کد خبر: ۷۴۷۴۵
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
و باز هم معضل جوجه‌ریزی دستوری نژاد آرین:
«صفدر پیرمرادی» افزود: متاسفانه فارم‌های مادر این مجموعه توجیه اقتصادی تولید ندارند و عملا به دلیل شرایط نامناسب تولید و راندمان پایین این نژاد، سه فارم خود را در اردیبهشت ۱۴۰۲ حذف نمودیم ...

حکیم مهر: کارآفرین مالک زنجیره گوشت مرغ در جنوب کشور به دلیل مشکلات جوجهریزی دستوری آرین مجبور به حذف حدود ۲۵۰ هزار قطعه مرغ مادر خود از چرخه تولید شده است و علاوه بر تهدید امنیت شغلی ۵۰۰ شاغل این مجموعه، بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال خسارت دیده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی و صنایع غذایی ایران (اگنا)، «صفدر پیرمرادی» تولیدکننده بزرگ مرغ مادر که در استان خوزستان ۴ فارم مرغ مادر دارد در پی مشکلات بوجود آمده برای نژاد آرین مجبور به حذف همگی ۲۵۰ هزار قطعه مرغ مادر خود شده است و در نامه‌ای به دفتر رهبری استمداد کمک نموده است.

صفدرپیرمرادی مالک این مجموعه در مصاحبه با اگنا گفت: زنجیره‌ی تولید یکپارچه تولید مرغ کیمند دارای ۴ فارم مادر به ظرفیت حدود ۲۵۰ هزار قطعه، کارخانه جوجه‌کشی ۳۰ میلیون تخم مرغ نطفه‌دار، یک میلیون قطعه مرغ گوشتی، کشتارگاه تمام اتوماتیک ۶ هزار قطعه در ساعت و کارخانه خوراک یه ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در سال دارد که بالغ بر ۱۰ هزار تن گوشت مرغ در سال تولید می نماید.

وی افزود: در راستای حمایت از تولید ملی و اشتغال‌زایی و همگارم با سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی اقدام به تغییر گله‌های مادر خود از نژادهای مرسوم به آرین گرفتیم که در مرحله‌ی اول یک فارم حدود ۵۵ هزار قطعه ای خود را به جوجه آرین اختصاص دادیم، متاسفانه به دلیل مثبت شدن آزمایشات H.H.S و I.B.H در این گله در آبان ماه ۱۴۰۰ مجبور به حذف این گله شده و خسارتی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال متحمل شدیم.

این تولیدکننده جوجه یکروزه کشور افزود: با توجه به الزام پرورش جوجه نژاد آرین مجددا پس از ۶ ماه گله ۵۶ هزار قطعه ای آرین را در همان فارم جوجه‌ریزی نمودیم و الباقی فارم های مادر را هم به همین نحو آرین پرورش دادیم. هم اکنون فارم‌های مادر این مجموعه در سن ۴۸، ۵۵، ۹۲ و ۴۸ هفتگی هستند که متاسفانه از لحاظ کسب و کار توجیه اقتصادی تولید ندارند و عملا به دلیل شرایط نامناسب تولید و راندمان پایین این نژاد سه فارم خود را در اردیبهشت ۱۴۰۲ حذف نمودیم و ۵۰۰ کارگر نیز بیکار شدند و خسارتی بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال را متحمل شدیم.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهواز افزود: متاسفانه در جایی که وزارت جهاد کشاورزی می‌بایستی از تولیدکننده حمایت کند، روش درستی را بر نمی‌گزیند و با تمامی تلاش‌هایی که صورت دادیم، نتوانستیم از عواقب بیکاری کارمندانمان جلوگیری نماییم که مسئولیت مستقیم این خسارات، سیاست‌های اشتباه انجمن جوجه یک‌روزه کشور می باشد.

این کارآفرین صنعت طیور در انتها یادآور شد: با ارسال نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری درخواست نمودیم به جهت ادامه فعالیت‌های تولیدی خود و تامین گوشت مرغ در جنوب کشور درخواست به صدور مجوز جوجه‌ریزی ۵۵ هزار مرغ مادر و ۶۶۰۰ قطعه خروس نژاد راس را در یکی از فارم‌هایمان بدهند تا بتواینم این مجموعه را به چرخه‌ی تولید بازگردانیم و متعهد می‌گردیم در ادامه با توسعه فارم‌ها در آینده نژاد آرین را جایگزین کنیم.

