کد خبر: ۷۴۱۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف گفت: یک قلاده گربه شنی برای اولین بار در این شهرستان و محدوده کویر لوت مشاهده و تصویربرداری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، «محمد دادی» افزود: همیار افتخاری محیط زیست یک قلاده گربه شنی را به طور مستقیم در کویر لوت مشاهده و از آن عکسبرداری کرد.

وی اظهار داشت: گربه شنی یکی از هشت گربه‌سان وحشی ایران است که سازگاری منحصر به فرد با مناطق بیابانی به ویژه تپه‌زارهای ماسه‌ای دارد و از نظر جثه از گربه اهلی کوچک‌تر و کف دست و پای این گونه جانوری به دلیل رفت و آمد در شن با مو پوشانده شده است.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف گفت: در یک سال گذشته گونه‌های شاخصی از قبیل گربه وحشی و شاه روباه توسط محیط‌بانان منطقه برای اولین بار ثبت شده و اکنون تصویر گونه زیبا، کمیاب و منحصر به فرد گربه شنی هم توسط دوستدار طبیعت به ثبت رسید که نویدبخش برنامه‌ریزی برای حفاظت بیشتر به منظور زنده کردن نسل این گربه‌سانان کوچک در زیستگاه‌های شهرستان خوسف است.

وی از مردم منطقه نیز خواست با حساس بودن به محیط پیرامون و مهربانی با حیات وحش، اداره حفاظت محیط زیست را در جهت رسیدن به اهداف سازمانی یاری کنند.

پیش از این مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اعلام کرده بود، گربه شنی کوچک‌ترین گربه‌سان وحشی استان است که در معرض خطر انقراض قرار دارد.

به گفته اسدالله حاتمی مهمترین عامل کاهش جمعیت گربه شنی تخریب و نابودی زیستگاه این حیوان است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۵ کیلومتری بیرجند است. این شهرستان پهناور در حاشیه کویر قرار گرفته و دارای ۲ بخش مرکزی و ماژان است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
0
3
عکس از سید بابک موسوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
0
1
چقدر عالی و زیبا، خداوندا خودت همواره مواظب حیوانات حیات وحش باش، آمین
نظر شما
ادامه