کد خبر: ۷۴۹۰۸
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
پاسخ‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر به گزارش حکیم مهر:
«دکتر رضا کیانی‌نیا» افزود: با اینکه جابجایی استاد ممنوع شده است اما من یک مجوز از استان برای رشته دامپزشکی گرفته‌ام؛ برای حدود ۱۲ استاد از شهرهای مختلف تاکسی می‌فرستم و آنها را از درب منزل می‌برند و می‌آورند ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی:‌ چندی پیش و در یکی از سلسله‌ گزارش‌های حکیم مهر از وضعیت دانشکده‌های دامپزشکی سراسر کشور، دانشجویان دانشگاه آزاد شوشتر نسبت به برخی کمبودها در این دانشکده، انتقاداتی را مطرح کرده بودند. گلایه‌هایی نظیر اینکه برخی اساتید دانشگاه بدون تخصص مرتبط با دروس، درس‌های مهمی را تدریس می‌کنند، دانشکده امکانات و تجهیزات دارد اما آنها را در اختیار دانشجویان قرار نمی‌دهد، احتمال انحلال دانشکده دامپزشکی شوشتر و همچنین آمار پایین تعداد کیس‌ها مواردی بود که از سوی دانشجویان مطرح شده بود. (اینجا)

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر در گفت‌وگو با حکیم مهر به ارائه توضیحاتی در این خصوص می‌پردازد و می‌گوید: «بنده سلسله گزارش‌های حکیم مهر را نه تنها درخصوص واحد شوشتر، بلکه گزارش واحدهای دیگر را هم مطالعه و از آن استفاده کردم.»

«دکتر رضا کیانی‌نیا» تاکید می‌کند که حق‌التدریس اساتید رشته دامپزشکی با حساسیت زیاد پرداخت می‌شود، چون دانشگاه نگاه ویژه‌ای به این رشته دارد.

حکیم مهر: آقای دکتر، ارزیابی شما از انتقادات مطرح شده از سوی دانشجویان چیست؟

ما حدود هشت استاد در سطح استان داریم که رشته آنها دامپزشکی است، در حالی که در استان خوزستان به غیر از شوشتر، رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد نداریم و موظفی این اساتید با رشته‌هایی مثل پرستاری و... پر می‌شد. ما مصوب کردیم که این عزیزان حداقل دو روز در شوشتر باشند، به این شکل که برای آنها تاکسی می‌فرستیم و هتل سه ستاره در اختیار اساتید قرار می‌دهیم. حتی به آنها گفتم که استخر هم داریم و گفتند که اگر اینطور است، همه ما برای رشته دامپزشکی به شوشتر می‌آییم. این کارها را انجام دادیم، چون رشته دامپزشکی برای ما مهم است.

اقدام بعدی اینکه در ترم گذشته یعنی حدود هفت ماه پیش، دو استاد جدید را جذب کردیم، علی‌رغم اینکه تعداد هرم هیات علمی دانشگاه ما مازاد است و ۱۷۰ هیات علمی با ۴ هزار دانشجو داریم، با این حال دو نفر هیات علمی جدید اضافه کردیم. برای پست مدیریت گروه دامپزشکی نیز یک فرد جدید و البته باتجربه و صاحب کلینیک را در نظر گرفتیم و شکر خدا نگاه ویژهای به رشته دامپزشکی داریم. به هر حال اینها بچه‌های ما هستند و ما در حال انجام این اقدامات هستیم و البته از نقدهای شما هم استفاده می‌کنیم.

حکیم مهر:‌ یکی از گلایه‌های دانشجویان این بود که برخی اساتید بدون تخصص مرتبط با دروس، درس‌های مهمی را تدریس می‌کنند. نظر شما در این خصوص چیست؟

خیر، من این مساله را تایید نمی‌کنم. اساتیدی را که می‌آوریم، گاهی اوقات ممکن است جوان باشند، اما باسواد هستند. از طرفی برخی مسائل دیگر هم وجود دارد، مثلا یک گروه می‌گوید که استاد حتما باید فلان شخص باشد و گروه دیگر می‌گوید حتما باید فلان شخص نباشد. من به آنها گفتم که اصلا با این دید نگاه نکنید، اگر هم نظری دارید، به رئیس دانشکده بگویید و درب اتاق من هم به روی رشته دامپزشکی باز است.

در سطح استان خوزستان، اینکه یک استاد را جابه جا کنیم، ممنوع شده است اما من یک مجوز از استان برای رشته دامپزشکی گرفته‌ام. برای حدود ۱۲ استاد از شهرهای مختلف تاکسی می‌فرستم و آنها را از درب منزل می‌برند و میآورند؛ فقط به این خاطر که رشته دامپزشکی با رشته‌های نظری متفاوت است و دانشجویان ما فردا می‌خواهند به بازار کار بروند. قبول دارم که مشکلاتی هست و نمی‌خواهم بگویم که صد در صد آنها حل شده، اما در حال رفع مشکلات هستیم و قول می‌دهم که روز به روز و ماه به ماه مشکلات ما کم‌رنگ‌تر شود.

