کد خبر: ۷۵۰۰۳

حکیم مهر: 900  بسته داروی خارج از شبکه توزیع پخش استانی از یکی از داروخانه های دامپزشکی شهرستان مانه و سملقان کشف و ضبط گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی، طی رصد و پایش داروهای دامپزشکی یک قلم داروی خارج شبکه توریع به تعداد 900 بسته دارو با ارزش کلی حدود دو میلیارد و 500 ریال، با مبدا خرید نامشخص کشف و ضبط گردید.

«محمدرضا سروناز»، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مانه و سملقان گفت: با تایید اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی مبنی برعدم تامین دارو از شرکت های پخش دارویی مجاز استان، این تعداد دارو کشف شده، ضبط و متخلف به مراجع قضایی معرفی شد تا برابر مقررات برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: طی بازدید های مستمر شبکه دامپزشکی، رعایت اصول نسخه نویسی توسط مراکز درمانی و همچنین نسخه پیچی در داروخانه ها مورد رصد کارشناسان قرار می گیرد تا خدمات دامپزشکی با کیفیت هرچه بیشتر به دامداران ارائه گردد.

سروناز با بیان اینکه یکی از وظایف واحد تشخیص و درمان دامپزشکی شهرستان، نظارت بر عرضه داروهای مورد تایید سازمان و تهیه دارو از شرکت های پخش دارویی مجاز استان می باشد، از تشدید نظارت ها بر داروخانه های دامپزشکی در موضوع قاچاق و فروش دارو بدون نسخه خبر داده و از دامداران شهرستان درخواست نمود در صورت مشاهده تخلفات دارو و واکسن در حوزه دامپزشکی گزارشات خود را با تلفن 1512 به شبکه دامپزشکی ارئه نمایند و در هنگام خرید داروهای دامپزشکی به تاریخ انقضا آن حتما توجه نمایند.

 

نظر شما
ادامه