کد خبر: ۷۴۵۸۸
تعداد نظرات: ۷ نظر

حکیم مهر: «دکتر کامران شریف شریفی» دانشیار دانشکده دامپزشکی مشهد علت تلفات در دام سبک دو روستای کوشکندر و نوده بام از توابع شهرستان اسفراین را بررسی و توصیه های لازم جهت ریشه کنی بیماری را ارائه داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی اسفراین، به دنبال بررسی علت تلفات در دام سبک دو روستای کوشکندر و نوده بام از توابع شهرستان اسفراین، با هماهنگی اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، دکتر کامران شریف شریفی دانشیار دانشکده دامپزشکی مشهد در منطقه حضور و ضمن انجام تزریقات داروهای ساختنی لازم به دام های مبتلا به بیماری، توصیه های لازم جهت ریشه کنی بیماری را ارائه دادند.

در این بازدید که «دکتر حسن قاسمی فرد» رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی نیز حضور داشت مقرر گردید پایش مجدد بیماری بعد از انجام درمان های اولیه توسط شبکه دامپزشکی اسفراین صورت پذیرد.

علت تلفات در دامهای این دو روستا بیماری لنفادنیت کازئوز تشخیص داده شد.


انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
2
10
با سلام و احترام.
اینجانب افتخار آشنایی با جناب آقای دکتر کامران شریفی را ندارم، اما از نوشته های ایشان و تعریف یکی از دوستان، مشخص است که مثل نام خانوادگی خودشان، انسان شریفی هستند.
جای تأسف است که با تعطیلی درمانگاه های دولتی ، وضع دامپزشکی دولتی به شرایطی رسیده که باید برای تشخص بالینی بیماری لنفادنیت کازئوز از استادان دانشگاه کمک گرفت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
با سلام خدمت شما همکار شاید محترم
یکی از نشانه های بی فرهنگی ما ایرانی ها که همیشه به عرهنگ و تمدن باستان خود می بالیم این هست که بدون داشتن اطلاعات کافی همیشه برای خود حق اظهار نظر قائل میشیم، من از همکاران دولتی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی هستم و در این حد هم سواد و بار علمی داریم که بتونیم لنفادنیت کازئوز رو تشخیص بدیم؛ محض اطلاع شما خدمتتون عرض کنم دکتر کامران شریفی همراه چند رزیدنت داخلی برای انجام امور تحقیقاتی به کیس بیماری مذکور نیاز داشتند که با کمال میل با ایشون و دانشجویان محترم همراهشون همکاری صورت گرفت.
هیچوقت هیچ اصلاحی در جامعه صورت نخواهد گرفت تا زمانیکه اون اصلاح رو از خودمون شروع نکنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
همکار محترم (ناشناس 16:55)؛
اگر علت حضور ایشان و همکاران محترم دیگر (رزیدنت های محترم) انجام امور تحقیقاتی بوده است، تیتر و متن خبر مشکل دارد و بهتر است نویسنده متن دوره آموزشی خبرنویسی شرکت نماید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
جناب ناشناس ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
:
متاسفم از نوع نوشتار شما،
فقط بلدیم خودمون رو با فرهنگ جلوه بدیم و هر جایی به ضررمون هست، تاریخ و فرهنگ کهن فارسی رو بیاریم وسط و شلوغ بازی دراریم،
مومن خدا " همکار شاید محترم" خودش عین بی فرهنگی و توهینه!

بعدشم اون ناشناس محترم ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹ که حرف بدی نزدن و بی احترامی که نکردن، صد در صد درست فرمودن، تیتر خبر با متن خبر از زمین تا آسمون تفاوت داره،
بنابراین به سواد دامپزشکیتون بر نخوره،
به آدمها هم نوشتاری و هم کلامی و هم مجازی و هم واقعی احترام بگذاریم.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
0
2
مگر لنفادنیت کازئوز یا همان شبه سل درگوسفندان باعث تلفات میشود
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
1
1
با سلام، واقعا بعیده یک دانشیار بیاد علت تلفات رو یک بیماری مزمن تشخیص بده، در بدبینانه ترین حالت دام مبتلا به شدت لاغر میشه و در نهایت تلفات تک گیر به علت ضعف دام شاید اتفاق بیافته ، نه اینکه تو یک گله بیاد درصدی از دام ها به این علت تلف بشن، انشاله که نویسنده خبر رشته ادبیات باشه و نمیدونه جی نوشته
رضا خبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
0
0
سلام وقت بخیر خدمت دوستان استادان بزرگوار این بیماری علایم اولیه اش چیه راه تشخیص ودرمان ممنون
نظر شما
ادامه