 متن نامه منتظر شده به دفتر مقام معظم رهبری به شرح ذیل می‌باشد:


انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
11
1
مثل کار موشکی یکبار برای همیشه میبایست با صرف هزینه فراوان نژادآرین باز بینی ژنتیکی و اصلاح نژاد گردد تا شرایط تولید بهینه و مقاومت در برابر بیماریها در آن اصلاح گردد و این در ید اختیار جهاد دانشگاهی و بنیاد برکت است در این میان سازمان دامپزشکی و دانشگاه خیلی میتوانند موثر باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
هزینه اضافه است کلا باید حذف گردد پیشنهاداتی مثل این باعث بدبختی این کشور است
ناشناس
| Turkiye |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
ارین یعنی ناندانی برای دستگاههای خصولتی
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
آقا جان الان که این صنعت نیمه جان شده فکر این تئوری ها افتادید؟
چندین ساله که این لاین رو برای اصلاح نژاد اوردید و پس رفت داشتید به جای پیشرفت
عزیزم آزموده را آزمودن خطاست شما اینکاره نیستید

در مورد موشک هم امیدوارم کار به امتحان نکشه و الا با توجه به بقیه رزمه اتون معلوم نیست چی بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
1
8
یکی از بزرگان داستانی را نقل میکند مبنی براینکه در روزگاران دور پادشاهی همه خیاطان شهر را جمع میکند و به آنها میگوید هرکس زیباترین و فاخرترین لباس را برای من بدوزد فلان مقدار طلا و فلام میزان پاداش به او میدهم و در این میان یکی از خیاط ها ادعا میکند من لباسی می دوزم که نظیر ندارد و هیچکس را یارای رقابت با لباسی که من می دوزم نیست و پادشاه نیز می پذیرد و او شروع میکند به اندازه زدن و بریدن و دوختن ولی پادشاه هرچه نگاه میکند هیچ پارچه رزبافت یا غیر زربافتی نمی بیند و با تعجب می پرسد این پارچه ای که تو مشغول بریدن و دوختن آن هستی پس چرا من چیزی نمی بینم؟؟ و خیاط ناقلا جواب میدهد این پارچه بقدری ارزشمند و فاخر است که فقط انسانهایی که چشم پاک و روشن بین باشند می بینند و سایر خلایق توان دیدن آنرا ندارند!!!
پادشاه داستان ما از ترس متهم شدن به ناپاکی و بدذاتی دم بر نمی آورد و لباس فاخر را که در حقیقت وجود خارجی نداشته بر تن مبارک میکند و لخت و عریان به میان درباریان می رود و درباریان نیز که می دانستند اگر لخت بودن و لباس نداشتن پادشاه را برملا کنند به ناپاکی و بدذاتی متهم می شوند شروع میکنند به به به و چه چه کردن و تعریف از زیبایی و دلربایی لباس پادشاه!!
در اندک زمانی آوازه لباس فاخر و استثنایی پادشاه در سراسر آن ملک و دیار پیچید و همه خلایق بی صبرانه در انتظار دیدن پادشاه با آن لباس بی نظیر بودند که علاوه بر زیبایی و دلربایی،انسانهای ناپاک و بدذات را شناسایی می کرد و پته آنها را بر آب میریخت!!!
دیری نپائید که پادشاه داستان ما در یکی از چشنهای ملی برای نمایش لباس زیبای خود و البته برای شناخت ناپاکان و بدذاتان به میان مردم رفت و خلایق عوام نیز همچون درباریان برای آنکه متهم به ناپاکی نشوند،شروع کردند به هورا کشیدن و کف زدن و تشویق پادشاه عریان و لباسی که در حقیقت هیچ لباسی نبود و در این میان کودکی که از ماهیت لباس و خاصیت جادویی آن خبری نداشت و اصلا معنای ناپاکی و بدذاتی را درک نمیکرد شروع کرد به خندیدن و مسخره کردن پادشاه عریان داستان ما و فریاد زد چرا پادشاه لخت و عریان است؟؟؟!!!!
حکایت آقای پیرمرادی حکایت همان کودک است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
میتونستی بگی مثل داستان اون پادشاه که لباس تنش نبود ... همه بلد بودند اینهمه تایپ چرا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
1
4
البته می شود با شرکت جوجه کشی کنار آمد و نژاد دیگری را به جای آرین خریداری نمود !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
2
0
زهی خیال باطل تا آرین هست نخواهیم گذشت ........ نژاد دیگری را جایگزین کنند ...........
کارشناس سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
1
7
واقعا داستان نژاد آرین همان داستان پادشاه بدون لباسه که هیچکس جرات فریاد زدن نداره یا اگر فریاد بزنه هیچکس گوشش بدهکار نیست.
ناامید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
0
9
مرغدارای ما به این نژاد، کفترچاهی می گویند وبه کارخانه جوجه ریزی 3 هزار تومان بیشتر میدن تا بجاش جوجه راس براشون بفرستن .درحالی که در کارت آرین ثبت می کنند.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
0
3
نژاد آرین ضریب تبدیل بالاتر داره
اگر کل ۱۰۰ میلیون جوجه ریزی رو به امید این نژاد انجام بدیم حدودا ۲.۱ میلیارد دلار ذرت و سویا بیشتر باید مصرف کنیم !

ولی متاسفانه گوش شنوایی در این مملکت موجود نیست
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
1
2
معلوم نیست این نژاد آرین به کی و کجا وصله که همه چیز را در کشور به زور قبضه کرده. البته فقط آرین نیست بقیه مسائل هم همینه و بین خودی‌ها تقسیم کردند و ...........
نظر شما
ادامه