم ذیل یک انجمن کارگری جمع کردند و تعرفه هایی صادر کردند که جز خودشان هیچ کس به آنها التفاتی ندارد
حالا که یک سالی است نظام دامپزشکی پس از تغییر مدیریت برای تغییر این وضعیت آستین بالا زده است هر روز یک شانتاز علیه سازمان دامپزشکی و سازمان نظام راه می اندازند به نحوی که کسی از بیرون نگاه کند به این موضوع فکر میکند که برخی از اینها از کارفرماهای خاصی دستور میگیرند تا وضعیت به همین روال اشتباه پیش برود و هیچ کس دست برای اصلاح روال جاری نبرد و این شبهه را ایجاد میکند که منافع چه کسانی در حال به خطر افتادن است ؟

از این مسائل که بگذریم اگر از مدیریت زارعی فقط همین یک یادگار بماند که دامپزشکان از زیر یوغی که برخی به سفارش کارفرمایان خود برای دامپزشکان ساخته اند خارج شوند بزرگترین دستاورد برای ایشان خواهد بود

دوستان و همکاران عزیز
قوانین بهداشتی سازمان دامپزشکی و ساز و کار نظام دامپزشکی برای پیاده سازی آن تنها مستمسکی است که کارفرمایان را مجاب به شناخت حقوق بهداشتی جامعه میکند و اگر از این قوانین عبور کنند. دیگر هیچ چیز جلودار آنها نخواهد بود
پاسخ ها
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
نظر خاصی داده نشده که شما جالب تفسیر میکنی . شما اول فرق الزام و مجاز و فرق قانون وآئین نامه رو مطالعه بکن بعد اظهار نظر بکن که اینکار که قطعا از تفکر گروه حاکم بیرونه ، یادگار دوران تصدی اونهاست .قطعا نظر من رو مثل نظرات مخالف قبلی چاپ نمیکنند.
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
حقیقت امر اینست که از مدافعان دوران دوازده سال هم کاسه بودن برخی انتظار ........ بیشتر از این نمی‌رود یکی از گروههایی که اساس وجودیشان به خطر افتاده امثال این ........ هستند که از صبح ها الطلوع تا بوق سگ در سایت ها و شبنامه های مجازی و گروهها در حال نفرت پراکنی هستند تا جلوی رسیدگی به اعمالشان گرفته شود ، اصولاً شما اگر نظر داشتید در همان دوازده سال حکومت مقتدرانه تان ارائه می‌دادید نه اینکه مشابه قوم .......... به حق عضویت مسئولین فنی چشم بدوزید و دست بیاندازید
طاهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
0
1
جهت اطلاع همکاران قراردادهای که به اسم کارگر ساده ثبت بشه در سستم بیمه برای اخذ سختی کار وبازنشستگی زودتراز 30 سال شرایط بهتری داره تا عنوان مدیر یا مسئول
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
دوست عزیز کارگر ساده سختی کار بهش تعلق نمیگیرد.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
0
0
قبلا رای دیوان صادر شده که مسوول فنی کارگر نیست
دکتر عالی نسب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
1
3
صدور مجوز تاسیس کانون توسط وزارت خانه های جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان وفق پیشنهاد مطروحه در ماده ۳۴ برنامه هفتم توسعه به نوعی موازی کاری و خارج از حیطه رسالت و وظایفی قانونی این دو وزارتخانه ها بوده اقدامی فراقانونی و در تعارض آشکار با قانون کار است خطر این ابداعات نیز ان است که چنانچه در صورت تحقق به شدت نقش تشکلات بخش خصوص را کم رنگ و بتدریج حذف خواهد نمود، کما اینکه اینگونه استنباط میشود تحقق این قانون منجر به حذف بخش خصوصی از گردون مطالب گری شده اصطلاحا یک دست سازی انجام شود.ایراد قانونی ماده ۳۴ هم ان است که اساسا متولی این مهم وزیر تعاون کار رفاه اجتماعی است .همانطور که در ماده ۱۳۱ قانون کار تاسیس انجمن ها پیش بینی شده است، قانون نویسی بدین صورت نشان دهنده خامی و عدم تسلط بر قوانین بالادستی است. که به هیچ وجه زیبنده نخواهد بود. عزت مزید
پاسخ ها
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
کاملا درست فرمودید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
دقیقا. با این ماده در قانون هفتم توسعه، عملا مسئولان فنی از زیر چتر پوششی انواع حمایت های قانون کار و بیمه و مالیات خارج میشن و تبدیل میشن به یک سری کارمند ظاهرا در بخش خصوصی اما تحت نظارت کامل دولت و بدون حمایت های قانون کار.
سبک رو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
1
2
............... آئین نامه و قانون متفاوتند. کانون وکلا براساس قانون تشکیل کانون وکلا راه اندازی شده و کانونی که قراره برای مسوولین فنی بهداشتی باشه از آئین نامه میاد و زمین تا آسمان فرق داره . مثل قانون تاسیس سازمان نظام دامپزشکی ............... ضمنا هیچ الزامی نداره بلکه عنوان مجاز رو نوشته .دقت کنید مجاز نه الزام .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
2
0
پریشان شده های قانون کارگری به دست و پا افتاده‌اند ، همکاران مسئول فنی به دقت نگاه کنند که چه کسانی دوست دارند دامپزشکان کارگر باقی بمانند ، این همان هدفی بود که برای تغییر این دیدگاه با آن مبارزه شد و اکنون که همه چیز عیان شده است آخرین تلاشهای خود را نیز در فضای مجازی و ارتباطات پشت پرده خود با کارفرمایان انجام میدهند

