کد خبر: ۷۴۸۸۶

حکیم مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت گفت: پیدا شدن مار غول پیکر در احمدسر گوراب این شهرستان صحت ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، «یاسر ریاضی» با اشاره به انتشار خبری مبنی بر پیدا شدن یک مار بزرگ در منطقه احمدسرگوراب و ایجاد رعب و وحشت بین ساکنین این منطقه در برخی رسانه های محلی و فضای مجازی افزود: این خبر کذب است.

وی افزود : با عنایت به گزارش واصله، ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت با اعزام به محل و پس از بررسی میدانی چند روزه با توجه به شایعات و توضیحات ساکنین شهر احمدسرگوراب، پایش و بررسی میدانی کامل انجام دادند و هیچگونه موردی در محل مشاهده نکردند.

وی اظهار کرد: هر ساله از اواسط فروردین تا پایان تابستان، گزارشهایی در خصوص رویت مار به سازمان آتش نشانی و یا حفاظت محیط زیست اعلام می شود که محیطبانان در کوتاهترین زمان به محل رویت این خزنده می روند و در صورت وجود مار آن را می گیرند.

ریاضی افزود: مارهای گرفته شده به اداره محیط زیست تحویل و یا در محلی دور از شهر و در طبیعت رهاسازی می شوند و هرگز آسیبی به آنها وارد نمی شود.

ریاضی از شهروندان خواست در صورت رویت ماربه آن نزدیک آن نشوند و بلافاصله، در مناطق شهری با شماره تلفن ۱۲۵ آتش نشانی و در مناطق چهارگانه با شماره ۱۵۴۰ محیط زیست تماس بگیرند.

قابل ذکر است که محیط بانان و آتش نشانان در مواجه با این حیوان آموزش لازم را در این خصوص دیده اند و بدون آسیب زدن آن‌را گرفته و در طبیعت رها می کنند.

 

نظر شما
ادامه