کد خبر: ۷۴۷۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: در قرن ١٩ میلادی مردی در بریتانیا ظهور کرد که «ویلیام باکلند» نام داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شهروند، باکلند زمانی وزیر، دوره‌ای زمین‌شناس و در مقطعی معلم بود. او در سال ١٨٤٥ میلادی ریاست دانشگاه وستمینستر را بر عهده گرفت. مدتی پس از این که باکلند رئیس این دانشگاه شد، نمایشگاهی از حیوانات وحشی را در این مکان برپا کرد. این حیوانات شامل انواع مارها، عقاب‌ها و میمون‌ها می‌شدند.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، باکلند یک استاد دانشگاه بسیار عجیب و غریب بود. مشهور است روزی یکی از دانشجویانش را مورد خطاب قرار داد و گفت: «چه چیزی بر جهان حکومت می‌کند؟» و هنگامی که دانشجو اظهار بی‌اطلاعی از پاسخ این سؤال کرد، او جواب داد: «معده. معده بر جهان حکومت می‌کند. بزرگ‌ترها کوچک‌ترها را می‌خورند. کوچکترها نیز کوچکترها را.»

باکلند اشتها و سلیقه غذایی مخصوصی داشت و تقریباً تعداد قابل توجهی از گونه‌های جانوری انگلستان را طی یک بازه زمانی طولانی مدت خورد. یکی از غذاهای مورد علاقه او، موش صحرایی کبابی بود. باکلند همچنین جوجه تیغی، خوک دریایی، پلنگ، شترمرغ و حتی گربه‌ها را می‌خورد.

او در خاطرات خود آورده است: بدترین موجوداتی که تا به حال خورده، موش کور و مگس بوده‌اند. او این حیوانات را بسیار بدمزه و بدبو می‌دانست.

باکلند در حقیقت عضو انجمن «خو گرفتگی با حیوانات» بود. هدف این انجمن کشف و بررسی موجوداتی بود که می‌توانستند با شرایط آب و هوایی انگلستان خود را تطبیق دهند. اما ظاهراً باکلند شرط دیگری نیز در ذهن خود داشت. این که حیوانات مورد نظر باید خوشمزه هم باشند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
0
0
نوش جانت باکلند
همکار اداری
|
United States of America
|
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
1
6
باکلند دومین فسیل تاریخ دایناسورها را کشف کرد و اولین کسی بود که اسم مگالوسورس (خزنده بزرگ) بر روی آن گذاشت زمانی که هنوز اسم دایناسور اختراع هم نشده بود. اولین نفر که استخوان انتهای ران دایناسور را پیدا کرد رابرت پلات بود که فکر می‌کرد متعلق به انسانها غول پیکر بوده اسمش را Scrotum Humanum یعنی فسیل بیضه انسانی بگذاره چون شبیه بیضه بود. یک ویدئوی جذاب یوتیوبی درباره این تاریخچه‌ی پیدایش دایناسورها هست به نام “پیدایش، حیات و انقراق دایناسورها چگونه اتفاق افتاد؟” عنوان را در یوتیوب سرچ کنید و کلی اطلاعات مفید درباره تاریخچه پیدایش دایناسورها از جمله باکلند و نمونه‌های پیدا شده‌اند می‌ده. عنوان را سرچ کنید این هم لینک یوتیوب ویدئو https://youtu.be/RPCx0b6_SGg
نظر شما
ادامه