حکیم مهر: یکی دیگر از انتقادات این بود که دانشکده امکانات و تجهیزات دارد اما آنها را در اختیار دانشجویان قرار نمی‌دهد. تجهیزاتی مثل دستگاه‌های سونوگرافی و...

اتفاقا وقتی گزارش حکیم مهر را خواندم، از مسئول مربوطه سوال کردم که آیا در این خصوص کوتاهی صورت گرفته است و آنها گفتند که اصلا چنین چیزی نیست. از نظر من ما هرچه داریم متعلق به دانشجویان است. اگر هم در جایی کوتاهی صورت گرفته، باید جبران شود. به هر حال زمانی وضعیت مالی خوب بوده و ما این وسایل را خریدیم و برای آنها هزینه شده، اما همه وسایل به شکل دربست در اختیار رشته دامپزشکی است.

حکیم مهر: گلایه دیگر این بود که در سال ۹۸ دانشکده دامپزشکی ۱۲۰ دانشجوی ورودی داشته و این تعداد ورودی زیاد، با امکانات همخوانی نداشته است.

ورودی ۱۲۰ نفری دانشکده متعلق به حدود هفت سال پیش است اما روند چند سال اخیر این‌گونه است که وزارت علوم و وزارت بهداشت ۳۰ نفر به ما اختصاص می‌دهند که از این تعداد، حدود ۱۷ نفر می‌آیند. حدود چهار نفر هم ساکن خارج از استان هستند و از جاهایی مجوز می‌گیرند، پس ما اصلا ورودی تعداد بالا نداریم. از لحاظ درآمدی هم با توجه به اینکه استاد حق‌التدریس، رفت و آمد، کارگاه، لاشه و... هزینه زیادی دارد، اما ما با این دید به رشته دامپزشکی نگاه نمی‌کنیم. بلکه معتقدیم که حتی اگر سودآور هم نباشد، ما یک رسالت داریم و در سطح استان این رشته را نداریم و استان هم در حال همکاری با ماست. شاید برخی گروه‌های نظری به مدت چند ترم حق‌التدریس اساتید را پرداخت نکنند، اما من تاکید کردم که حق‌التدریس اساتید رشته دامپزشکی را به صورت موردی پرداخت کنند و انشاءالله به جد این مساله را پیگیر هستیم.

حکیم مهر: دانشجویان به این نکته نیز اشاره کرده بودند که قرار بوده دانشکده دامپزشکی شوشتر به طور کلی منحل شود. آیا این فرضیه صحیح است؟

خیر، مجوزی که وزارت بهداشت داده، متعلق به واحد شوشتر و در نهایت استان خوزستان است. به این معنا که این رشته و این گرایش متعلق به شوشتر است و اصلا مشکل خاصی این حوزه وجود ندارد. بله، ما هم این مطلب را شنیدیم که واحد تهران مرکز می‌خواهد این رشته را ببرد اما مستند نبود. پیگیری و صحبت کردیم و متوجه شدیم که چنین مساله‌ای صحت ندارد.

حکیم مهر: گلایه دیگر دانشجویان درخصوص تعداد کم کیس‌هایی بود که در طول دوران تحصیل می‌بینند. مثلا می‌گفتند که دانشکده فقط یک اسب و چهار گاو دارد.

بعد از گزارشی که حکیم مهر منتشر کرد و قبلا هم عرض کردم که ما از این نقدها استفاده می‌کنیم، به جد پیگیر وضعیت کیس‌ها هستیم که اگر مشکلی در این خصوص هست، آن را مرتفع کنیم. کمااینکه کل دانشگاه نگاه ویژه‌ای روی رشته دامپزشکی دارد. بنده سلسله گزارش‌های حکیم مهر را نه تنها در خصوص واحد شوشتر، بلکه گزارش واحدهای دیگر را هم مطالعه و از آن استفاده کردم.

حکیم مهر:‌ البته دانشجویان از روند حمایت از پایان‌نامه‌ها تشکر کرده بودند.

