کد خبر: ۷۵۰۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: شیر ماده باغ وحش باغلارباغی تبریز الآن چند سالی است که به علت نامعلوم توله‌های خود را از دست می‌دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، اینجا باغ وحش باغلارباغی تبریز است، شیر ماده دارد جسم ‌بی‌جان توله‌هایش را لیس می‌زند، حتما اگر زبان برای حرف زدن داشت، عین مادری که دُردانه‌اش را از دست داشته باشد به فریاد پناه می‌آورد. می‌دید که جان ندارند اما نمی‌خواست باور کند که توله‌ای در کار نیست.

بالاخره هر چه باشد ۱۱۰ روز آنها را در شکم‌اش بزرگ کرده بود و دوست داشت تا مادری کند برای تک تک‌شان. اصلا  مهر مادری حیوان و غیرحیوان نمی‌شناسد، مادر، مادر است دیگر و شیرماده باغ وحش باغلارباغی هم چند سالی است که دلش مادری می‌خواهد.

شیر ماده سال پیش هم توله‌هایش را بعد از به دنیا آوردن از دست داد؛ آن زمان معاون محیط زیست وقت استان با تائید این خبر گفته بود که به علت تولد زودهنگام، توله‌ها نارس به دنیا آمدند و به همین خاطر تلف شدند و همچنین اداره کل دامپزشکی استان هم موضوع تولد نارس را تحت بررسی قرار داده است. ولی از قرار معلوم، بررسی آنچنان سودی نداشته است و دوباره قصه تلخ شیر مادر برایش تکرار شده است.

ماده شیر‌ها هر سال فقط یک بار باردار می‌شوند و الان چند سالی است که ماده شیر باغ وحش شهر ما نتوانسته، حس زیبای مادری را درک کند و توله‌هایش را به دندان گیرد.

شیرِ مادر بعد اینکه توله‌هایش را از دست داده بود، افسرده شده بود و با حاملگی دوباره سعی داشت تا شادی را جایگزین کند و همه مهرش را برای توله‌های جدید بگذارد اما باز هم آن قصه پرغصه برایش تکرار شد و به قول یکی از بازدیدکنندگان باغ وحش؛ سلطان جنگل امروز در تبریز غم دارد.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
0
0
بنده خدا تشخیص آبستنی این شیرها اشتباه صورت گرفته نه زایمان زودهنگام
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
0
0
باسلام. اساتید محترم و پرادعای دانشگاه دولتی تبریز که ادعاهاشون گوش فلک رو کر کرده تدبیری ندارن؟ .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
0
0
از بررسی تولد توله نارس چه خبر؟
بررسی اداره کل دامپزشکی استان به جایی رسید یا هنوز ادامه دارد.
به گمانم حالا حالاها ادامه خواهد داشت
نظر شما
ادامه