کد خبر: ۷۵۰۴۷

حکیم مهر: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه گفت: رها کننده شیر آلوده در طبیعت به کاشت سیصد اصله صنوبر محکوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «رامین حسین زاده» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حکم قضایی برای فرد متخلفی که به دفعات اقدام به رها کردن مقدار قابل توجهی شیر آلوده در محیط عمومی کرده و به تذکرات ارایه شده توجهی نکرده بود صادر شد.

 وی افزود: فردی که باعث آلودگی محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی شده بود با شکایت و پیگیری اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه به دادسرا، معرفی و پس از انجام تحقیقات و بررسی پرونده جرم، بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، متهم به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم و به عنوان مجازات جایگزین، به حکم سبز قانون مکلف به کاشت سیصد اصله نهال صنوبر و هزار و هشتاد ساعت خدمات عمومی رایگان در کشتارگاه طیور شهرستان زیر نظر کارشناسان شبکه بهداشت و سازمان دامپزشکی شهرستان شد.  

حسین زاده خاطرنشان کرد: به کارگیری متخلفان محیط زیستی برای حراست از عرصه‌های طبیعت و محیط زیست ابتکاری قانونی است(موضوع ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۳) که به منظور سیاست‌ حبس زدایی توسط دستگاه محترم قضایی اجرا می‌شود و آنگونه که صاحب نظران معتقدند برکات بسیاری هم در پی دارد.

وی یادآور شد: صدور چنین احکام قضائی، دوستداران و علاقه‌مندان محیط زیست و منابع طبیعی کشور را امیدوار می‌کند چرا که آنها معتقدند، راه‌های تأدیب متخلفین و متعرضان به عرصه‌های طبیعی، آشنایی و درک مفهوم کارکرد ارزش محیط زیست است، نه تنبیهات صرفاً مالی و نقدی که این آموزش‌ها می‌تواند بسیار کاراتر و موفق تر از جریمه‌های حال حاضر برای این‌گونه افراد تاثیرگذار باشد.


نظر شما
ادامه