وقتی سخن از اجیر شدن عده ای از سوی کارفرمایان برای حذف قوانین بهدآشتی و پس از آن خود دامپزشکان از چرخه نظارت به زبان می آوریم همکاران بدانند سخن از چه کسانی است طبیعی است که حامیان کارفرمایی آنان برای نیل به مقصودشان هزینه هم خواهند کرد

مرز بین دشمنان واقعی مسئولین فنی و دوستانشان اینجا مشخص تر از همیشه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
الان این‌موضوع که شما میگی چه ربطی به ماحرا دارا . حالا مثلا پریشان شدگان باشند یا نباشند وقتی این چیزی که شما ورییست میگه درتضاد با قانون کارهست . میخوای قانون کاررو با یه آئین نامه که بعدها تدوین میشه وهنوز خودقانونش تصویب نشده ، جابجا کنی ؟ اگه توانشو داری خدا خیرت بده دمت گرم .ما مسوول فنی ها کلی دعاگوت هستیم . فقط از چاله به چاه نباشه .
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
ربطش رو موقعی متوجه خواهید شد که سالها مسئول فنی بشید و حقوقتون بجای افزایش سالیانه درخور و در شأن کاهش پیدا کنه بعد اون بالاتر یک عده از سوی کارفرماها اجیر شده باشن که شما و کارت رو تو همین وضعیت نگه دارن تا کلا قانون بهداشتی سازمان رو ملغی کنن و از دست نظارت بهداشتی خلاص بشن برنامه شوم اینکه حالا یک عده شبیه این پیرمرد کامنت گذار وبگرد هم شده حقوق بگیرشون تا علیه تلاشهایی که همکاران انجام میدن جوسازی کنه ،
برای موفق شدن نیاز به همراهی شما داریم و هم آهی شما هم اینه که آگاه باشید و اجازه ندید یک عده معلوم الحال که طی دوازده سال نزدیک به پنجاه میلیارد حق عضویت فقط ............ دوباره میدان پیدا کنند
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
میگن پرنده رو بندازی تو قفس بیرون هم که بیاریش دیگه پرواز نمیکنه ، این دوستمون باورش شده که قانون کار شاملش هست و باید کارگر بمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
الحق که نظرت مشابه همون کشورکه پرچمش بالای کامنتت هست ، حکومت ۱۲ ساله چی ؟ پیرمرد وبگرد کی ه ؟ اینها چه دخلی به من مسوول فنی داره ؟ اگر مسوولیتی داری که چیزی میدونی خوب با زیان درست بیان کنه نه اینکه چیزایی بگی که نه ربطی بما داره و نه میفهمیم چی میگی . آقا یا خانم آمریکایی من مطمئنم تو حتی درکی از کار سخت میوول فنی نداری و دلت هم نسوخته . فقط داری ذهن مارو مشوش تر میکنی . درست بگو تا بفهمیم چی میگی . عصر ارتباطات و فضای مجازی چیزی رو اجازه پنهان کردن نمیده . امیدوارم بعدها شرمنده همکاران نشید و نشوند .
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
0
0
بسیار عالی خدا قوت
