کد خبر: ۷۴۹۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی گفت: سازمان دامپزشکی حتی برای بسیاری از بیماری‌هایی که سال‌هاست سابقه گزارش ندارند هم مقداری واکسن ذخیره دارد تا در صورت شیوع بیماری در کوتاه ترین زمان ممکن واکسیناسیون جمعیت دامی انجام شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر وحید صالحی» در حاشیه بازدید از موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی اظهار کرد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک بیماری مشترک انسان و دام نیست و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از راه‌های انتقال این ویروس به حیات وحش دام‌های اهلی است؛ برنامه‌ریزی لازم برای واکسیناسیون جمعیت دام حساس انجام شده است.

وی با بیان اینکه در تامین واکسن ppr مشکلی وجود ندارد، گفت: تنها دغدغه ما این است که این بیماری در منطقه جدیدی گزارش شود و مدت زمان لازم برای حمل واکسن به کانون بیماری محدود باشد.

صالحی ابراز کرد: سازمان دامپزشکی حتی برای بسیاری از بیماری‌هایی که سال‌هاست سابقه گزارش ندارند هم مقداری واکسن ذخیره دارد تا در صورت شیوع بیماری در کوتاه ترین زمان ممکن واکسیناسیون جمعیت دامی انجام شود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
0
5
کاش آقای دکتر صالحی شفاف تر اشاره می‌کردند، به اینکه چگونه امروز در خصوص بیماری ppr مشکلی در کشور نداریم. متاسفانه در کشور ما، تولید کنندگان مرغ عزا و عروسی هستند.
امیدوارم روزی فرا رسد که مسئولین سازمان دامپزشکی قدر تولید کنندگان بخش خصوصی را بیشتر بداند.
نظر شما
ادامه