کد خبر: ۷۴۹۴۰

حکیم مهر: مرغ آزمایشگاهی که به طور کامل از سلول‌های حیوانی تولید شده است، روز شنبه برای اولین بار در آمریکا، در رستوران سرو شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، شرکت‌های «گود میت»(Good Meat)  و «آپساید فودز»(Upside Foods)  اخیرا تأییدیه «سازمان غذا و داروی آمریکا»(FDA)  را دریافت کردند که مرغ آزمایشگاهی آنها را برای خوردن بی‌خطر دانست. همچنین، این دو شرکت تأییدیه «وزارت کشاورزی آمریکا»(USDA)  را نیز دریافت کردند که به آنها اجازه داد تا محصولات خود را به فروش برسانند.

مرغ آزمایشگاهی آپساید فودز برای اولین بار در آمریکا، در رستورانی واقع در سن‌فرانسیسکو سرو شد. این شرکت‌ها اعلام کردند که برندگان یک مسابقه برگزارشده در رسانه‌های اجتماعی، اولین کسانی بودند که مرغ پرورشی را در رستوران «بار کرن»(Bar Crenn)  امتحان کردند. مرغ آزمایشگاهی در خمیر تمپورا سرخ شد و به همراه یک فلفل قرمز برشته و سایر سبزی‌ها و گل‌های خوراکی، در یک ظرف سرامیکی سیاه‌رنگ قرار گرفت.

دکتر «اوما والتی»(Uma Valeti)، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت آپساید فودز گفت: این نشان‌دهنده یک جهش بزرگ به سوی جهانی است که در آن مردم دیگر مجبور نیستند بین غذاهای مورد علاقه خود و یک سیاره پررونق، یکی را انتخاب کنند. من نمی‌توانم منتظر بمانم تا افراد بیشتری برای اولین بار بتوانند این غذا را بخورند. این یک لحظه جادویی و الهام‌بخش یک جهان هیجان‌انگیز با امکانات جدید است.

گود میت و آپساید فودز، از جمله شرکت‌هایی هستند که با حمایت چهره‌های بانفوذی مانند «بیل گیتس» (Bill  Gates) سعی دارند تا گوشت تولیدشده در آزمایشگاه و سایر مواد غذایی را بدون نیاز به کشتار حیوانات به بازار عرضه کنند. آنها می‌خواهند اثرات زیست‌محیطی صنعت تولید گوشت را کاهش دهند و به کسانی که به دلیل نگرانی‌های اخلاقی در مورد کشتار حیوانات گوشت نمی‌خورند، گزینه دیگری برای انتخاب کردن بدهند.

اگرچه گوشت تولیدشده در آزمایشگاه، از نظر فنی گیاهی یا وگان نیست و هنوز از سلول‌های حیوانات زنده ساخته می‌شود، اما می‌تواند به برطرف کردن برخی از نگرانی‌های اخلاقی کمک کند.

«دومینیک کرن»(Dominique Crenn)  سرآشپز فرانسوی، چندین سال پیش به دلیل نگرانی در مورد آسایش حیوانات، سرو غذاهای گوشتی را در رستوران خود متوقف کرد. کرن گفت: از سال ۲۰۱۸ این اولین باری است که گوشت به منوی من بازمی‌گردد، زیرا مرغ آپساید فودز، اولین گوشتی است که از سرو کردن آن احساس خوبی دارم. کار آپساید فودز، گامی مهم به سوی یک سیستم غذایی پایدارتر و دلسوزانه‌تر است.

آپساید فودز و کرن گفتند که مرغ پرورشی هنوز به منوی منظم رستوران بار کرن نرسیده است، اما بخشی از رویدادهای ماهانه امسال خواهد بود.

کارشناسان می‌گویند مدتی طول می‌کشد تا تولید انبوه گوشت آزمایشگاهی امکان‌پذیر شود.

سی‌ان‌ان گزارش داد که گود میت نیز قرار است مرغ پرورشی خود را امسال در رستوران «چاینا چیلکانو»(China Chilcano)  در واشنگتن دی‌سی برای مشتریان سرو کند.


نظر شما
ادامه