کاش بتدریج بشه به این سمت حرکت کرد که اقلا بخشی از بار مالی نظارت بهداشتی بر عهده دولت قرار بگیره؛ هم در مورد نظارت بهداشتی دامپزشکی و هم غذا و دارو و صنایع غذایی؛ اگر این مسیر طی بشه، میشه نتایج بهتری گرفت و ضمن رضایت خاطر و امنیت امثال ما ناظرین، تولید کننده هم منتفع باشه.
دامپزشک دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
0
1
آقای دکتر زارعی، دقیقا برعکس فرمایش شما در عمل، متاسفانه با مسئولین فنی_ بهداشتی همواره مانند کارگر برخورد می شود هم از نظر اجتماعی و هم از نظر دستمزد! علت:
۱- قوانین جوری نوشته شده اند که همواره مسئول فنی_ بهداشتی قربانی مطامع کارفرما و به دادگاه کشیده شوند تا کارفرما از تخلفش بگریزد. (هم قوانین و هم تصمیم سازان به سمت کارفرما، غش کرده اند)
۲-نظام دامپزشکی نیز جز دریافت حق عضویت و تامین هزینه های مالی خود، کاری برای قاطبه اعضا نکرده و به جای رسیدگی به امورات صنفی، بیشتر یه "بنگاه اقتصادی پروانه فروش" است و در امور صنفی نیز به شعاردهی، بسنده کرده است و همکاران مظلوم دامپزشک را در توهم مزایای خیالی مالی(بدون ضمانت اجرا) نگه داشته است. حقیقت تلخ است. والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
دلسوز جان برات جواب میفرستن تپل که اونی که ما میگیم درسته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
0
0
خانه از پای بست ویران است خواجه دربند نقش ایوان است

اول مسئول فنی رو از زیر نظر اداره کار خارج کنید که کارفرما نتونه تو کارش دخالت کنه و اگه مطابق میلش رفتار نکرد قرار داد رو تمدید نکنه باهاش
بعد بیایید شیوه نامه تعیین تعرفه حقوق مسئول بهداشتی رو تغییر بدین (که در صورت جمع ضرایب آیتم های تعرفه ، میزان دریافتی حقوقش زیاد نشه به زعم شما)
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
جناب گیلانی عزیز که در هرمزگان تشریف دارید تا به حال شده یکبار برمبنای عقل سلیم عمل کنید و شبیه کاراکتر تا امید دنیای گالیور نباشید دیگه الان پنجاه سال رو رد کردید بده آدم تو این سن حرف تو دهنش بگذارند و اونم ندونسته تکرار کنه و ندونه داره منافع کی رو تامین می‌کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
0
0
شیوه نامه جدید برای دستمزد مسئولین فنی، با این توصیفاتی که دکتر زارعی داشت، وضع رو بدتر خواهد کرد. چرا که بهانه رو به دست کارفرما خواهد داد تا به بهانه سابقه کار کمتر، حقوق پرداختی به مسئول فنی رو کمتر بکنه.

در حالیکه اساسا شغل مسئولیت فنی هیچ ربطی به سابقه کار نداره و تنها یک کار نظارتی هست و نه یک شغل مداخله ای یعنی اصلا نیازی به سابقه کار نیست و دامپزشک فارغ التحصیل دانش مورد نیاز و مکفی رو در دانشگاه آموخته. حتی در وزارت بهداشت هم همچین خبطی رو نکردن که حقوق ماهیانه مسئولین فنی رو مرتبط کنن به سابقه کار.
نظر شما
ادامه