بله. همینطور است و تا جایی که بتوانیم حمایت‌های خود را داریم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
2
18
سلام بنده رو برسونید بگید همون چهار تا گاو رو‌ هم نمیزارن بچه ها یاد بگیرن چون شیر ازشون میفروشن و اساتیدشون هم درس نمیدن و هر وقت دلشون بخواد یه کلمه ای شاید اموزش بدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
2
13
اولا ورودی ١٢٠ نفری مربوط به چهار سال قبل هست نه هفت سال قبل، دوما وزارت بهداشت نقشی در پذیرش این رشته توسط دانشگاه ندارد!
دانشجو دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
0
13
.................
بازدید میدانی و مصاحبه با دانشجو ها صورت گیرد
Alex
|
Finland
|
۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
0
14
.................... سقف سرویس های بهداشتی خوابگاه داره رو سر بچه ها فرو میریزه میگن پول نداریم تعمیرات انجام بدیم. حالا میگن وضعیت مالی خوب بوده؟ داروهای تاریخ مصرف گذشته کلینیک که حرف دیگه ای برای گفتن داره. بشدت تاکید میکنم ............... حتی مسئول کلینیک هم واقفه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
0
10
اگه کامنتهایی که خوانندگان محترم نوشته درست باشه، یه بازدید میدانی وزارت علوم انجام بده و اگه تونست اصلاح و تقویت و اگه نتونست بدون معطلی منحل.
............ این که دیگه دانشگاه هست و قرار دکتر تربیت کنه.
مجازاتگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
0
8
................ بهترین کار گزارش میدانی است وارد کلینیک بشید سالن تشریح را ببینید امکانات آزمایشگاه و درمانگاه و 4 تا گاو و یک اسب را شمارش کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
2
13
چرا این واحدها تعطیل نمیشه؟به خدا جز اینکه با آینده چند جوان بازی بشه و اهانت به این رشته باشه هیچ سودی برای هیچ کس نداره.
دانشجو ۹۶
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
0
16
استخرم دارین؟چه اپشن جذابی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
0
7
یعنی چی ۸ تا استاد در خوزستان است و تاکسی می فرستیم دنبالشان؟ یعنی دانشگاه استاد مقیم ندارد؟
دانش آموز کنکوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
1
3
سلام وقتتون بخیر.من عاشق رشته ی دام پزشکی هستم.ولی با نظراتی که تو سایت می خونم نا امید شدم.واقع بینانه و منصفانه اگر بخواید نظر بدید رشته ی خوبیه یا نه؟
پاسخ ها
دامپزشک آینده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
من خودم دانشجو این رشته هستم
رشته سخت و جذابی هستش، متاسفانه ورودی های بعضی دانشگاه ها کمی زیاده و این مورد بازار کار رو خیلی تحت تاثیر قرار داده، و اینکه شهریه این رشته در دانشگاه آزاد خیلی بالاست، ولی اگر علاقه داری بخون و به حرف بقیه گوش نکن
موفق باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
تو این سایت یه نتیجه نمیرسی، حضوری مراجعه کن و ببین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
1
6
بابت وجود انواع مشکلات آموزشی، رفاهی و... دچار اختلالات روحی روانی شدم، دریغ از وجود یه مرکز مشاوره دانشجویی.
سعید
|
Canada
|
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
0
5
با عرض سلام و احترام خدمت کلیه دوستان خودم رشته دامپزشکی رشته بسیار خوب وجذاب و علمی است ولی دوستانه خدمت شما عرض کنم کا متناسب با زحمت و تلاشی که دوستان در این رشته می کشند متناسب با آن زحمت در آینده نمی توانند در این رشته برداشت کنند چون هم با توجه به مشکلاتی که دامداران دارند در حال فروختن دام ها و فرار از شغل دامداری هستن و هم بازار کار با توجه به تعداد فارغ ال تحصیل ها هم خوانی ندارد
Raha
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
0
6
سلام من دانشجوی این دانشکده هستم ورودی ۱۲۰ نفری ورودی بچه های ۹۷ هست ................
دوم درباره ی وسایل باید بگم بهترین وسیله ها هست اما انقدر استفاده نشده که یا از کار افتادن و یا نیاز به ران کردن دارن که کسی انجام نمیده و سوم اینکه اساتید چندین ماهه هیچگونه سرویسی ندارن و با هزینه ی شخصی رفت و آمد میکنن !
.................
Alex
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
0
4
من فقط متعجبم چرا خبرگذاری معتبری مثل حکیم مهر انقد راحت این ......هارو بدون تحقیق ارائه میده. یک خبرنگار میدانی صحت یا عدم صحت این صحبت هارو مشخص میکنه. همچنین خواهشمندیم سانسور های نظرات دوستان رو متوقف کنید. شما که به آزادی بیان اعتقاد دارید بذارید شدت درد دانشجو ها یا حتی نفرت شون از وضع موجود راحت به مسئولین برسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
0
0
من کارشناس ارشد یک رشته هستم.. علاقه به دامپزشکی دارم میخام ادامه تحصیل بدم ولی همه ی کلاس ها رو نمیتونم شرکت کنم بنظرتون اگر اونجا قبول بشم موافقت میکنن؟؟؟؟
نظر شما
ادامه